Ostatnia aktualizacja: 4 października 2018
Organ regulacyjny ds. Gier hazardowych ogłosił w poniedziałek nowe standardy dotyczące sposobu rozpatrywania skarg przez dostawców alternatywnych metod rozstrzygania sporów (ADR) w branży gier hazardowych.
Nowe standardy, które zaczną obowiązywać od 31 października, określają, w jaki sposób należy rozpatrywać skargi konsumentów i jasno określają oczekiwania Gambling Commission w stosunku do dostawców i operatorów.
Rodzaje skarg konsumenckich oczekiwane od dostawców i operatorów:
- Zasady dotyczące rekompensaty ponoszonych strat.
- Standardy jakości decyzji, w szczególności koncentrujące się na sposobie, w jaki dostawcy patrzą na dowody i wykorzystują je.
- (OA) sześć zasad dobrego zarządzania, które oczekujemy od usługodawców, niezależnie od tego, czy są oni członkami OA.
- Konflikty interesów pomiędzy dostawcami.
- Informacje jakie dostawcy usług dla klientów udzielają swoim konsumentom.
- Sposób w jaki dostawcy informacji i danych dzielą się z nami i innymi.
Ian Angus, dyrektor programowy ds. Ochrony i upełnomocnienia konsumentów, powiedział:
„Opublikowane dziś standardy mają na celu uproszczenie istniejących procesów składania skarg i zapewnienie, że skargi konsumentów są rozpatrywane w sposób uczciwy, terminowy, przejrzysty i skuteczny. Ulepszone standardy pomogą również w budowaniu zaufania konsumentów do branży hazardowej. Standardy wejdą w życie z dniem 31 października, wraz z kolejnymi zmianami zapewniającymi silniejszą ochronę konsumentom i zapewniającymi ich sprawiedliwe traktowanie. „
Po 31 października Komisja rozpocznie ocenę ADR w odniesieniu do nowych standardów.
Źródło: yogonet.com
"Trochę szukanie dziury w całym biorąc pod uwagę natłok hazardowych reklam dosłownie wszędzie..."
"To chyba konkurencja forebtu opłaca te teksty redakcji e-play... Co to za bzdurna informacja, w czasach, gdy dzieciaki oglądają reklamy sts skierowane tematycznie do dzieci i mlodziezy, dziadki kupują wnuczkom zdrapki "nie hazardowego" lotalizatora, a superbet niemal wyskakuje z lodówki i nie patrzy na wiek konsumenta. Wstyd e-play"
"Jakieś kompy znaleźli i jaka akcja? Oni już naprawdę nie mają kogo łapać i statystyki robią. Takie służby zaangażowane w proceder paru komputerów i opłakanych lokali. Marnują pieniądze podatników"
"Mnie to wkurza te obstawianie państwowego totalizatora: stoję w Żabce a przede mną emeryt podaje jakieś cyfry, kupuje losy, czas zabiera… w saloniku prasowym chce kupić gazetę a to był jakiś tam dzień kumulacji i ludzie poje@@ni stoją w kolejce i obstawiają liczby. To jest hazard. Hazard też jest w radio RMF „wyślij sms a już teraz każdy sms mnożymy x70” więc jak każdemu mnożą to co to za bonus? Może trzeba zacząć od ograniczenia tych konkursów SMS i zdrapek/obstawiania liczb na stacji w sklepie i kiosku?"
"Reklamy Totalizatora powinny być zabronione. To namawianie ludzi do hazardu. Emeryci wydają całe emerytury na zdrapki. W czasie losowania gadają że jeden trafił milion a że reszta przegrała 10 mln tego już nie powiedzą. Zakazać tych praktyk."