4,6 mld złotych na reklamę internetową w Polsce w 2018 roku. W 2019 o miliard więcej

Ciekawostki
Iwo 12/12/2018

Ostatnia aktualizacja: 12 grudnia 2018

Do końca 2018 roku wydatki na reklamę internetową w Polsce osiągną poziom 4,6 mld złotych, a segment online pod względem wartości może przerosnąć telewizję – wynika z raportu IAB Polska.

Zgodnie z prognozami w 2019 roku kwota ta wzrośnie nawet do 5,6 mld, a reklama internetowa będzie odpowiadała za 35 proc. wszystkich wydatków reklamowych na polskim rynku. W raporcie „Perspektywy rozwojowe reklamy online w Polsce 2018 – 2019” organizacja IAB Polska przewiduje, że wartość wydatków na reklamę internetową wzrośnie w br. o 13,3 proc. w stosunku do roku ubiegłego.

Raport podkreśla, że dobra sytuacja ekonomiczna w kraju sprzyja rozwojowi biznesu, a co za tym idzie wzrostowi wydatków reklamowych. Dla rynku reklamy ten rok jest najlepszy od 10 lat. Motorem wzrostu są internet, telewizja, a także radio.

Nakłady na digital rosną najszybciej i tym samym wyraźnie szybciej niż cały rynek. Łączne wydatki reklamodawców wzrosły w pierwszym półroczu 2018 o 9,2 proc., zaś nakłady na reklamę w internecie o 14,1 proc. Dzięki temu udział internetu w mediamiksie wyniósł już 33,4 proc. Według prognoz firmy Starcom na koniec br. udział ten wyniesie 33,6 proc., co będzie oznaczać wzrost o 1,4 pkt proc. względem poprzedniego roku.

Rozpatrując jedynie reklamę internetową, reklamodawcy łącznie w całym półroczu wydali o 191,7 mln zł więcej niż przed rokiem. Liderem wydatków, jak i liderem wzrostu był sektor handlowy, który zwiększył swoje inwestycje o 25 proc. Wzrosły także nakłady na reklamę w internecie z obszarów: czas wolny (+24,4 proc.), napoje i alkohole (+20,9 proc.), media (+19,2 proc.) i finanse (+10 proc.).

Rola digitalu w komunikacji marketingowej reklamodawców rośnie z każdym kwartałem. Według prognoz Starcomu udział reklamy online w łącznych wydatkach reklamowych jest najwyższy dla takich sektorów jak: komputery i audio wideo, podróże i turystyka, odzież i dodatki, motoryzacja, finanse, czas wolny.

Jak podkreśla raport są to branże, w których proces zakupowy jest silnie związany z internetem. To właśnie tam klienci bardzo często szukają informacji na temat produktu lub usługi albo dokonują zakupu. Wśród reklamodawców, którzy przyczynili się do znaczącego wzrostu na rynku reklamy online w pierwszym półroczu 2018 r. znalazły się przede wszystkim takie firmy jak Media Markt, Media Expert, Allegro, Volkswagen oraz Totalizator Sportowy (…)

Więcej na wirtualnemedia.pl

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL