Hiszpania – wniosek dotyczący ograniczenia reklamy hazardu

1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (Brak ocen)
Rozmiar czcionki:
Print Friendly, PDF & Email

Komisja Prawa Dziecka i Adwokatury Izby Deputowanych Hiszpanii jednomyślnie zatwierdziła nielegislacyjny wniosek, w którym wzywa rząd do wprowadzenia środków ochrony nieletnich, takich jak ściślejsza kontrola reklamy bukmacherów, jeśli chodzi o hazard internetowy.

Inicjatywa przedstawiona przez Partię Ludową (PP) była poparta głosami 33 deputowanych obecnych w Komisji. Wniosek proponuje, aby rozporządzenie skutecznie regulowało warunki reklamowe dla bukmacherów internetowych, ze szczególnym uwzględnieniem harmonogramów i czasu antenowego skierowanych specjalnie do nieletnich.

Według portalu informacyjnego Servimedia, wniosek wzywa rząd do ustanowienia większej kontroli nad zakładami online, aby zapobiec rejestrowaniu i uczestnictwu nieletnich użytkowników, a także do promowania kampanii uświadamiających i przeciwdziałania uzależnieniu od hazardu, zwłaszcza w placówkach edukacyjnych, w celu podnoszenia świadomości wśród rodzin, dzieci i nastolatków, jeśli chodzi o potencjalne zagrożenia związane z hazardem online.

Raquel Alonso z Partii Ludowej (PP) bronił inicjatywy, stwierdzając, że według Dyrekcji Generalnej ds. Regulacji Hazardu (DGOJ) 36 procent graczy mających problem z hazardem w Hiszpanii zaczęło się, gdy byli nieletnimi, i że odpowiedzialna gra Rada Doradcza podkreśliła, że ​​blisko połowa młodych ludzi uprawiała hazard.

„Nie wolno nam zapominać, że gry, zarówno w formie online, jak i offline, są zabronione dla nieletnich, ale to, biorąc pod uwagę liczby, nie przeszkadza im w uzyskaniu dostępu”

– powiedział Alonso.

Nowa propozycja jest ostatnią z wielu inicjatyw mających na celu zaostrzenie kontroli nad reklamą hazardową. Carlota Merchán z hiszpańskiej Socjalistycznej Partii Robotniczej (PSOE) powiedziała, że ​​jej grupa była „zdziwiona”, że PP przyjmie projekt ustawy, ponieważ temat został już zatwierdzony we Wspólnej Komisji ds. Badania Problemu Narkotykowego i że Dyrekcja Generalna już „pracuje” w tym sensie na podstawie dekretu dotyczącego komercyjnej działalności gier online, która wkrótce zostanie wydana.

Virginia Millán z Partii Obywatelskiej powiedziała również, że kwestia ta była wcześniej omawiana w Kongresie, ale dodała, że ​​nastąpił ostatnio wzrost „uzależnień związanych z hazardem online i zakładami sportowymi”.

W lipcu partia Comproma z Hiszpanii wystąpiła z nielegislacyjnym wnioskiem do Kongresu Deputowanych o nakłonienie rządu Hiszpanii do zakazania lub ograniczenia reklamy gier hazardowych w mediach. Wniosek jest zbieżny z podobnym posunięciem Federacji Konsumentów w Działaniu (FACUA), aby zakazać reklamy związanej z zakładami online.

Członek Partii Compromu Joan Baldoví sformalizował wniosek, tak aby był on analizowany we Wspólnej Komisji ds. Badań nad Problemem Narkotyków, a propozycja wzywa rząd do opracowania „ustawodawstwa, które stawia pierwszeństwo przed ograniczeniem dostępu i zawiera przesłanie prewencji” w celu zapobiegania wzrostowi uzależnienia od hazardu.

Partia argumentuje, że powszechny dostęp do nowych technologii ułatwił rozprzestrzenianie się hazardu online i jest szczególnie niebezpieczny dla „najmłodszego sektora społeczeństwa, przyzwyczajonego do korzystania z nowych technologii od dzieciństwa”.

Co ważne, partia nawiązuje również do całkowitego zakazu włoskiego na reklamę. Włoski Senat przegłosował 6 sierpnia wąską większością głosów, aby zakazać reklamy hazardu z wysokimi karami za nieprzestrzeganie przepisów.


Otagowano jako

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *