O czym musi pamiętać organizator konkursu

Gry
Bartosz 23/09/2015

Ostatnia aktualizacja: 23 września 2015

Realizacja konkursu promocyjnego wymaga od jego menedżerów przestrzegania kilku podstawowych zasad. Najważniejsze jest to, aby na żadnym jego etapie nie występował element losowości.

Jak istotna dla każdego przedsiębiorcy jest skuteczna komunikacja marketingowa z odbiorcą jego produktów lub usług, w tym zwłaszcza poprzez promocję i reklamę, nie trzeba nikogo przekonywać. Szczególnie atrakcyjne dla obu stron są różnego rodzaju konkursy promocyjne, które zapewniając interakcję pomiędzy nimi, z jednej strony stwarzają możliwość uzyskania wygranej, z drugiej zaś wpływają na zwiększenie sprzedaży i silniejsze przywiązanie do marki. Choć ich organizacja nie jest szczególnie droga i skomplikowana, obliguje organizatora do zachowania pewnych wymogów formalnoprawnych, których przestrzeganie pozwoli uniknąć nieprzyjemnych konsekwencji.

Nie może to być loteria

Przede wszystkim należy zacząć od upewnienia się, że planowana akcja marketingowa będzie rzeczywiście konkursem, a nie loterią promocyjną, która została poddana szczegółowej regulacji prawnej, zawartej w ustawie o grach hazardowych. Zasadniczym kryterium, które pozwala na odróżnienie konkursu od loterii, jest element losowości, czyli przypadkowości wygranych. W loterii każdy kupon ma identyczną szansę na nagrodę, a do jej uzyskania niezbędny jest łut szczęścia; w konkursie zaś to wiedza lub umiejętności jego uczestników decydują o wygranej. Pamiętać należy, iż za loterię zostanie uznana każda akcja, w której czynnik losowości pojawi się na jakimkolwiek jej etapie. Zatem w przypadku, gdy np. w konkursie artystycznym spośród pięciu najwyżej ocenionych prac plastycznych nagrodę otrzyma trzech wylosowanych twórców, w istocie będziemy mieli do czynienia z loterią, gdyż ostatecznie to właśnie przypadek zdecydował o konkretnej wygranej. Identyczna sytuacja wystąpi w przypadku, gdy to loteria poprzedzi konkurs – np. organizator wylosuje dziesięciu szachistów, którzy powalczą o wygrane.

Czytaj całość na: rp.pl

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL