Wejście all-in czy pas w biznesie?

Sukces w grach takich jak ruletka czy black jack wymaga cech, które wiążą się także z powodzeniem w biznesie. Poza wspomnianymi wcześniej, kluczowa jest też umiejętność podnoszenia się po niepowodzeniach. Żaden gracz nie wygrywa każdego rozdania w karty – wielu przedsiębiorców również zaczyna od przegranej.

Od porażek kariery zaczynali Bill Gates, Henry Ford czy Steve Jobs. To ważne pamiętając, ze tylko w pierwszym półroczu 2017 roku w Polsce zamknięto 136 tys. firm.

Wspólne cechy graczy i dobrych przedsiębiorców

  • Gry hazardowe wymagają wielu cech, które są niezbędne do osiągnięcia sukcesu w biznesie.
  • Zarządzanie ryzykiem, umiejętność podejmowania decyzji pod wpływem stresu, ocena własnych zasobów i podnoszenia się po przegranej – to kluczowe cechy wspólne.
  • Przedsiębiorców i wytrawnych graczy łączy umiejętność określenia tzw. akceptowalnej straty oraz świadomość kiedy należy się wycofać i powiedzieć pas.

Po pierwsze: oceń ryzyko.

Zarządzanie ryzykiem to jedna z podstawowych rzeczy, jakimi kierują się dobrzy managerowie. Umiejętność odpowiedniej oceny sytuacji jest niezbędna również w grach. –

Możemy próbować oprzeć się tylko i wyłącznie na szczęściu, jednak tak podczas gry, jak i w zarządzaniu własnym biznesem powinniśmy dokładnie przeanalizować, jakie są szanse powodzenia. Ostateczna decyzja zależy od instynktu i doświadczenia, ale odpowiednia ocena ryzyka jest niezbędna
– mówi James Newman z Playtech, globalnego lidera w zakresie rozwiązań dla sektora rozrywki online.

W skład oceny ryzyka powinna wejść analiza swoich mocnych i słabych punktów. To cecha wspólna tak gier, zwłaszcza karcianych, jak i procesu zakładania firmy. Gracz analizuje przeciwników i swoje szanse w ten sam sposób, w jaki manager ocenia rynek. Przedsiębiorcy coraz częściej widzą potrzebę takich działań – jeszcze kilka lat temu z zewnętrznych usług tzw. risk managers korzystało zaledwie 7% firm, aktualnie zaś pracuje z nimi ponad jedna trzecia przedsiębiorców .

Po drugie: oceń własne zasoby.

Prawidłowa ocena wartości zasobów, jakie posiadamy jest niezbędna przy podejmowaniu decyzji. Nie chodzi tylko o środki finansowe, ale także o możliwą przewagę, jaką mamy nad innymi graczami – czy to rywalizującymi z nami na rynku czy przy stole do black jacka. Każdy przedsiębiorca dysponuje innymi atutami – kadrą, infrastrukturą czy wiedzą. Podobnie gracze różnią się od siebie znajomością zasad gry, strategii psychologicznych czy umiejętnościami analitycznymi. To wszystko wpływa na podejmowane decyzje, a co za tym idzie – osiągane wyniki.

Po trzecie: oceń, ile możesz stracić.

Bufor bezpieczeństwa jest potrzebny zarówno w prowadzeniu biznesu, jak i podczas gry. Pojęcie akceptowalnej straty bezpośrednio wiąże się ze znanym powiedzeniem mówiącym, że aby zrobić dwa kroki w przód, najpierw trzeba zrobić jeden w tył. 

Poniesienie pewnych strat jest wpisane w istotę rywalizacji. Ciągłe wygrywanie jest niestety niemożliwe. Dlatego doświadczeni gracze, podobnie jak przedsiębiorcy, wiedzą ile mogą zainwestować
– zaznacza Tomasz Mogiła z Playtech.

Widząc, że niebezpiecznie się zbliżamy do wyznaczonej granicy, możemy zmodyfikować strategię działania. W grze w razie niepowodzenia, zawsze jesteśmy w stanie się wycofać, przedsiębiorcy zaś chętnie zabezpieczają się przed ewentualnymi niepowodzeniami.

To kolejna wspólna cecha biznesmenów i doświadczonych graczy – ci drudzy często korzystają z narzędzi ułatwiających odpowiedzialne granie, np. powiadomień, gdy zbliżają się do limitu kwoty do wydania. 

Dobrzy gracze i przedsiębiorcy wiedzą, jak zachować równowagę pomiędzy podejmowaniem ryzyka, a odpowiedzialnością. Nie będą ryzykować całym majątkiem. Ważną cechą wspólną jest też umiejętność podnoszenia się po porażkach
– stwierdza Tomasz Mogiła z Playtech. – Wielu managerów, którzy odnieśli sukces, najpierw uczyło się na własnych błędach. Podobnie jest z graczami – nie ma takich, którzy wygrywają każdą partię – zauważa.

 

 

xxx

O Playtech:
Playtech jest wiodącą w branży gier hazardowych firmą technologiczną założoną w 1999 roku, notowaną na giełdzie w Londynie. Dostarcza rozwiązania hazardowe klasy intelligence-driven, oprogramowanie rozrywkowe, usługi, gry oraz platformę technologiczną pośród najbardziej popularnych produktów branżowych dla w tym kasyno, kasyno na żywo, zakłady wzajemne, sporty wirtualne, bingo i poker. Jest pionierem technologii omni-channel dzięki zintegrowanej platformie Playtech ONE. Playtech ONE dostarcza oparte na danych doświadczenie marketingowe, rozwiązanie single-wallet, CRM i narzędzia do odpowiedzialnej gry niezależnie od platformy, we wszystkich swoich produktowych, zarówna digital, jak i retail. Firma Playtech współpracuje z wiodącymi firmami na regulowanych i nowo regulowanych rynkach oraz inwestuje w wiodące marki w celu dostarczania technologii gier hazardowych opartych na danych w całym łańcuchu retail oraz online i internetowych. Playtech dostarcza swoją technologię w oparciu o model B2B wiodącym w branży operatorom retail oraz online, naziemnym kasynom i podmiotom wspieranym przez rząd, takim jak loterie. Od grudnia 2018 roku w Polsce współpracuje z Totalizatorem Sportowy. Dzięki tej współpracy powstało Total Casino – pierwsze, legalne kasyno online, które nieustannie jest rozwijane. Playtech zatrudnia łącznie około 5800 pracowników w 17 krajach.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *