Belgia ogranicza możliwość reklamy hazardu w sporcie

Prawo hazardowe
Wiktor Czerwiński 14:17 11/12/2024

Ostatnia aktualizacja: 11 grudnia 2024

Belgijska Komisja ds. Gier (GC) ogłosiła znaczące nowe ograniczenia dotyczące sponsorowania sportu, które mają wejść w życie od 1 stycznia 2025 r. 

Czy jest to dobra decyzja? Według portalu E-PLAY ograniczenie reklamy legalnych operatorów hazardowych nie jest dobrym rozwiązaniem. Przypomnijmy, iż w Belgii istnieje ogromny „czarny rynek” hazardu internetowego. Decyzja o ograniczeniu reklamy, a co za tym idzie możliwości odróżnienia się od nielicencjonowanych podmiotów sprawi, iż legalni operatorzy będą mieli jeszcze większe trudności by przekonać graczy do skorzystania z ich usług.

Przepisy w założeniu mają na celu stworzenie bardziej ochronnego środowiska dla graczy poprzez wdrożenie kompleksowych wytycznych dotyczących brandingu związanego z grami w sporcie.

Zgodnie z nowymi przepisami kluby sportowe będą podlegać surowym ograniczeniom dotyczącym sponsorowania przez podmioty związane z grami. GC zabroni sponsorowania przez operatorów gier hazardowych, rozszerzając definicję reklamy o różne platformy, takich jak fundacje, sieci kibiców, witryny internetowe i aplikacje z ogólnymi informacjami o meczach piłkarskich, kanały transmisji online itp

Przepisy interpretują każde wyświetlanie logo lub nazwy marki operatora gier hazardowych jako reklamę, niezależnie od intencji sponsora lub bezpośredniej promocji hazardu.

Sponsorowanie sportu będzie zatem podlegać określonym warunkom określonym w dekrecie królewskim z 27 lutego 2023 r.

W związku z tym od stycznia 2025 r. logotypy lub reklamy operatorów gier hazardowych nie będą mogły pojawiać się na przedniej stronie odzieży sportowej. Ponadto maksymalna dozwolona powierzchnia takiej reklamy jest ograniczona do 75 cm². Promocje związane z hazardem zostaną również zakazane w obiektach sportowych, co jeszcze bardziej ograniczy ich widoczność.

Ta interpretacja wynika z artykułu 61 ustawy o grach hazardowych, który od 1 września 2024 wprowadza zasadniczy zakaz reklamy, chyba że jest wyraźnie upoważniony dekretem królewskim.

Komisja ds. gier hazardowych podkreśliła, że ​​środki te mają na celu ochronę graczy i zapewnienie równych szans w sponsorowaniu sportu – odzwierciedlając rosnące obawy dotyczące potencjalnych negatywnych skutków reklamy gier hazardowych w kontekście sportowym.

Przypomnijmy też, iż Belgia od 1 września br. ustaliła minimalny wiek do uprawiania hazardu na 21 lat, z czym akurat się zgadzamy jeśli chodzi o tzw. „twardy hazard”, czyli gry kasynowe.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL