Ostatnia aktualizacja: 21 czerwca 2017
W nowym rozporządzeniu ustalono, jakie czynności należy podjąć przed rozpoczęciem eksploatacji urządzeń losujących, automatów do gier oraz urządzeń do gier. Określone zostały również m.in. kwestie związane z zabezpieczeniem tych urządzeń w razie ingerencji z zewnątrz lub awarii.
Warunkom eksploatacji tych urządzeń jest poświęcone opublikowane rozporządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z 8.06.2017 r. w sprawie urządzeń losujących, urządzeń do gier i automatów do gier, zabezpieczenia informacji dotyczących urządzanej loterii oraz uzyskiwania, naliczania i wypłacania wygranych.
W rozporządzeniu określona została treść wniosku o rejestrację urządzenia oraz rodzaje dokumentów dołączanych do wniosku. Jednym z tych dokumentów ma być opinia jednostki badającej zawierająca pozytywny wynik badania technicznego urządzenia. Ustalono również, w jaki sposób należy przeprowadzić takie badanie techniczne.
Każde z urządzeń powinno być zabezpieczone przed ingerencją z zewnątrz. Ma temu służyć założenie plomb zabezpieczających po przeprowadzeniu badania technicznego.
Potwierdzeniem rejestracji będzie poświadczenie wydane przez właściwego naczelnika urzędu celno-skarbowego. Podmiot eksploatujący będzie mieć obowiązek przechowywania poświadczenia rejestracji urządzenia w miejscu jego eksploatacji.
W rozporządzeniu znalazły się ponadto przepisy dotyczące warunków zmiany miejsca eksploatacji urządzenia, jak i obowiązku rejestracji w urządzeniu określonych informacji w razie jego awarii. W przypadku awarii ponowna eksploatacja urządzenia będzie możliwa dopiero po dokonaniu ponownego badania technicznego.
Nowe rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 21 czerwca 2017 r.
[pdf-embedder url=”https://e-play.pl/wp-content/uploads/2017/06/rozporządzenie-rejestracja.pdf” title=”rozporządzenie rejestracja”]
Mm
22/06/2017