Ostatnia aktualizacja: 3 kwietnia 2020
Coraz więcej seniorów odkrywa zamiłowanie do gier. Ponad 5 milionów osób w wieku 60 lat lub starszych w Niemczech gra obecnie w gry komputerowe i wideo – wzrost o około 700 000 graczy w porównaniu z liczbą około 4,4 miliona w 2019 roku.
W sumie ponad 34 miliony osób gra w gry komputerowe i wideo w Niemczech. Są to liczby wydane dzisiaj przez grę – Niemieckie Stowarzyszenie Przemysłu Gier, na podstawie danych zebranych przez firmę badawczą GfK. Podobnie jak we wszystkich innych grupach wiekowych, zawodnicy powyżej 60 roku życia są równo podzieleni między kobiety i mężczyzn. Seniorzy najczęściej sięgają po smartfona lub tablet; około 50 procent graczy w tej grupie wiekowej korzysta z tych urządzeń do gier.
„Dla wielu osób w wieku 60 lat i starszych wirtualna runda skate, symulacja budowy lub krzyżówka jest tak samo częścią codziennego życia, jak czytanie gazety lub oglądanie wiadomości. Gry często otwierają drzwi do cyfrowego świata dla osób starszych. Nie tylko bawią; umożliwiają cyfrowy udział. Trwający kryzys koronowy jeszcze bardziej uwypukla znaczenie tego, jak ważny dla osób starszych jest dostęp do cyfrowego świata ” – mówi dyrektor zarządzający gry Felix Falk.
Średni wiek graczy w Niemczech stale rośnie
Obecnie około 34 milionów osób gra w gry komputerowe i wideo w Niemczech. Połowa z tych graczy to kobiety (około 48 procent). Średni wiek graczy w Niemczech wzrósł w porównaniu do ubiegłego roku, z 36,4 lat w 2019 r. Do 37,5 lat obecnie. Jest to częściowo wynikiem ciągłego wzrostu liczby graczy w grupach wiekowych 50–59 i 60+ w Niemczech. Częściowo wynika to z faktu, że wielu długoletnich graczy pozostało wiernych mediom i jest teraz w tych kategoriach wiekowych.
O danych rynkowych
Uwaga: po raz pierwszy aktualne dane rynkowe obejmują analizy dla grupy wiekowej 60+. Dane te są wizualizowane na odpowiedniej grafice danych rynkowych.
Dane rynkowe oparte są na statystykach opracowanych przez GfK Consumer Panel i App Annie. Metody stosowane przez GfK do gromadzenia danych na rynku gier cyfrowych w Niemczech są wyjątkowe zarówno pod względem jakości, jak i globalnego wykorzystania. Obejmują one ciągłe badanie 25 000 konsumentów reprezentujących całą niemiecką ludność pod względem ich nawyków związanych z zakupem i użytkowaniem gier cyfrowych, a także panel detaliczny. Metody gromadzenia danych zapewniają unikalny wgląd w niemiecki rynek gier komputerowych i wideo.
Niemieckie Stowarzyszenie Przemysłu Gier o sobie:
"Poniedziałek 08.04.2024 nr 7,15,24,41,42 wtorek 09.04,2024 nr losowania 7,15,23,41,42 co to k...a ma być? Komuś coś gdzieś z rodziny nie wyszło?"
"Do Afryka. Bardzo dobrze powiedziane. Niech zmienią ustawę a nie co chwila inna interpretacja. Przepis należy traktować wprost a nie cwaniactwem jak to sądy robią."
"To może najwyższa pora zmienić zapisy UoGH zamiast wymyślać coraz to nowsze definicje losowości jak „perspektywa gracza” i sposoby żeby podpiąć na siłę logikę pod hazard. Dodatkowo zaprzestać zatrzymywanie urządzeń bez elementu losowego w kodzie źródłowym, jak również ludzi je stawiających do czasu zmiany Ustawy."
"Mieszają zwykle hazardówki z Finderami. Ostatnio rzuciło mi się w oczy że Findery mają opinie Polskiej Akademii Nauk o tym że deterministyczne nie ma nic wspólnego z losowością. I tu trzeba zgodzić się z tym, deterministyka nie ma nic wspólnego z losem. Charakter losowy tj. art2 ust 5 UoGH nie ma nic wspólnego z programem w którym są nagrody rzeczowe czy pieniężne. Finder czy inne tego typu wynalazki oparte na algorytmie deterministycznym należy oceniać czy czasami nie spełniają przesłanek z art. 2 ust 3 UoGH"
"Ciekawe co sobie tam nakleili na tych kartkach:)"