Niemcy – Coraz więcej osób uprawia hazard w wieku 60 lat i więcej

Ze świata
Iwo 03/04/2020

Ostatnia aktualizacja: 3 kwietnia 2020

Coraz więcej seniorów odkrywa zamiłowanie do gier. Ponad 5 milionów osób w wieku 60 lat lub starszych w Niemczech gra obecnie w gry komputerowe i wideo – wzrost o około 700 000 graczy w porównaniu z liczbą około 4,4 miliona w 2019 roku.

W sumie ponad 34 miliony osób gra w gry komputerowe i wideo w Niemczech. Są to liczby wydane dzisiaj przez grę – Niemieckie Stowarzyszenie Przemysłu Gier, na podstawie danych zebranych przez firmę badawczą GfK. Podobnie jak we wszystkich innych grupach wiekowych, zawodnicy powyżej 60 roku życia są równo podzieleni między kobiety i mężczyzn. Seniorzy najczęściej sięgają po smartfona lub tablet; około 50 procent graczy w tej grupie wiekowej korzysta z tych urządzeń do gier.

„Dla wielu osób w wieku 60 lat i starszych wirtualna runda skate, symulacja budowy lub krzyżówka jest tak samo częścią codziennego życia, jak czytanie gazety lub oglądanie wiadomości. Gry często otwierają drzwi do cyfrowego świata dla osób starszych. Nie tylko bawią; umożliwiają cyfrowy udział. Trwający kryzys koronowy jeszcze bardziej uwypukla znaczenie tego, jak ważny dla osób starszych jest dostęp do cyfrowego świata ” – mówi dyrektor zarządzający gry Felix Falk.

Średni wiek graczy w Niemczech stale rośnie

Obecnie około 34 milionów osób gra w gry komputerowe i wideo w Niemczech. Połowa z tych graczy to kobiety (około 48 procent). Średni wiek graczy w Niemczech wzrósł w porównaniu do ubiegłego roku, z 36,4 lat w 2019 r. Do 37,5 lat obecnie. Jest to częściowo wynikiem ciągłego wzrostu liczby graczy w grupach wiekowych 50–59 i 60+ w Niemczech. Częściowo wynika to z faktu, że wielu długoletnich graczy pozostało wiernych mediom i jest teraz w tych kategoriach wiekowych.

O danych rynkowych

Uwaga: po raz pierwszy aktualne dane rynkowe obejmują analizy dla grupy wiekowej 60+. Dane te są wizualizowane na odpowiedniej grafice danych rynkowych.

Dane rynkowe oparte są na statystykach opracowanych przez GfK Consumer Panel i App Annie. Metody stosowane przez GfK do gromadzenia danych na rynku gier cyfrowych w Niemczech są wyjątkowe zarówno pod względem jakości, jak i globalnego wykorzystania. Obejmują one ciągłe badanie 25 000 konsumentów reprezentujących całą niemiecką ludność pod względem ich nawyków związanych z zakupem i użytkowaniem gier cyfrowych, a także panel detaliczny. Metody gromadzenia danych zapewniają unikalny wgląd w niemiecki rynek gier komputerowych i wideo.

Niemieckie Stowarzyszenie Przemysłu Gier o sobie:

Jesteśmy stowarzyszeniem niemieckiego przemysłu gier. Do naszych członków należą programiści, wydawcy i wielu innych aktorów branży gier, takich jak organizatorzy wydarzeń e-sportowych, placówki edukacyjne i dostawcy usług. Jako wspólny organizator gamescom jesteśmy odpowiedzialni za największe na świecie wydarzenie dotyczące gier komputerowych i wideo. Jesteśmy partnerem ekspertów dla mediów oraz instytucji politycznych i społecznych i odpowiadamy na pytania dotyczące rozwoju rynku, kultury gier i umiejętności korzystania z mediów. Naszą misją jest uczynienie z Niemiec najlepszej lokalizacji dla gier.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL