Brytyjscy deputowani chcą całkowitego zakazu reklam hazardowych

Gambling Commission

Posłowie z Wielkiej Brytanii uważają, że usunięcie reklam hazardu z telewizji pomoże powstrzymać uzależnienie na terytorium królestwa.

Były minister Torysów Mike Penning prowadzi protest przeciwko reklamom hazardowym w telewizji, wzywając rząd do znalezienia rozwiązania. Uważa, że zakaz reklamy hazardu w telewizji pomoże zatrzymać wzrost liczby uzależnionych od hazardu.

Ostatnie dane pokazują, że liczba uzależnionych od hazardu w Wielkiej Brytanii wzrosła do 430 tys. osób dorosłych, podczas gdy firmy bukmacherskie wydały ostatnio miliony na reklamy online. Liczba ta wzrosła o 56% w ciągu ostatnich pięciu lat do 747 milionów funtów, w porównaniu do 234 milionów funtów wydanych na reklamy w telewizji.

UKGC wydaje nowe wytyczne

Brytyjska Komisja ds. Hazardu (UKGC) ogłosiła współpracę z Twitterem w celu opracowania wskazówek dla użytkowników, którzy chcą ograniczyć ilość treści związanych z hazardem na platformie mediów społecznościowych.

Nowe wytyczne określają różne sposoby dostosowywania narzędzi i ustawień bezpieczeństwa platformy w ramach indywidualnego konta, aby zmniejszyć ryzyko narażenia na wiadomości i reklamy związane z hazardem.

Ponadto UKGC ogłosiła, że w 2020 r. skoncentruje się na tworzeniu podobnych wskazówek dla użytkowników innych platform mediów społecznościowych. Twitter jest pierwszą platformą mediów społecznościowych, która współpracuje z UKGC w ramach tej inicjatywy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *