Betent ukarany przez KSA w Holandii

Odpowiedzialny hazard Prawo hazardowe Ze świata
Wiktor Czerwiński 20/04/2023

Ostatnia aktualizacja: 20 kwietnia 2023

Betent został ukarany przez Kansspelautoriteit (KSA) grzywną w wysokości 400,000 euro za reklamę skierowaną do tzw. „młodych dorosłych”. 

Kansspelautoriteit (KSA), niezależny regulator gier hazardowych w Holandii, nałożył grzywnę w wysokości 400 000 euro (438 296 dolarów) na firmę Betent należącą do Entain za reklamę skierowaną do młodych ludzi.

Dochodzenie KSA zostało wszczęte po tym, jak dochodzeniowy program konsumencki Kassa poinformował, że Betent kierował swoje reklamy do „młodszych dorosłych” w okresie od października 2021 r. do marca 2022 r.

Podczas dochodzenia KSA odkryła, że Betent wysyłał wiadomości za pośrednictwem swojej marki BetCity do swojej bazy klientów online, w tym graczy w wieku 18-24 lat.

E-maile i wiadomości dotyczyły gier losowych na stronie internetowej, przy czym Betent nie podjął żadnych dodatkowych działań w celu ostrzeżenia konsumentów o związanych z nimi zagrożeniach ani uniemożliwienia oglądania reklamy przez młodych ludzi.

Jest to zabronione w Holandii, ponieważ prawo klasyfikuje ten przedział wiekowy jako grupę wrażliwą pod względem reklam.

Za wykroczenie KSA nałożyła na firmę Betent grzywnę w wysokości 400 000 EUR (438 296 USD).

Według KSA: „Mózgi młodych ludzi wciąż się rozwijają. W rezultacie są bardziej podatni na uzależnienie od hazardu”.

To już czwarta kara nałożona przez KSA w ciągu pół roku na dostawców reklam skierowanych do młodzieży.

René Jansen, przewodniczący KSA, powiedział: „Prawo zabrania dostawcom gier hazardowych kierowania reklam do młodych dorosłych. Urząd ds. Gier ściśle to monitoruje i za pomocą tych czterech sankcji po raz kolejny podkreśla znaczenie przestrzegania przez dostawców gier hazardowych zasad mających na celu ochronę wrażliwych grup docelowych”.

Entain sfinalizował zakup BetCity za 450 mln euro w styczniu 2023 r., po ogłoszeniu transakcji latem ubiegłego roku.

Holandia zakaże nietargetowanych reklam

Obecna grzywna jest konsekwencją innych grzywien nałożonych przez KSA po przeprowadzeniu dochodzenia. KSA nałożyła również grzywny na należącą do Bet365 firmę Hillside New Media Malta w marcu, JOI Gaming w styczniu i Toto Online w listopadzie za podobne naruszenia zasad dotyczących narażenia młodych ludzi na reklamy. Regulator ustalił karę na 400 000 euro we wszystkich trzech przypadkach.

Na początku tego miesiąca Franc Weerwind, holenderski minister ochrony prawnej, skomentował temat reklam hazardowych i powiedział, że rząd będzie kontynuował zakaz reklam nietargetowanych.

Weerwind wyjaśnił, że niestety firmom hazardowym rzadko można powierzyć samoregulację swojej działalności marketingowej. Zauważył, że niektórzy z nich aktywnie promują swoje produkty, nawet gdy zostali poproszeni przez KSA o zwrócenie uwagi na swoich odbiorców.

Holandia planuje zakazać nietargetowanych reklam od 1 lipca tego roku.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL