BlueBet opuszcza USA, aby skupić się na operacjach w Australii

USA
Wiktor Czerwiński 11:34 29/08/2024

Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2024

Kolejna firma podjęła decyzję o opuszczeniu rynku w USA. Po strategicznym przeglądzie BlueBet Holdings Limited (ASX:BBT) zdecydowało o wycofaniu swojej marki BlueBet z rynku i skupieniu się swoim podstawowym rynku australijskim, na którym posiada trwałą przewagę konkurencyjną. 

Oświadczenie w tej sprawie zostało wydane dzisiaj, tj. 29.08.2024.

Decyzja ta jest następstwem strategicznego przeglądu działalności spółki w USA, ogłoszonego w kwietniu 2024 r. po fuzji BlueBet z betr. Fuzja stworzyła wiodącego australijskiego operatora zakładów, łączącego platformę technologiczną BlueBet z bazą klientów betr, z bardzo doświadczonym zespołem przygotowującym spółkę na kolejną erę wzrostu.

Deklarowanym celem strategicznym jest przekroczenie 10% udziału w rynku w Australii w krótkim i średnim okresie poprzez połączenie wzrostu organicznego i nieorganicznego.

Decyzja o wyjściu z USA jest wynikiem wolniejszych niż oczekiwano regulacji, które utrudniły całkowity wzrost rynku i ograniczyły zainteresowanie platformą SaaS B2B firmy, którą BlueBet postrzegał jako znaczącą okazję. Ponadto w swoim oświadczeniu firma stwierdziła, że dynamika branży na rynku B2C w USA jest taka, że ​​obecnie dominują gracze na dużą skalę, a mniejsi operatorzy nie są w stanie osiągnąć niezbędnej ekonomii jednostkowej – co napędza ostatnią falę wyjść, która prawdopodobnie będzie trwała do roku obrotowego 2025.

Konserwatywna strategia wejścia na rynek „Capital-Lite” firmy BlueBet ograniczyła jej inwestycje na rynku amerykańskim.
Wyłączając jednorazowe koszty, zapewni to firmie elastyczność w ponownym rozdysponowaniu 6–8 milionów dolarów oszczędności kosztów uzyskanych dzięki wyjściu z USA na napędzanie wzrostu w jej podstawowych operacjach w Australii.

BlueBet będzie współpracować z odpowiednimi partnerami i organami regulacyjnymi w celu zakończenia działalności w USA i zapewnienia zwrotu środków klientów oraz przewiduje poniesienie jednorazowych kosztów separacji związanych z zamknięciem działalności w USA.

Przypomnijmy, iż w ostatnich miesiącach rynek hazardowy w USA opuściły marki Betway oraz Tipico.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL