Brytyjski komisarz ds. dzieci wzywa do zakazania w grach loot boxów

loot boxy

Brytyjskie biuro komisarza ds. dzieci przedstawiło raport na temat płatności w grach. Wezwało w nim przemysł gier do zaprzestania pobierania opłat od graczy za wszelkie dodatkowe treści, które nie dotyczą jedynie estetycznych zmian.

37-stronnicowy raport zatytułowany „Gaming The System” zawiera 15 rekomendacji dotyczących nowych polityk rządowych. 7 z nich skupia się na potencjalnych szkodach finansowych.

Wśród zaleceń znalazło się m.in. takie, by developerzy i platformy z grami nie umożliwiały dzieciom osiągania postępów w grze za sprawą wydawania pieniędzy. Płatności powinny być ograniczone do pozycji niezwiązanych z wynikami, np. dotyczyć elementów estetycznych, jak nowe stroje.

Organizacja rozmawiała z 29 dziećmi w wieku od 10 do 16 lat. Młodzi gracze stwierdzili, że „czują, że istnieją oczekiwania i presja”, aby nadążyć za nowymi grami. Za przykład podawana była „FIFA”. Badani czują się zmuszeni do kupowania nowych graczy, aby przyspieszyć swój postęp.

Znaczna część dyskusji na temat zakupów w grze koncentruje się na tzw. loot boxes, czyli skrzynkach zawierający losowe, wirtualne przedmioty.

Biuro komisarza ds. dzieci (CCO) wezwało rząd do podjęcia natychmiastowych działań w celu zmiany definicji hazardu w sekcji 6. „Gambling Act 2005” w celu uregulowania statusu skrzynek z łupami jako gier hazardowych.

CCO proponuje ponadto, aby rząd dokonał przeglądu obecnej definicji hazardu „w celu zapewnienia, że dokładnie odzwierciedla ona nowe formy hazardu, w tym formy występujące w grach online”. Jako przykład podano zmiany w prawie hazardowym w Belgii i Holandii.

Organ twierdzi, że obecna definicja, w której hazard jest ograniczony do gier losowych lub pieniężnych, ignoruje fakt, że niektóre przedmioty wygrane za pomocą skrzynek z łupami można odsprzedać na nielegalnych platformach zewnętrznych.

Zdaniem organu nie docenia się wartości, jaką dzieci przypisują zdobywaniu niektórych przedmiotów, nawet jeśli nie można ich wymienić na pieniądze. Po prostu wygrana jest wystarczająca, aby przekonać niektóre dzieci do wydania ogromnych sum.

Całość czytaj na: marketingprzykawie.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *