Totalizator sportowy na ścieżce rozwoju

Gry hazardowe
Iwo 21/08/2018

Ostatnia aktualizacja: 21 sierpnia 2018

Właściciel marki LOTTO jeszcze nigdy nie wprowadzał na raz tylu projektów. Nie uda się to bez dobrych, zadowolonych pracowników. W 2017 roku Totalizator Sportowy zanotował największe w historii wpływy do budżetu państwa. Rekordowe wyniki były rezultatem wzrostów sprzedaży w kategorii loterii pieniężnych i gier liczbowych, jednak przełomowe zmiany w ustawie o grach hazardowych spowodowały, że to właśnie ten rok i kilka kolejnych przejdą do historii spółki i całego polskiego rynku gamingowego.

To, co wyróżnia w ostatnim czasie spółkę, to różnorodność projektów. Totalizator Sportowy to już nie tylko obszar loterii pieniężnych i gier liczbowych, ale także salony gier na automatach, kasyno internetowe oraz sprzedaż produktów wcześniej wymienionych. Wejście w nowe obszary biznesowe i kanały sprzedaży nie będzie możliwe bez pozyskania wykwalifikowanych fachowców z unikalnymi kompetencjami. Ciągłego ulepszania i rozwoju wymaga też obszar gier liczbowych i loterii pieniężnych.

Historyczna zmiana

Nowelizacja ustawy o grach hazardowych oznacza historyczne zmiany nie tylko dla Totalizatora Sportowego, ale także dla całej branży związanej z tzw. rynkiem gamingowym. Według informacji World Lottery Association, nigdy w historii żadna firma realizująca monopol państwa w sferze gamingowej nie prowadziła tylu nowych i złożonych technologicznie projektów jednocześnie.

Ubiegły rok stał przede wszystkim pod znakiem wprowadzenia gry multijursdykcyjnej Eurojackpot, która została udostępniona graczom w rekordowym tempie — już we wrześniu, czyli po sześciu miesiącach od wejścia w życie znowelizowanej ustawy o grach hazardowych. Gra została przyjęta bardzo dobrze, o czym świadczy fakt, że w rankingu wielkości jej sprzedaży, w którym uczestniczy 18 europejskich państw, Polska zajęła wysokie, czwarte miejsce.

Pod koniec czerwca uruchomiony został program pilotażowy dotyczący salonów gier na automatach, który ma dostarczyć informacji, jakich rozwiązań oczekują klienci. Salony funkcjonują już w Bydgoszczy, Krzeszowicach, Warszawie oraz Białymstoku. Do końca 2018 roku ma powstać około 50 kolejnych punktów z co najmniej 1200 automatami. Docelowo w ciągu 4-5 lat na rynek ma trafić ok. 38 tys. automatów.

Co warte podkreślenia, na automatach nie zagrają wszyscy chętni. Gracz, który chce zagrać, musi się zarejestrować, czyli wypełnić formularz, w którym należy podać imię i nazwisko, PESEL, datę i miejsce urodzenia oraz adres zamieszkania. W ramach regulaminu odpowiedzialnej gry na gracza nałożony jest obowiązek wprowadzenia limitów aktywności w grze oraz środków finansowych. Weryfikowany jest także wiek klienta.

Aktywność w internecie W III i IV kwartale obecnego roku Totalizator Sportowy zamierza uruchomić kasyno internetowe oraz sprzedaż gier liczbowych w internecie i kanałach mobilnych. W tym przypadku także możemy mówić o prawdziwej rewolucji i zastosowaniu najnowszych innowacji technologicznych.

W tych obszarach mamy do czynienia z kwestią wejścia spółki w segment e-commerce, spółki, która jako organizator gier liczbowych i loterii pieniężnych sprzedaje średnio nawet kilka milionów kuponów gier liczbowych każdego przeciętnego dnia bez wysokiej kumulacji. Pod koniec lutego zakończyła się procedura wyboru kasyna internetowego. Wybrano firmę Playtech, która jest jednym z najlepszych na świecie dostawców produktów tego typu. Totalizator Sportowy chce w tym przypadku podążać w kierunku rozwoju handlu wielokanałowego, czyli tzw. handlu omnichannel, polegającego na połączeniu zakupów wirtualnych z tradycyjnymi.

Warto podkreślić, że od 1 lutego w kolekturach sieci własnej, tj. w punktach LOTTO należących do Totalizatora Sportowego, gracze mogą płacić za produkty LOTTO kartą. Usługa ta uruchomiona jest obecnie w ponad 1320 punktach, na co składa się 870 kolektur własnych oraz 450 punktów partnerów sieciowych. Przygotowania do powyższych wdrożeń rozpoczęły się jeszcze w 2017 roku. Spółka realizowała prace badawczo-rozwojowe i pozyskiwała kompetencje w ramach nowych obszarów biznesowych. Są to projekty wielopłaszczyznowe i wymagające innowacyjnych rozwiązań. Pewnym wyzwaniem jest więc dla spółki nie tylko ich wdrożenie, ale także późniejsze utrzymanie tych obszarów.

Totalizator Sportowy zamierza tworzyć własne rozwiązania technologiczne w postaci aplikacji i oprogramowania. Spółka tworzy kompetencje wysokich wymagań m.in. przy tworzeniu tak skomplikowanych projektów jak gry do kasyna czy platformy do gier. Firma planuje także aktywne wejście w środowisko start-up’owe, np. w partnerstwie ze start-up’ami z rynku gier, co ściśle wiąże się właśnie z rozwojem Totalizatora Sportowego w rynku gamingowym.

Dobre miejsce do pracy Rozwój Totalizatora Sportowego powoduje, że staje się on interesującym i poszukiwanym pracodawcą. Praca w przedsiębiorstwie kojarzonym z rozrywką i nowymi technologiami, dodatkowo wspierającym rozwiązania e-commerce, może dać dużo satysfakcji. Spółka objęła patronatem Akademię im. Leona Koźmińskiego, gdzie utworzony został specjalny kierunek — Zarządzanie na rynku gier losowych i zakładów sportowych. Dla firmy i najzdolniejszych studentów taki kierunek studiów może być wstępem do podjęcia współpracy.

Totalizator Sportowy, w związku z rozwojem i wprowadzaniem nowych rozwiązań technologicznych, rozwija swoje zaplecze HR-owe. Zatrudniony i współpracujący ze spółką personel to łącznie ponad 23 tysiące osób, z czego gros to pracownicy ponad 17 tys. punktów sprzedaży LOTTO. Należy jednak podkreślić, że nie każdy punkt sprzedaży LOTTO zatrudnia pracowników Totalizatora Sportowego. Ci, w liczbie ok. 1600, pracują wyłącznie w kolekturach będących własnością spółki. Pozostali to pracownicy punktów sprzedaży, z którymi firma współpracuje, np. pracownicy stacji paliw czy marketów — tzw. kolektury prawne. Każda z tych osób przechodzi specjalne, dwudniowe szkolenie ze znajomości gier oraz odpowiednich przepisów prawa.

Równy start dla wszystkich Warto podkreślić, że kandydaci starający się o pracę w Totalizatorze Sportowym mogą mieć pewność, że spółka stosuje w każdej rekrutacji zasady równych szans, dba o profesjonalizm oraz rzetelność rozmów kwalifikacyjnych, a także poszanowanie prawa do zachowania poufności informacji o życiu zawodowym i osobistym kandydatów.

Spółka chce być liderem zarządzania zasobami ludzkimi, który stosuje nowoczesne metody i narzędzia w celu rozwijania organizacji, uwalniania potencjału oraz doskonalenia pracowników. Totalizator Sportowy ustawicznie wspiera pracowników, zapewniając im możliwość skorzystanie z różnych form rozwoju, zarówno w powiązaniu z zajmowanym stanowiskiem, jak również dających możliwość ścieżki awansu wewnętrznego oraz w innych obszarach spółki.

W ofercie Totalizatora Sportowego znajdują się między innymi konferencje krajowe i zagraniczne, które dają możliwość wymiany wiedzy i doświadczeń z osobami spoza organizacji, poznanie nowych trendów z różnych dziedzin. Ponadto firma dofinansowuje kursy zawodowe oraz studia podyplomowe. W ramach działalności rozwojowej spółka organizuje szkolenia zamknięte wewnętrzne, realizowane przez trenerów wewnętrznych oraz ekspertów merytorycznych zatrudnionych w spółce, oraz szkolenia zewnętrzne, realizowane we współpracy z firmami oferującymi usługi szkoleniowe. W 2017 roku z różnych form rozwoju kompetencji skorzystało około 6 220 uczestników — pracowników oraz współpracowników Spółki.

„Dzięki realizacji naszych działań zapewniamy pracownikom możliwości rozwoju nie tylko w ramach różnorodności prowadzonych projektów, ale także poprzez współpracę z największymi firmami gamingowymi na świecie, a co za tym idzie — umożliwiamy pozyskanie z tego tytułu unikalnej wiedzy”
– informuje Totalizator Sportowy

Zródło: pulsbiznesu.pl

1 komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

kvl

21/08/2018

No i tak trzymać! Ja tam im kibicuję.
E-PLAY.PL