Ostatnia aktualizacja: 19 czerwca 2018
Nowa kampania zakładów bukmacherskich forBET z udziałem Artura Boruca dla części odbiorców jest niemalże kopią spotu Pumy sprzed kilku lat.
W rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Gustaw Rozmarynowski z Digital Kingdom, agencji odpowiedzialnej za koncept, przekonuje –
Od 12 czerwca trwa kampania zakładów bukmacherskich forBET, zachęcająca do odwiedzenia serwisu Iforbet.pl. Koncept spotu opiera się na wspólnym śpiewaniu przez kibiców piosenki „Zawsze tam gdzie Ty” zespołu Lady Pank. Jednym z fanów, wmieszanym w tłum, jest ambasador marki – Artur Boruc. Koncepcję spotu przygotowała agencja strategiczno-kreatywna Digital Kingdom.
W komentarzach pojawiających się w internecie na temat tej kampanii, część odbiorców zwraca uwagę na znaczące podobieństwo walentynkowej reklamy Pumy sprzed ośmiu lat. W tamtym klipie, kibice zgromadzeni w pubie śpiewają „Truly, Madly, Deeply” z repertuaru Savage Garden. Kreację przygotowała agencja Droga5.
Oba klipy mają podobną scenerię, w obu występują kibice poprzez grupowy śpiew wyrażający sympatię do drużyny. Czy to tym klipem inspirowali się twórcy kampanii z Arturem Borucem?
Okazuje się, że nie. Jak wyjaśnia w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Gustaw Rozmarynowski, new business director i co-founder Digital Kingdom, odpowiedzialnej za kreację, inspirację stanowił amatorski klip polskich kibiców, który opublikowała telewizja internetowa CzewaTV. Nagranie jest dostępne na YouTube od 13 lutego 2011 roku, ma ponad 260 tys. wyświetleń.
Kibice z nagrania CzewaTV tak jak i w reklamie forBET-u śpiewają „Zawsze tam gdzie Ty”.
– komentuje Rozmarynowski.
Scenariusz reklamy forBET przygotowała Joanna Gerlee, a produkcją zajął się dom produkcyjny Bomaye.
Zródło: wirtualnemedia
"Reklamy Totalizatora powinny być zabronione. To namawianie ludzi do hazardu. Emeryci wydają całe emerytury na zdrapki. W czasie losowania gadają że jeden trafił milion a że reszta przegrała 10 mln tego już nie powiedzą. Zakazać tych praktyk."
"a czy Totalizator Sportowy nie łamie ustawy ??? Oczywiście , że tak . Wynika jasno z reklamy w TV , wakacje , szczęście nie ma końca i te kulki tzn. lecą w kulki z klientami , etc."
"do Afryka Ale i tak na końcu wszyscy dostają wyroki za różne wynalazki."
"Jeśli chodzi o rośnięcie saloników jak grzyby po deszczu to nie mam zdania. Jednak w zakresie prania pieniędzy to brak losowości równa się brakowi zarzutu prania pieniędzy i grupy. To przestępstwa wtórne, które przy braku 107 nie mogą występować. Dlatego urzędy celne i prokuratury na siłę wymyślają nowe definicje losowości i interpretacje UoGH. Tylko z 258 i 299 zarzut 107 jest jakkolwiek trochę poważny!"
"A to dlatego saloniki z finderami rosną jak grzyby po deszczu. Niezła luka w prawie, niby nie element losowości ale jednak ktoś te pieniądze musi wyprać."