Ostatnia aktualizacja: 10 września 2021
W austriackim Senacie stwierdzono, że dwie reklamy z Austrian Lotteries i Casino Austria naruszyły austriacki kodeks honorowy prasy po tym, jak odkryto, że treści promocyjne nie zostały jako takie oznaczone.
Felietony, napisane jako redakcyjne reklamy, ukazały się w austriackich gazetach Kronen Zeitung 24 marca i Kurier 26 marca 2021 roku.
Podczas gdy obie firmy kilka dni wcześniej określiły reklamę redakcyjną jako taką w Der Standard, orzeczono, że historie Kronen Zeitung i Kurier są identyczne, ale nie zawierały żadnych takich etykiet.
Zgodnie z austriackim prawem wszystkie reklamowane treści muszą być wskazane czytelnikom, jednak Austrian Lotteries i Casino Austria potajemnie reklamowały swoje marki.
Artykuły zostały uznane za sprzeczne z punktami trzecimi i czwartymi austriackiego kodeksu honorowego prasy, który nawołuje do odrębności i bezstronności w treściach redakcyjnych.
Treść reklam promowała działalność charytatywną w Austrii wspieraną przez dwie firmy hazardowe, w tym pomoc dla bezdomnych.
Senat uznał, że artykuły powinny być oznaczone jako reklamy, a czytelników wprowadzała w błąd prezentacja artykułów jako treści redakcyjnej. Wezwał również publikacje do uznania tej decyzji.
"Trochę szukanie dziury w całym biorąc pod uwagę natłok hazardowych reklam dosłownie wszędzie..."
"To chyba konkurencja forebtu opłaca te teksty redakcji e-play... Co to za bzdurna informacja, w czasach, gdy dzieciaki oglądają reklamy sts skierowane tematycznie do dzieci i mlodziezy, dziadki kupują wnuczkom zdrapki "nie hazardowego" lotalizatora, a superbet niemal wyskakuje z lodówki i nie patrzy na wiek konsumenta. Wstyd e-play"
"Jakieś kompy znaleźli i jaka akcja? Oni już naprawdę nie mają kogo łapać i statystyki robią. Takie służby zaangażowane w proceder paru komputerów i opłakanych lokali. Marnują pieniądze podatników"
"Mnie to wkurza te obstawianie państwowego totalizatora: stoję w Żabce a przede mną emeryt podaje jakieś cyfry, kupuje losy, czas zabiera… w saloniku prasowym chce kupić gazetę a to był jakiś tam dzień kumulacji i ludzie poje@@ni stoją w kolejce i obstawiają liczby. To jest hazard. Hazard też jest w radio RMF „wyślij sms a już teraz każdy sms mnożymy x70” więc jak każdemu mnożą to co to za bonus? Może trzeba zacząć od ograniczenia tych konkursów SMS i zdrapek/obstawiania liczb na stacji w sklepie i kiosku?"
"Reklamy Totalizatora powinny być zabronione. To namawianie ludzi do hazardu. Emeryci wydają całe emerytury na zdrapki. W czasie losowania gadają że jeden trafił milion a że reszta przegrała 10 mln tego już nie powiedzą. Zakazać tych praktyk."