490 tys. GBP grzywny od UKGC za marketing skierowany do wykluczonych graczy

Odpowiedzialny hazard Ze świata
Katarzyna Meryk 25/05/2023

Ostatnia aktualizacja: 25 maja 2023

PPB Counterparty Services Limited (działająca jako Paddy Power i Betfair) ma zapłacić 490 tys. GBP za wysyłanie promocyjnych powiadomień push na urządzenia powiązane z klientami, którzy sami wykluczyli się z gry.

21 listopada 2021 r. aplikacja operatora rozesłała ofertę zwiększonych kursów na zakłady na mecz Premier League na urządzenia połączone z kontami zarejestrowanymi w GAMSTOP lub urządzenia połączone z kontami, które zostały samodzielnie wykluczone z gry.

Działanie to naruszyło zasady Komisji  dot. firm hazardowych. Zarzucono im brak podjęcia uzasadnionych kroków w celu zapobiegania wysyłaniu jakichkolwiek materiałów marketingowych do samowykluczonego klienta. Dodatkowo, firmy nie usunęły nazwisk i danych osób samowykluczonych z wszelkich marketingowych baz danych w ciągu dwóch dni od otrzymania wypełnionej prośby o samowykluczenie.

Dyrektor wykonawczy ds. operacyjnych Gambling Commission, Kay Roberts stwierdził, że nie ma dowodów, aby taki marketing był celowy. Jednocześnie podkreślił, że traktują takie naruszenia bardzo poważnie. Poradził wszystkim operatorom, aby wyciągnęli wnioski i upewnili się, że ich systemy są wystarczająco solidne, aby w przyszłości zabiegać takim błędom.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL