Działania muszą być skoncentrowane na ochronie grających

Gry
Bartosz 21/03/2017

Ostatnia aktualizacja: 21 marca 2017

Piękne mieszkanie w centrum miasta albo domek nad jeziorem. Najnowsza wersja ulubionego modelu samochodu lub zabytkowy, do renowacji. Podróże dookoła świata, jacht… Pomysłów i marzeń, które pojawiają się w kontekście Totalizatora Sportowego, właściciela marki LOTTO, jest nieskończenie wiele.

Łączy je to, że zawsze wywołują uśmiech.

[numblock num=”” style=”3″]W Totalizatorze Sportowym staramy się właśnie o to, by emocje kojarzone z grą były pozytywne. Działania prowadzące do tego celu to jeden z elementów strategii CSR realizowanej przez firmę – mówi Aida Bella, dyrektor biura prasowego.[/numblock]

Przede wszystkim bezpieczeństwo

By sprostać temu zadaniu, Totalizator Sportowy powołał do życia program Bezpiecznej Rozrywki. Jego założenia są oparte na międzynarodowych standardach i zaleceniach, opracowanych przez branżowe organizacje zrzeszające firmy loteryjne.

[numblock num=”” style=”3″]CSR ma różne interpretacje, dla niektórych jest to listek figowy, działania promocyjne. My podeszliśmy do tego zagadnienia bardziej poważnie. Dla nas CSR to prowadzenie działań w taki sposób, że osiągamy cele biznesowe przy poszanowaniu i zrozumieniu otoczenia, w którym funkcjonujemy. Program Bezpiecznej Rozrywki jest zaś dla nas o tyle ważny, że wyjątkowo mocno wiąże się z naszym biznesem. Nasze działania prowadzimy w sposób przemyślany i odpowiedzialny, mając na uwadze przede wszystkim dobro klientów. Skupiamy się na tym, co jest clou naszej działalności, na czym stoi i opiera się nasza firma, czyli działamy na rzecz naszych klientów i dbamy o nich. Jako profesjonalna firma koncentrujemy się też na procesach wewnętrznych, wdrażamy rozwiązania typu polityka antymobbingowa, prowadzimy działania wspierające różnorodność, poprzez różne programy umożliwiamy pracownikom rozwój – mówi Aida Bella.[/numblock]

Program Bezpiecznej Rozrywki jest realizowany na wielu płaszczyznach. Ochrona grających jest brana pod uwagę właściwie na każdym etapie wprowadzania danego produktu czy udoskonalania już istniejącego. Np. osoby odpowiedzialne za projektowanie gier starają się przewidzieć wpływ na grających, zidentyfikować potencjalne zagrożenia, korzystają m.in. z algorytmu, który sprawdza ryzyko uzależnienia. To codzienne operacyjne działania, które mają na celu właśnie dbanie o to, by grający byli bezpieczni.

Jak podkreśla przedstawicielka firmy, na Totalizatorze Sportowym spoczywa szczególna odpowiedzialność za kształtowanie bezpiecznych wzorców korzystania z gier liczbowych i loterii pieniężnych, czyli odpowiedzialność za oferowane produkty. Dlatego firma dba, by w reklamach czy na plakatach nie występowały osoby niepełnoletnie, w punktach sprzedaży LOTTO w widocznym miejscu było oznaczenie, że gry dostępne są wyłącznie dla odbiorców powyżej 18. roku życia.

[numblock num=”” style=”3″]Nawet jeżeli wchodzimy w działania partnerskie, sponsorskie, ciągle staramy się zwracać na to uwagę – mówi Aida Bella. – Jesteśmy obecni w życiu Polaków, jesteśmy rozpoznawalni, często jako marka pojawiamy się na różnych wydarzeniach. Cały czas jednak podkreślamy, że nasze gry są przeznaczone dla osób pełnoletnich. Odpowiedzialne informowanie to bardzo istotna zasada, nieodłącznie związana z podejściem biznesowym – dodaje.[/numblock]

Program jest również realizowany na etapie procesu sprzedaży.

[numblock num=”” style=”3″]Mamy własną sieć sprzedaży, współpracujemy również z mniejszymi punktami, a także z partnerami sieciowymi. Wszystkich sprzedawców szkolimy, chcąc, by osoby, które mają do czynienia z naszymi klientami i produktami, miały odpowiednią wiedzę i informacje związane z bezpieczną rozrywką. Zawsze mogą też odesłać klienta na naszą stronę czy stronę Fundacji, na której są wszystkie najważniejsze informacje – mówi Aida Bella.[/numblock]

Całość czytaj w: Rzeczpospolita

2 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Mikołaj

08/04/2020

Ta pani to wogole nie ma pojęcia o czym mówi do dziś . Nauczyła się jak dziecko recytuje za każdym razem to samo . Oprócz szkoły trzeba jeszcze mieć inteligencje i Rozum . A nie zachowanie 15 letniej dziewczynki . Zero klasy .

Fans of Grandfather

22/03/2017

Jak można powołać coś co działa w TS już od wielu lat? TS posiada certyfikat bezpiecznej gry EL od kilku dobrych lat. Procedury badania gier obowiązują już też powyżej 2 lat. Chyba brakuje już tematów. A co do samego ryzyka, z którym walczy Pani Aida. Ryzyko w grach hazardowych zależy od częstotliwości gry, wysokości wygranych i dostępności produktu. Jak do CSR ma się zwiększanie ilości punktów sprzedaży? Mogłoby się wydawać, że zwiększenie dostępności to właśnie działanie polegające na zwiększeniu ryzyka dla graczy. Wprowadzanie zmian w grach np. zwiększenie częstotliwości losowań w grze Keno w maju ubiegłego roku. Czy wcześniej wypłacalności tej samej gry o 10%. Rozumiem, że przy projektowaniu zmiany monopolista wiedział, że zwiększa ryzyko dla graczy, ale zrobił to świadomie i że zwiększa ryzyko, ale sprzedaż jest ważniejsza. To samo tyczy się wprowadzenia wyższych nominałów zdrapek (większa oczekiwana wygrana również ma wpływ na ryzyko) o większej wypłacalności – również zwiększenie ryzyka dla graczy. Czytając tekst powyżej to chyba niemający nic do ukrycia rzecznik chyba mówi żeby coś powiedzieć.
E-PLAY.PL