Prawo – Reklama zakładów wzajemnych

Bukmacherzy
MDM 16/01/2017

Ostatnia aktualizacja: 16 stycznia 2017

Przygotowane przez Czasopismo Lege Artis podsumowanie przedstawia w punktach zmiany, jakie czekają firmy świadczące usługi zakładów bukmacherskich  reklamujących się w sieci i poza nią.

Opublikowana w piątek nowelizacja ustawy o grach hazardowych (Dz.U. z 2017 r. poz. 88) to nie tylko obowiązek blokowania domen internetowych służących do organizowania nielegalnego hazardu — to także zmiana regulacji w zakresie reklamy (niektórych) form hazardu. Na pewno nie można mówić o radykalnej liberalizacji, natomiast niewątpliwie mamy do czynienia z pewnym wyłomem.

A mianowicie:

  • znowelizowany art. 29 ust. 1 ustawy o grach losowych nadal wyraźnie zakazuje reklamy i promocji całego zestawu gier losowych („gier cylindrycznych, gier w karty, gier w kości, gier na automatach oraz zakładów wzajemnych”) — ale dopuszcza się reklamę zakładów wzajemnych — tych legalnych, czyli urządzanych za zezwoleniem;
  • przypomnijmy, że zakłady wzajemne to zakłady polegające na odgadywaniu wyników sportowego współzawodnictwa ludzi lub zwierząt — totalizatory, lub zaistnienia różnych zdarzeń, po nowelizacji także wirtualnych — bukmacherstwo, (art. 2 ust. 2 ustawy);
  • zasady na jakich może być prowadzona reklama zakładów wzajemnych określa art. 29b ustawy o grach losowych: podstawa to standardowy zestaw wzorowany na opisie parametrów reklamy piwa („nie jest kierowana do małoletnich, nie przedstawia osób małoletnich i nie odbywa się przy udziale małoletnich; nie łączy (…) ze sprawnością fizyczną, intelektualną; nie zawiera stwierdzeń, że udział w grach hazardowych ma relaksujący, uspokajający skutek lub jest sposobem rozwiązywania konfliktów osobistych lub problemów finansowych; nie przedstawia powstrzymywania się lub umiarkowanego uczestniczenia…

Więcej czytaj na: e-playbet.com

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL