„Panorama Reklamy 2019”: Brand New Galaxy i Starcom z tytułem Sukces Roku

Ciekawostki
Iwo 09/01/2020

Ostatnia aktualizacja: 9 stycznia 2020

Brand New Galaxy w kategorii Agencje reklamowe i Starcom w kategorii Agencje mediowe zostały wyróżnione tytułem Sukces Roku w dorocznym raporcie „Panorama Reklamy”.

Ukazał się on jako specjalna sekcja styczniowo-lutowego numeru „Press”. Brand New Galaxy zmieniła układ sił na rodzimym rynku reklamowym. W 2019 roku podwoiła swoje przychody i znacznie rozbudowała portfolio obsługiwanych firm i marek, wśród których są Bayer, Coty czy Procter & Gamble.

Starcom, która otrzymała tytuł Sukces Roku drugi rok z rzędu, w minionych 12 miesiącach wzmocniła portfolio klientów o takie firmy, jak PPG i Sante, a także odzyskała po 12 latach budżet mediowy PKN Orlen i jako pierwsza agencja mediowa w Polsce pracuje dla Lendo Group.

W grupie agencji reklamowych pozostałe wyróżnione firmy to:

VMLY&R, nagrodzona tytułem Wynik Roku – skutecznie walczyła o nowe zlecenia, co pozwoliło jej zwiększyć przychody o 22 proc. rok do roku. I jako jedyna agencja reklamowa w Polsce ma wśród trofeów Grand Prix festiwalu w Cannes.

Havas Creative Group otrzymała tytuł Zaufania Roku – drugi raz z rzędu. Po latach problemów wizerunkowych agencja odbudowała pozycję na rynku, co zaowocowało m.in. pozyskaniem do długoterminowej obsługi budżetów takich firm, jak PGE czy Totalizator Sportowy i utrzymaniem budżetu Grupy Lotos.

Tytuł Skuteczność Roku trafił do Infinity Group – po słabszym 2018 roku agencja szybko odrobiła straty, pozyskując do współpracy m.in. Canal+, Bayer Crop Science Poland i G2A, jednocześnie utrzymując dotychczasowe budżety. Według prognoz jej ubiegłoroczne przychody wzrosły o 36 proc. względem roku 2018.

Plej została wyróżniona tytułem Efektywność Roku – agencja zwiększyła przychody o 10 proc. rok do roku i zainwestowała w zespół, który urósł o 40 osób.

Tytuł Operatywność Roku trafił do 2012 Agency – wieloletnia współpraca z takimi klientami, jak Grupa Żywiec czy Castorama, nie przeszkodziła jej w zdobyciu nowych zleceń, m.in. od firm Reckitt Benckiser, Foodcare i Unilever, z którymi także zawarła kontrakty długoterminowe.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL