Kasyna stawiają na technologię

1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (1 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Rozmiar czcionki:
Print Friendly, PDF & Email

Operatorzy tradycyjnych kasyn chcą, aby gracz usiadł przed automatem i grał na nim przez wiele długich godzin, ponieważ marża zysku na automatach wynosi aż 60 procent. Ale pokolenie Milenium wychowało się na smartfonach, a Xbox utwierdza ich w przekonaniu, że automaty są nudne, a przede wszystkim dla starych ludzi. Kasyna używają wielu technologii, aby spróbować zmienić ten pogląd.

W istniejących w ofercie kasyn grach brakuje wielu atrybutów gier społecznościowych – na przykład tego, co widzimy od jakiegoś czasu w popularnym nadal Pokemon Go. „Rzeczy takie jak osiągnięcia, awans na kolejne poziomy, wiele sposobów na wygrywanie dzięki wirtualnym monetom i bonusom… Tego rodzaju rzeczy brakuje dzisiaj w grze kasynowej”, mówi wiceprezes Caesars Melissa Price w swoim wywiadzie dla Global Gaming Business.

„Ludzie muszą mieć szansę, możliwość doświadczania technologii w taki sposób, w jaki doświadczają jej na co dzień. Potrzebują tego i wygodnych krzeseł! Nie siedzę na hokerze barowym w moim domu.”

Hazardowe Mekki czują już zmianę. Badania Uniwersytetu stanu Nevada wykazały, że podczas gdy odwiedzający Las Vegas należą do coraz niższych grup wiekowych – średni wiek spadł z 50 do 45 od 2009 r. – odsetek odwiedzających ośrodki hazardowe również spadł z 83 procent w 2009 roku, do 71 procent w roku 2013. To także obniża przychody dla 23 stanów, które uzależniają swój budżet od podatków generowanych przez kasyna.

Prostym faktem jest to, że Millenialsi są mądrzejsi, bardziej doświadczeni i mają większą wiedzę na temat hazardu jak i jego strategii niż jakiekolwiek pokolenie, które pojawiło się przed nimi. To pokolenie już posiada bogatą wiedzę dostępną powszechnie, a także dostęp do większej mocy obliczeniowej niż kiedykolwiek wcześniej. Miało również niespotykany dotąd dostęp do legalnych gier stacjonarnych, a także do gier online.

Oczywiście Millenialsi nadal wydają się być skłonni do inwestowania w gry. Internetowe opcje kasyn online wygenerowały globalnie w 2017 roku 47,11 miliarda dolarów, wyprzedzając szacunki o ponad 2 miliardy. Co więcej, oczekuje się, że liczba ta wzrośnie do 55,19 miliarda dolarów do 2019 roku. Te oszałamiające liczby pokazują, że jest o co walczyć, a orężem w tym przypadku może być wyłącznie technologia.

Oto kilka sposobów, w jakie kasyna wykorzystują technologię, aby przyciągnąć Millenialsów, usprawniając tym samym technologicznie swoje ośrodki.

Big Data

To zbiory danych tak obszernych, że ich potencjał analityczny przekracza każdą konwencjonalną bazę danych znaną do tej pory. Pod wieloma względami kasyna były pionierem wykorzystania tak dużych ilości danych. „Kasyno będzie zbierać dane o swoich klientach za pomocą karty lojalnościowej. Oprócz informacji osobistych, kasyna zbierają takie rzeczy, jak ilość wydanych pieniędzy, czas i daty, które wskazują częstotliwość odwiedzin, a nawet twoje ulubione automaty do gry „, pisze Mike Wood w business.com. „Jeśli dział marketingu chce kierować reklamy do osób, które nie były w kasynie od jakiegoś czasu, może przeanalizować dane, które ma na celu określenie osób, które nie grały w kasynie w ilości” X „miesięcy. Następnie może skierować ją do osób, które wydają średnio 200 USD na każdą wizytę. Następnie rzuca ofertę pocztową, taką jak „100 $ w darmowej grze”, aby przyjść do kasyna w określonym dniu.” Kasyna wykorzystują również tzw. Big Data, aby określić, gdzie umieścić automaty do gier.

Gry online również używają Big Data. Przesyłanie strumieniowe danych po tym, jak ludzie grają w grę, pozwala deweloperom dosłownie zmieniać ją niemal w czasie rzeczywistym. Dane służą przede wszystkim na poprawianie aplikacji pod kątem UX (User Experience), czyli tego jak doświadczamy poszczególnych opcji gry. Wiele ze zmian może dotyczyć też kolorystyki oraz pojawiających się grafik, aby uczynić je bardziej przystępnymi dla oka użytkownika.

Big Data można również wykorzystać do zabezpieczenia w kasynach. Przechowują one ogromne bazy danych na temat transakcji, oszustów, pracowników i innych „zainteresowanych”. Oprogramowanie skanuje te bazy danych i rozpoznaje relacje, które na pierwszy rzut oka mogą nie być oczywiste. Jednym z przykładów może być uznanie, że Jan Kowalski, ubiegający się o stanowisko krupiera w blackjacka, to w rzeczywistości Józek Kowalik (ewentualna zbieżność nazwisk całkowicie przypadkowa), znany niemiecki oszust w blackjacku. Algorytm śledzący może również wykrywać relacje między wieloma osobami, identyfikując podobne dane w ich środowiskach, na przykład wskazując, że dwóch graczy należało do tego samego stowarzyszenia studenckiego w 1987 r., lub że dealer i wygrywający właśnie gracz widnieli kiedyś pod tym samym adresem i przypisanym do niego numerem telefonu, oraz obaj zostali aresztowani za taką samą próbę oszustwa w 1994 r. Technologia ta jest tak skuteczna, że używa go aktualnie Departament Bezpieczeństwa Narodowego USA.

Enterprise content management (ECM)

Kasyna mogą być efektowne i błyszczące, ale ostatecznie są nadal biznesem. Operacje back-office w kasynie, takie jak zasoby ludzkie, księgowość i kontrakty, mogą korzystać z tego samego rodzaju oprogramowania zarządzania procesami biznesowymi i zarządzania treścią korporacyjną, co każda firma. Organizacje takie jak Grand Casino Mille Lacs, Grand Casino Hinckley i centrala Mille Lacs Corporate Ventures skorzystały z dokumentów elektronicznych, aby usprawnić procesy biznesowe i zredukować koszty i logistykę zarządzania o 45 000 arkuszy papieru rocznie!

„Jednym z największych problemów było dokładne śledzenie dokumentów”, Lance Dutcher, architekt rozwiązań biznesowych dla Minokaw Technologies – oddziału firmy Mille Lacs Corporate Ventures, która prowadzi kasyna i inne podmioty nie związane z grami. „Dzięki liczbie osób, które muszą przejrzeć i zatwierdzić kontrakty, dokumenty zostaną zagubione podczas przetasowań. Doprowadziło to do skierowania wielu kopii do zatwierdzenia dla różnych stanowisk, co ostatecznie doprowadziło do zwiększenia obciążenia pracą dla wszystkich.”

Wirtualna rzeczywistość (VR)

Millenialsi mogą być również zainteresowani systemami gier zbudowanymi wokół wirtualnej rzeczywistości. Na przykład El Dorado Reno stworzyło Worlds of the Eldorado, którego opracowanie zajęło dwa lata i obejmuje „wysokiej klasy grafikę 3D, masową interaktywność dotykową na ekranie, superszybką rozdzielczość 4K, profesjonalną muzykę, efekty dźwiękowe i wszechogarniająca, panoramiczna, kinowa jakość gier na dużym ekranie”, mówi twórca systemu. „Za każdym razem, gdy angażujesz się w Worlds, zostaniesz powitany przez swojego osobistego smoka, który będzie twoim konsjerżem podczas tej przygody i dojrzeje od niemowlęctwa do dorosłości, zbierając drogocenne klejnoty, które prowadzą do gier FreePlay i Adventure Party z turniejami i prezentami w postaci samochodów” – wynika z opisu gry w Kasynie.

Ludzie nie zawsze myślą o kasynach w kontekście IT, ale pod wieloma względami mogą one być liderami w tej branży – i to obejmuje wykorzystane przez nie technologie. Pokazują, że korzystanie z funkcji operacji biznesowych, takich jak Big Data i ECM oraz korzystanie z technologii takich jak rzeczywistość wirtualna i opcje społecznościowe, aby zachęcać ludzi do korzystania z aplikacji, jest dobrym pomysłem. Obecnych na rynku graczy nie wystarczy już przecież zachęcić do gry zabytkowym automatem do gry z lat siedemdziesiątych. Chyba, że będą mieli możliwość zagrania na nim z własnego domu, zakładając jedynie gogle…

Darek Magierski


Otagowano jako

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *