Ostatnia aktualizacja: 12 grudnia 2018
Do końca 2018 roku wydatki na reklamę internetową w Polsce osiągną poziom 4,6 mld złotych, a segment online pod względem wartości może przerosnąć telewizję – wynika z raportu IAB Polska.
Zgodnie z prognozami w 2019 roku kwota ta wzrośnie nawet do 5,6 mld, a reklama internetowa będzie odpowiadała za 35 proc. wszystkich wydatków reklamowych na polskim rynku. W raporcie „Perspektywy rozwojowe reklamy online w Polsce 2018 – 2019” organizacja IAB Polska przewiduje, że wartość wydatków na reklamę internetową wzrośnie w br. o 13,3 proc. w stosunku do roku ubiegłego.
Raport podkreśla, że dobra sytuacja ekonomiczna w kraju sprzyja rozwojowi biznesu, a co za tym idzie wzrostowi wydatków reklamowych. Dla rynku reklamy ten rok jest najlepszy od 10 lat. Motorem wzrostu są internet, telewizja, a także radio.
Nakłady na digital rosną najszybciej i tym samym wyraźnie szybciej niż cały rynek. Łączne wydatki reklamodawców wzrosły w pierwszym półroczu 2018 o 9,2 proc., zaś nakłady na reklamę w internecie o 14,1 proc. Dzięki temu udział internetu w mediamiksie wyniósł już 33,4 proc. Według prognoz firmy Starcom na koniec br. udział ten wyniesie 33,6 proc., co będzie oznaczać wzrost o 1,4 pkt proc. względem poprzedniego roku.
Rozpatrując jedynie reklamę internetową, reklamodawcy łącznie w całym półroczu wydali o 191,7 mln zł więcej niż przed rokiem. Liderem wydatków, jak i liderem wzrostu był sektor handlowy, który zwiększył swoje inwestycje o 25 proc. Wzrosły także nakłady na reklamę w internecie z obszarów: czas wolny (+24,4 proc.), napoje i alkohole (+20,9 proc.), media (+19,2 proc.) i finanse (+10 proc.).
Rola digitalu w komunikacji marketingowej reklamodawców rośnie z każdym kwartałem. Według prognoz Starcomu udział reklamy online w łącznych wydatkach reklamowych jest najwyższy dla takich sektorów jak: komputery i audio wideo, podróże i turystyka, odzież i dodatki, motoryzacja, finanse, czas wolny.
Jak podkreśla raport są to branże, w których proces zakupowy jest silnie związany z internetem. To właśnie tam klienci bardzo często szukają informacji na temat produktu lub usługi albo dokonują zakupu. Wśród reklamodawców, którzy przyczynili się do znaczącego wzrostu na rynku reklamy online w pierwszym półroczu 2018 r. znalazły się przede wszystkim takie firmy jak Media Markt, Media Expert, Allegro, Volkswagen oraz Totalizator Sportowy (…)
Więcej na wirtualnemedia.pl
"Poniedziałek 08.04.2024 nr 7,15,24,41,42 wtorek 09.04,2024 nr losowania 7,15,23,41,42 co to k...a ma być? Komuś coś gdzieś z rodziny nie wyszło?"
"Do Afryka. Bardzo dobrze powiedziane. Niech zmienią ustawę a nie co chwila inna interpretacja. Przepis należy traktować wprost a nie cwaniactwem jak to sądy robią."
"To może najwyższa pora zmienić zapisy UoGH zamiast wymyślać coraz to nowsze definicje losowości jak „perspektywa gracza” i sposoby żeby podpiąć na siłę logikę pod hazard. Dodatkowo zaprzestać zatrzymywanie urządzeń bez elementu losowego w kodzie źródłowym, jak również ludzi je stawiających do czasu zmiany Ustawy."
"Mieszają zwykle hazardówki z Finderami. Ostatnio rzuciło mi się w oczy że Findery mają opinie Polskiej Akademii Nauk o tym że deterministyczne nie ma nic wspólnego z losowością. I tu trzeba zgodzić się z tym, deterministyka nie ma nic wspólnego z losem. Charakter losowy tj. art2 ust 5 UoGH nie ma nic wspólnego z programem w którym są nagrody rzeczowe czy pieniężne. Finder czy inne tego typu wynalazki oparte na algorytmie deterministycznym należy oceniać czy czasami nie spełniają przesłanek z art. 2 ust 3 UoGH"
"Ciekawe co sobie tam nakleili na tych kartkach:)"