Oligarchizacja mediów na Słowacji

1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (1 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Rozmiar czcionki:
Print Friendly, PDF & Email

Na Słowacji próbują się dobierać do mediów nie politycy, ale oligarchowie, często ci ze zszarganą reputacją. W tym kraju działają tylko dwa duże międzynarodowe koncerny – Ringier Axel Springer Slovakia i Bauer Media SK (wydaje głównie tv guidey, prasę poradnikową i jest właścicielem popularnego Radio Express).

Natomiast koncern Penta, który przejął udziały w dzienniku „Sme” (jego dziennikarze w proteście odeszli i założyli „Dennik N”), jest również właścicielem wydawnictwa News & Media Holding, do którego należą dziennik „Plus Jeden Den’, tygodniki „Plus 7 Dni” i „Trend”. Koncern Penta jest także właścicielem udziałów w spółce Fortuna działającej w Czechach, Polsce i na Słowacji.

Właścicielem wydawnictwa Mafra Slovenska, do którego należy dziennik gospodarczy „Hospodarske Noviny”, jest czeski premier i lider populistycznej partii Ano Andrej Babiś, oskarżony w swoim kraju o zdefraudowanie unijnych dopłat. Często zarzucano mu wykorzystywanie swoich mediów w Czechach do celów politycznych.

W marcu br. nowym właścicielem dziennika „Pravda” został czeski koncern medialny Our Media. Jego współwłaścicielem jest czeski bezpartyjny senator Ivo Valenta. W swoim kraju Valenta nazywany jest królem hazardu, bo pieniędzy dorobił się na automatach do gry, tzw. jednorękich bandytach. Był też zamieszany w afery korupcyjne i podejrzewany o udział w handlu narkotykami (…)

Źródło: press

Wychodzi na to, że styk działań biznesu hazardowego i mediów zatarł swoją niewidoczną granicę.

 


Otagowano jako

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *