Ostatnia aktualizacja: 16 kwietnia 2020
Dziś t.j. 29 lipca 2016 do notyfikacji w Komisji Europejskiej trafił projekt ustawy o zmianie ustawy o grach hazardowych zaakceptowany na posiedzeniu Rady Ministrów.
Okres zawieszenia został wyznaczony do 31.10.2016 r. i do tego czasu Komisja Europejska będzie przyjmować uwagi dotyczące projektu od podmiotów zainteresowanych ze wszystkich państw członkowskich Unii Europejskiej.
Podstawowa treść
„Zgodnie z projektem operatorzy oferujący gry na automatach oraz gry hazardowe online zobowiązani zostają do wdrożenia regulaminu odpowiedzialnej gry mającego na celu ochronę małoletnich i ochronę graczy. W tym celu projekt wprowadza regulacje dotyczące utworzenia Rejestru Domen Służących do Oferowania Gier Hazardowych Niezgodnie z Ustawą, zasad blokowania domen internetowych umieszczonych w Rejestrze oraz zakazu udostępniania usług płatniczych przez dostawców usług płatniczych na stronach internetowych wykorzystujących domeny wpisane do Rejestru. Projekt wprowadza również możliwość urządzania gier hazardowych przez sieć Internet, w formie monopolu realizowanego przez utworzoną w tym celu jednoosobową spółkę Skarbu Państwa (z wyłączeniem zakładów wzajemnych i loterii promocyjnych). Projekt wprowadza prawo do oferowania gier na automatach poza kasynami gier, przez utworzoną w tym celu jednoosobową spółkę Skarbu Państwa, w formie monopolu państwa na ten rodzaj działalności i ograniczenia w posiadaniu automatów do gier (co nie dotyczy podmiotów oferujących legalne gry na automatach). Na gruncie projektu liberalizacji ulegają zasady urządzania gry w pokera. Zniesieniu ulega obowiązek uzyskiwania świadectw zawodowych przez osoby nadzorujące i bezpośrednio prowadzące gry hazardowe.”
Krótkie uzasadnienie
„Niniejszy projekt ustawy o zmianie ustawy o grach hazardowych oraz niektórych innych ustaw wprowadza istotne zmiany w obszarze rynku gier hazardowych podyktowane koniecznością ograniczenia występowania zjawiska nielegalnego urządzania gier hazardowych, zapewnienia jak najwyższego poziomu ochrony graczy przed negatywnymi skutkami hazardu oraz podniesienia poziomu społecznej świadomości co do zagrożeń wynikających z korzystania z usług nielegalnych operatorów hazardowych. Osiągnięcie określonych celów ma zapewnić jak najdalej idące zmniejszenie występowania szkodliwych społecznych i ekonomicznych skutków hazardu.”
"Poniedziałek 08.04.2024 nr 7,15,24,41,42 wtorek 09.04,2024 nr losowania 7,15,23,41,42 co to k...a ma być? Komuś coś gdzieś z rodziny nie wyszło?"
"Do Afryka. Bardzo dobrze powiedziane. Niech zmienią ustawę a nie co chwila inna interpretacja. Przepis należy traktować wprost a nie cwaniactwem jak to sądy robią."
"To może najwyższa pora zmienić zapisy UoGH zamiast wymyślać coraz to nowsze definicje losowości jak „perspektywa gracza” i sposoby żeby podpiąć na siłę logikę pod hazard. Dodatkowo zaprzestać zatrzymywanie urządzeń bez elementu losowego w kodzie źródłowym, jak również ludzi je stawiających do czasu zmiany Ustawy."
"Mieszają zwykle hazardówki z Finderami. Ostatnio rzuciło mi się w oczy że Findery mają opinie Polskiej Akademii Nauk o tym że deterministyczne nie ma nic wspólnego z losowością. I tu trzeba zgodzić się z tym, deterministyka nie ma nic wspólnego z losem. Charakter losowy tj. art2 ust 5 UoGH nie ma nic wspólnego z programem w którym są nagrody rzeczowe czy pieniężne. Finder czy inne tego typu wynalazki oparte na algorytmie deterministycznym należy oceniać czy czasami nie spełniają przesłanek z art. 2 ust 3 UoGH"
"Ciekawe co sobie tam nakleili na tych kartkach:)"