Ostatnia aktualizacja: 20 grudnia 2022
Apple twierdzi, że usunęło wszystkie reklamy hazardowe ze swojego App Store po aktualizacji systemu umieszczania reklam, która wywołała lawinę skarg.
Firma Apple rozpoczęła we wtorek wdrażanie zaktualizowanego systemu umieszczania reklam w App Store, w tym reklam „Możesz też polubić” w konkurencyjnych ofertach aplikacji.
Twórcy App Store narzekali na reklamy hazardu pojawiające się w nieodpowiednich miejscach. Wygląda na to, że system Apple nie identyfikował, gdzie należy umieszczać reklamy, co spowodowało, że reklamy aplikacji hazardowych były promowane na listach aplikacji dla dzieci i aplikacji do odzyskiwania uzależnienia od hazardu. Oprócz reklam hazardowych krytykowano również umieszczanie reklam aplikacji do czatu dla dorosłych.
Apple powiedział:
„Wstrzymaliśmy reklamy związane z hazardem i kilkoma innymi kategoriami na stronach produktów App Store”.
Nie podano żadnych szczegółów na temat tego, jak długo potrwa pauza ani co robi Apple, aby zmienić sytuację, aby reklamy hazardu mogły znów być wyświetlane.
"Poniedziałek 08.04.2024 nr 7,15,24,41,42 wtorek 09.04,2024 nr losowania 7,15,23,41,42 co to k...a ma być? Komuś coś gdzieś z rodziny nie wyszło?"
"Do Afryka. Bardzo dobrze powiedziane. Niech zmienią ustawę a nie co chwila inna interpretacja. Przepis należy traktować wprost a nie cwaniactwem jak to sądy robią."
"To może najwyższa pora zmienić zapisy UoGH zamiast wymyślać coraz to nowsze definicje losowości jak „perspektywa gracza” i sposoby żeby podpiąć na siłę logikę pod hazard. Dodatkowo zaprzestać zatrzymywanie urządzeń bez elementu losowego w kodzie źródłowym, jak również ludzi je stawiających do czasu zmiany Ustawy."
"Mieszają zwykle hazardówki z Finderami. Ostatnio rzuciło mi się w oczy że Findery mają opinie Polskiej Akademii Nauk o tym że deterministyczne nie ma nic wspólnego z losowością. I tu trzeba zgodzić się z tym, deterministyka nie ma nic wspólnego z losem. Charakter losowy tj. art2 ust 5 UoGH nie ma nic wspólnego z programem w którym są nagrody rzeczowe czy pieniężne. Finder czy inne tego typu wynalazki oparte na algorytmie deterministycznym należy oceniać czy czasami nie spełniają przesłanek z art. 2 ust 3 UoGH"
"Ciekawe co sobie tam nakleili na tych kartkach:)"