Producenci automatów do gier mają być wciąż gotowi do kontroli

Najczęściej czytane
Bartosz 03/01/2019

Ostatnia aktualizacja: 3 stycznia 2019

Zmienił się model kontroli działalności hazardowej. Od 2 stycznia producenci i sprzedawcy automatów do gier mają wiele nowych obowiązków związanych z kontrolą ich działalności.

Wprowadzone reguły zakładają obowiązek permanentnej gotowości do takiej kontroli przez funkcjonariuszy Krajowej Administracji Skarbowej. Nowe obowiązki każą przedsiębiorcom wydzielić i oznaczyć pomieszczenia, w których produkują i sprzedają automaty. Sami powinni przygotować te automaty i pomieszczenia do nakładania zamknięć urzędowych.

Każdy przypadek wprowadzenia lub wyprowadzenia automatów z takich pomieszczeń powinien być zgłaszany naczelnikowi urzędu celno-skarbowego. Musi się on także dowiedzieć od przedsiębiorcy o przypadkach zniszczenia lub uszkodzenia urządzeń hazardowych. Zmiana systemu kontroli branży hazardowej była podyktowana – jak uzasadniał to rząd – słabą efektywnością poprzednich przepisów.

Często nie udawało się bowiem skutecznie przeprowadzić kontroli w lokalu, w którym przechowywano automaty, najczęściej z powodu nieobecności właściciela.

Podstawa: USTAWA z dnia 9 listopada 2018 r. o zmianie ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej oraz niektórych innych ustaw.

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW z dnia 31 grudnia 2018 r. w sprawie kontroli celno-skarbowej wykonywanej w zakresie produkcji automatów do gier hazardowych i obrotu tymi automatami.

1 komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

D...

03/01/2019

Rozporządzenie wykonawcze do ustawy o KAS jest rażąco niezgodne z ustawą o grach hazardowych. UGH nie definiuje pojęcia "automat do gier", a tylko "urządzenie do gier". Wobec tego pojęcie automat można zbudować jedynie w oparciu o ustawową definicję "gry na automacie" - wychodzi wówczas, że AUTOMAT DO GIER to URZĄDZENIE DO GIER, które udostępnia konkretne GRY NA AUTOMACIE. Tymczasem rozporządzenie bardzo wyraźnie rozróżnia automat oraz gry, które mogą - ale nie muszą - być na nim zainstalowane. Wobec tego w rozumieniu rozporządzenia AUTOMATEM może być także sama obudowa, bez wgranego jakiegokolwiek programu (!) - co od biedy mogłoby się mieścić w ustawowej definicji URZĄDZANIA DO GIER, ale na pewno nie jest automatem w znaczeniu wskazanym wyżej, wypracowanym w praktyce stosowania ustawy od wejścia w życie nowelizacji w dniu 01.04.2019 roku. Niby są to subtelności, ale już widzę te cyrki, gdy kontrolerzy z kontrolowanymi będą się spinać np. o to, czy sama obudowa blaszana, ale bez osprzętu, to już automat, czy tylko kawał blachy ciekawie pospawanej. Kiedy blacha staje się automatem? Gdy ma monitor, czy to jeszcze mało? Płyta główna, ale bez monitora? Akceptor? Bez niego będzie automat? I tak można pisać długo, długo, długo... Niestety - branżą w Ministerstwie nadal próbują zarządzać dyletanci, by nie napisać - idioci. Niczego dobrego nie wróży to na najbliższą przyszłość... No trudno, trzeba będzie żyć i z tą kolejną zarazą... :-/
E-PLAY.PL