Ostatnia aktualizacja: 7 stycznia 2024
Projekt wprowadza kompleksową regulację rynku gier hazardowych na Ukrainie. Rada Najwyższa Ukrainy poparła projekt ustawy nr 2285-d „Regulacje państwowe dotyczące organizacji i prowadzenia gier hazardowych” jako podstawę do drugiego czytania. Głosowało za nim 260 deputowanych.
Projekt ustawy wprowadza kompleksową regulację rynku gier hazardowych na Ukrainie oraz wyłączną listę działań hazardowych dozwolonych na Ukrainie.
Istota prawa
Przepis dotyczący możliwości umieszczania salonów gier na automatach i zakładów bukmacherskich w oddzielnych budynkach został odrzucony. Automaty do gier mogą być umieszczane wyłącznie w hotelach.
Wprowadzono system licencjonowania gier hazardowych ze zróżnicowaną opłatą za licencje w zależności od rodzaju działalności, lokalizacji lokalu hazardowego i tym podobnych; rygorystyczne wymagania zostały ustalone w oparciu o kondycję finansową organizatorów gier hazardowych w celu zapewnienia ich stabilności finansowej i zapewnienia wypłaty wygranych.
Dokument ustanawia specjalne wymagania dotyczące zgodności sprzętu do gier hazardowych z ogólnie przyjętymi standardami międzynarodowymi; tworzona jest podstawa do wprowadzenia ograniczeń działalności podmiotów, które nie są zarejestrowane na Ukrainie i nie posiadają odpowiedniej licencji.
Planowane jest podniesienie wieku gracza z 18 do 21 lat, a także ustanowienie wymagań dla graczy i ich identyfikacji, co pomoże zapobiec negatywnym konsekwencjom uczestnictwa w grach hazardowych, w szczególności osobom poniżej 21 roku życia oraz surowym sankcjom finansowym za nieprzestrzeganie tych wymagań ; tworzony jest rejestr samoograniczeń osób, umożliwiający ograniczenie uczestnictwa w grach hazardowych przez okres od 6 miesięcy do 3 lat.
Projekt ustawy przewiduje, że regulację w dziedzinie hazardu przeprowadza specjalny organ – Komisja ds. Rozwoju i Regulacji Hazardu, podlegająca Gabinetowi Ministrów. Kompetencje komisji obejmują udzielanie licencji organizatorom gier hazardowych, prowadzenie odpowiednich rejestrów, ustanawianie wymogów dotyczących certyfikacji odpowiedniego sprzętu hazardowego.
Dokument określa także utworzenie specjalnego funduszu w budżecie państwa w celu wspierania medycyny, sportu i kultury.
Ponadto ustanowiono ograniczenia reklamy hazardu, w szczególności zakaz reklamy zewnętrznej, z wyjątkiem szyldów, oraz ograniczenia dotyczące wszystkich innych rodzajów reklamy.
Źródło: rbc.ua
"Poniedziałek 08.04.2024 nr 7,15,24,41,42 wtorek 09.04,2024 nr losowania 7,15,23,41,42 co to k...a ma być? Komuś coś gdzieś z rodziny nie wyszło?"
"Do Afryka. Bardzo dobrze powiedziane. Niech zmienią ustawę a nie co chwila inna interpretacja. Przepis należy traktować wprost a nie cwaniactwem jak to sądy robią."
"To może najwyższa pora zmienić zapisy UoGH zamiast wymyślać coraz to nowsze definicje losowości jak „perspektywa gracza” i sposoby żeby podpiąć na siłę logikę pod hazard. Dodatkowo zaprzestać zatrzymywanie urządzeń bez elementu losowego w kodzie źródłowym, jak również ludzi je stawiających do czasu zmiany Ustawy."
"Mieszają zwykle hazardówki z Finderami. Ostatnio rzuciło mi się w oczy że Findery mają opinie Polskiej Akademii Nauk o tym że deterministyczne nie ma nic wspólnego z losowością. I tu trzeba zgodzić się z tym, deterministyka nie ma nic wspólnego z losem. Charakter losowy tj. art2 ust 5 UoGH nie ma nic wspólnego z programem w którym są nagrody rzeczowe czy pieniężne. Finder czy inne tego typu wynalazki oparte na algorytmie deterministycznym należy oceniać czy czasami nie spełniają przesłanek z art. 2 ust 3 UoGH"
"Ciekawe co sobie tam nakleili na tych kartkach:)"