Betfan z 354 mln zł obrotów i 3,5 mln zł zysku netto w 2021 roku

Betfan, polski legalny bukmacher, wypracował w ub.r. przychody ze sprzedaży w wysokości 354 mln zł, co oznacza wzrost o blisko 90 proc. rok do roku. W planach firmy na 2022 rok jest dalszy wzrost przychodów w dwucyfrowym tempie, wprowadzenie nowej aplikacji mobilnej i desktopowej oraz kolejnych innowacji technologicznych, a także inwestycje w sieć samoobsługowych terminali bukmacherskich.

Betfan to jeden z najmłodszych rodzimych bukmacherów legalnie działających w Polsce. Firma pierwsze zakłady zaoferowała w kwietniu 2019 roku, prowadząc biznes wyłącznie w internecie. Od tego czasu konsekwentnie rozwija skalę działalności. Jednocześnie, mimo wynikających z pandemii restrykcji w zakresie organizacji rozgrywek sportowych, firma wypracowała rentowność netto w rekordowo krótkim czasie, bo po niecałych trzech latach działalności. Jak podkreśla Betfan, nie osiągnął tego dotąd żaden bukmacher na polskim rynku.

Wzrostowi wyników finansowych za 2021 roku towarzyszyło zwiększenie liczby klientów o 85 proc. rok do roku oraz znaczny rozwój oferty. W ubiegłym roku gracze mieli w Betfan niemal 1 mld możliwości obstawienia zakładów, co oznaczało 20-procentowy wzrost rok do roku liczby zakładów przygotowanych przez dział bukmacherski. Rozwijając ofertę, Betfan kładzie duży nacisk na przestrzeganie zasad odpowiedzialnej gry i regularnie szkoli swoich pracowników w tym zakresie.

„Ruszając z działalnością trzy lata temu mieliśmy bardzo ambitne plany i te założenia konsekwentnie realizujemy. Sprzyja nam rosnący rynek zakładów, który w ubiegłym roku zwiększył się o około 50 proc., a w tym jego dynamika ma wynieść między 15 proc. a 20 proc. Betfan rośnie jednak znacznie szybciej niż branża i będziemy dążyć do utrzymania tego trendu także w kolejnych latach. Jednocześnie naszą solidną przewagą jest biznesowa skuteczność i efektywność kosztowa. Nie jest sztuką wlać ogromny strumień pieniędzy w marketing i sponsoring, żeby rozwijać sprzedaż i przy tym ciągle dopłacać do biznesu. A tak właśnie wygląda praktyka na polskim rynku. My mamy zupełnie inną strategię – bardzo uważnie planujemy wydatki i sięgamy wyłącznie po mierzalne narzędzia marketingowe o odpowiedniej stopie zwrotu. Jednocześnie duży nacisk kładziemy na rozwój technologiczny. Nasza strategia od początku koncentruje się na segmencie mobilnym, który ma coraz większe znaczenie i jest głównym motorem napędzającym naszą sprzedaż. Dzięki takiemu podejściu obecnie plasujemy się wśród głównych graczy rynku bukmacherskiego, mimo że konkurujemy z wieloma markami o dłuższym niż my stażu i znacznie większym kapitale”

– mówi Łukasz Łazarewicz, współwłaściciel i przewodniczący rady nadzorczej Betfan.

Łukasz Łazarewicz

Większe potrzeby kapitałowe Betfan będzie mieć w 2022 roku. Firma inwestuje w nowoczesne technologie – wprowadziła nowy zintegrowany system CRM, całkowicie zmienia swój produkt mobilny i desktopowy, a równolegle buduje naziemną sieć tzw. bettingcorners. To punkty z samoobsługowymi innowacyjnymi terminalami bukmacherskimi, które umożliwiają oglądanie wydarzeń i obstawianie zakładów. Jednocześnie bukmacher w kilku lokalizacjach testuje nowy koncept pubów bettingowo-sportowych.

„W minionym roku inwestycje w segment detaliczny dociążyły nasz wynik, ale w 2022 roku planujemy urentownienie także tego obszaru działalności. Chcemy stawiać przede wszystkim na terminale bukmacherskie, które są przyszłością kanału stacjonarnego. Mamy już 60 otwartych punktów bettingcorners i w tym roku planujemy uruchomić dodatkowych 90” – zapowiada Łukasz Łazarewicz.

Na koniec 2021 roku Betfan z blisko 3,5 proc. udziałów w polskim rynku bukmacherskim uplasował się na 6. miejscu wśród 19 firm działających legalnie w branży. Po trzech latach działalności Betfan odprowadził do budżetu państwa 86 mln zł w ramach podatku od gier. Firma zamierza nadal rosnąć, korzystając z innowacyjnych narzędzi marketingu internetowego i pozytywnych trendów na rynku bukmacherskim.

„Sytuacja na rynku legalnych zakładów bukmacherskich w Polsce jest niezwykle ciekawa, zwłaszcza to, co dzieje się za plecami dwóch największych firm. Konkurencja staje się coraz bardziej zacięta, a dodatkowo pandemia obnażyła wiele problemów w modelach biznesowych firm. W Betfan stosujemy różne sposoby, aby jak najlepiej wykorzystać potencjał rosnącego i wciąż zmieniającego się rynku” – dodaje Łazarewicz.

Betfan jest polskim legalnym bukmacherem działającym online i stacjonarnie. Obok możliwości obstawiania wyników sportowych, zakładów na sporty wirtualne i gry karciane, Betfan udostępnia zakłady na rozrywkę, obejmujące tematy okołosportowe, a także z obszaru mediów, polityki, show-biznesu czy nawet pogody. W 2021 i 2022 roku Betfan przewidział wynik szeregu istotnych wydarzeń politycznych, społecznych, kulturalnych czy sportowych. Między innymi zgodnie z typowaniem analityków Betfan prezesem PZPN został Cezary Kulesza, tytuł sportowca roku w plebiscycie PS zdobył Robert Lewandowski, dziennikarzem roku w konkursie Grand Press wybrano Andrzeja Poczobuta, zaś prezydentem Rzeszowa został Konrad Fijołek. Betfan prognozował także, że KRRiT przedłuży TVN7 koncesję na nadawanie, a Krystian Ochman będzie reprezentował Polskę na Eurowizji.

Źródło: wirtualnemedia.pl

O Autorze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.