AgeChecked – Weryfikacja wieku to nie dziecinna zabawa

Wiek gracza to najbardziej kontrowersyjny – tuż po tym moralnym – aspekt gier hazardowych. Przez lata organizacje i firmy dwoiły się i troiły, by tryb weryfikacji graczy przebiegał sprawnie i zgodnie z prawem.

Konsekwencje niedociągnięć w tej materii narażają firmy na koszty, a niekiedy nawet na utratę licencji dla działalności hazardowej. Jak wiadomo jest to jedno z największych niebezpieczeństw stawianych przed podmiotami branży hazardowej. Na szczęście technologia i tutaj jest w stanie coś zaradzić.

Ta technologia jest dostępna już dziś, a system wdrożony został po raz pierwszy przez firmę AgeChecked LTD z Londynu, która odpowiada za jego spójność oraz poufność danych użytkowników, co przy aktualnych zapisach GDPR (w Polsce RODO) jest dość istotne. System AgeChecked wymaga od użytkowników weryfikacji wieku przy użyciu wiarygodnych dowodów, takich jak prawo jazdy lub wyciągi z karty kredytowej. Użytkownicy przechodzą przez ten proces tylko raz. Następnie generują jedno konto z weryfikacją wieku, za pomocą którego można uzyskać dostęp do dowolnej witryny internetowej, która zarejestruje się w narzędziu. Logując się na swoje konto, uzyskują natychmiastowy dostęp do danej witryny, bez danych osobowych przechowywanych przez cały proces. Technologia AgeChecked została wdrożona po raz pierwszy w lipcu 2019 r. W celu osiągnięcia zgodności z nowymi przepisami dotyczącymi weryfikacji wieku, przy jednoczesnym zachowaniu płynności i łatwości użytkowania.

W maju 2019 r. brytyjska komisja ds. gier hazardowych dokonała krytycznych zmian w LCCP (warunki licencji i kodeksy postępowania), nakładając surowsze przepisy dotyczące weryfikacji wieku graczy przed rozpoczęciem gry, co oznacza, że nie można wpłacić żadnych środków ani żadnej formy hazardu (w tym darmowych zakładów) do momentu zakończenia sprawdzania wieku gracza. Według audytu przeprowadzonego przez UKGC zeszłej jesieni, w Wielkiej Brytanii jest około 55 000 problematycznych graczy w wieku od 11 do 16 lat, czyli 1,7% całej grupy wiekowej. Stanowi to czterokrotność tej liczby w ciągu ostatnich dwóch lat. Kolejne 2,2% grupy wiekowej było narażonych na ryzyko wystąpienia problemu z hazardem.

Ostatnio kilka największych marek w branży hazardowej – William Hill, Ladbrokes Coral, Paddy Power, Betfair, Skybet i Bet365 – zobowiązało się do zwiększenia dobrowolnej opłaty z tytułu zysków z hazardu z 0,1% do 1% – wkład w wysokości 60 milionów funtów – w celu sfinansowania leczenia problematycznych hazardzistów, podczas gdy NHS ogłosił otwarcie kliniki hazardu skierowanej specjalnie do dzieci. Te działania wskazują jak sama branża dostrzega narastający problem i próbuje mu zapobiegać. Konsekwencje działań nieletnich graczy są niewspółmiernie większe od zysków na nich wypracowanych, co prowadzi do prób formowania odpowiednich zabezpieczeń.

Neil McArthur, CEO UKGC skomentował:

„Ogłoszone przez nas propozycje mają na celu lepszą ochronę dzieci, zmniejszenie ryzyka dla wrażliwych konsumentów i kontynuowanie środki, które już nakładamy na operatorów, aby znali swoich klientów i interweniowali na wcześniejszym etapie, zanim konsumenci doznają szkody.”
Neil McArthur

Jednak zapobieganie jest ostatecznie lepsze niż leczenie. Chociaż wszystkie te kroki są pomocne w kierunku ogólnego obrazu ochrony młodzieży, ostatecznie strony hazardowe mają obowiązek, aby uniemożliwić nieletnim użytkownikom dostęp do nich od samego początku. Innymi słowy, solidne procesy weryfikacji wieku są podstawą, na której należy zbudować wszystkie inne mechanizmy ochrony młodzieży. W przypadku każdej firmy hazardowej online doświadczenie gracza ma kluczowe znaczenie. Krajobraz jest konkurencyjny, więc zapewnienie płynnej, prostej i przyjemnej podróży użytkownika jest niezbędne, aby uniknąć utraty klientów na innych stronach.

Tymczasem w tak dokładnie zbadanej branży firmy hazardowe online muszą szybko reagować na nowe wymagania i wybiegać w przyszłość. Im szybciej będą mogły wdrożyć nowe wymagania weryfikacyjne – i im bardziej będą strategiczni, jeśli chodzi o wiodącą pozycję w branży i oferowanie proaktywnego podejścia do problematycznego hazardu – tym lepiej dla reputacji marki. Wszystko to wymaga od firm hazardowych online wdrożenia procesów weryfikacji wieku, które są solidne i odporne, ale także intuicyjne i łatwe w użyciu. Wysokie wskaźniki dopasowania mają kluczowe znaczenie dla zapewnienia standardów ochrony wymaganych przez ramy zgodności, ale także dla umożliwienia legalnym użytkownikom szybkiego dostępu do witryny. Zachowanie starannej równowagi między uniemożliwieniem nieletnim użytkownikom dostępu do ich witryn, przy jednoczesnym ułatwieniu dostępu dorosłym użytkownikom, jest czymś, na czym muszą skoncentrować się wszystkie przyszłościowe firmy hazardowe. W interesie każdej szanującej się firmy z tej branży jest transparentność oraz zapewnienie bezpiecznej platformy weryfikacji.

AgeChecked to specjalistyczna firma zajmująca się weryfikacją wieku dla firm internetowych, która jest zoptymalizowana pod względem położenia geograficznego, dzięki czemu handlowcy mogą wywiązać się ze swoich obowiązków w każdym miejscu na świecie. Ich zastrzeżone oprogramowanie pozwala firmom hazardowym, w tym operatorom, dostawcom i podmiotom stowarzyszonym, zintegrować proste i skuteczne kontrole wieku z konfiguracją rejestracji firmy. Usługa łączy wiele metod sprawdzania wieku w jedno rozwiązanie, które firmy hazardowe mogą łatwo zintegrować ze swoimi stronami internetowymi, serwisami oraz aplikacjami mobilnymi.

Organizacje hazardowe mają informacje o swoich klientach, dla których AgeChecked może przeprowadzać kontrole wieku po uprzednim otrzymaniu zgody. Innym sposobem jest to, że w przypadku udostępniania informacji, które nie tworzą dopasowania, AgeChecked ma usługę, dzięki której operator może tymczasowo bezpiecznie przekazać sesję online. Klient zostanie wówczas poproszony o bezpośrednie wprowadzenie danych do portalu w witrynie operatora. Jest to szczególnie przydatne dla klientów, którzy niedawno przeprowadzili się lub otrzymali zupełnie nowe prawo jazdy itp. Mają ponad 18 lat i mogą to udowodnić, ale bazy danych są nieaktualne. To pozwala zwiększyć współczynniki dopasowania, co jest znaczącą korzyścią. Żaden operator gier nie chce odsyłać legalnego klienta, który ma predyspozycje do poprawnego przejścia ponownej weryfikacji. Technologia AgeChecked ułatwia klientowi dostarczenie dodatkowych informacji potrzebnych do ich uzyskania. Zasadniczo zmniejsza to możliwość reklamacji lub pretensji ze strony niezrównanych graczy.

AgeChecked jest w stanie zarządzać niedoścignionymi klientami w zupełnie inny sposób niż standardowy dostawca, w którym wystarczy podłączyć interfejs API i wysłać szczegóły do tego klienta. Ich funkcjonalność i dane automatycznie przechodzą do środowiska, w którym klient może bardzo łatwo uzyskać właściwe informacje. Ich zdolność do zarządzania tymi danymi w imieniu operatorów w bardzo bezproblemowy sposób jest ich największym wyróżnikiem. Usługa jest szybka i łatwa w użyciu dla konsumentów, a szeroki zakres dostępnych metod weryfikacji wieku prowadzi do najwyższych wskaźników przepustowości sprawdzania wieku w Internecie.

Jest to obecnie najwygodniej zaimplementowany system weryfikacji wieku na rynku. Charakteryzuje się wysokim wskaźnikiem niezawodności i łatwością we wdrożeniu dla każdego środowiska jak i branży.

Marek Magierski

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *