Czemu komputer wygrał z człowiekiem w pokera?

1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (1 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Rozmiar czcionki:
Print Friendly, PDF & Email

Zawodowi pokerzyści ciągle szukają przyczyn bolesnej porażki, jaką kilka miesięcy temu zadał im komputer – a ściślej mówiąc sztuczna inteligencja w postaci programu Libratus. Tym samym padł ostatni bastion humanizmu w tradycyjnych grach. Jak to możliwe? To proste: komputer nauczył się blefować.

Jeszcze do niedawna poker był grą tylko dla ludzi – bez problemu wygrywali z komputerami. Aby rozegrać wszystkie możliwe sytuacje w pokerze człowiek potrzebowałby 10 miliardów lat. Ale i poker, gra niesamowicie skomplikowana, w której można napotkać miliardy różnych scenariuszy i warstw oszustwa padła łupem sztucznej inteligencji. Wcześniej to samo stało się z szachami a nawet grą w go.

W tym roku Libratus zadał decydujący cios w walce o dominację między ludźmi a sztuczną inteligencję. Czterech najlepszych graczy na świecie zostało dosłownie rozłożonych na łopatki.

Dlaczego komputer wygrał? Po dłuższych analizach naukowcy i gracze w pokera zdołali ustalić kluczowe punkty, dzięki którym Libratus z łatwością pokonał najlepszych pokerzystów na świecie.

Po pierwsze sztuczna inteligencja się nie męczy. Czas i warunki gry się jej nie imają, zawsze precyzyjnie analizuje wszystkie możliwości. Nie ma też emocji, nie ulega ułudom, nie bywa przygnębiona czy rozczarowana.

Po drugie – Libratus nie czuje i nie rozumie wartości pieniędzy. Gracz może mieć opory przed grą o sumy, które przyprawiają o zawrót głowy. Sztuczna inteligencja nie będzie miała takich rozterek.

Co więcej – ona nie boi się ryzykować. Badacze ze zdumieniem odkryli, że Libratus mając do wyboru 10 proc. szans na wygranie 20 tys. dolarów i 90 proc. szans na przegraną (lub wzięcie ze stołu gwarantowanych 1999 dolarów) zawsze wybierał ryzyko i dalszą grę.

całość czytaj na: innpoland.pl


Otagowano jako

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *