Branża rozrywkowa wróciła do gry

Okiem eksperta
Iwo 13/12/2021

Ostatnia aktualizacja: 13 grudnia 2021

Przedsiębiorcy działający w sektorze rozrywkowym wystawili w październiku aż o 45 proc. więcej faktur niż rok temu. Firmy z szeroko rozumianej branży rozrywkowej stanowią istotną część polskiego mikrobiznesu.

Są to bardzo różne podmioty od twórców aplikacji i oprogramowania przez organizatorów koncertów i wystaw po spółki obsługujące eventy. Przedsiębiorcy, którzy bazują na zdalnych, online’owych formach działania, przez całą pandemię mieli się dobrze, a nawet rozwijali działalność, wielokrotnie dołączając do światowej czołówki.

Rynek rozrywkowy online rośnie.

Światowe zarobki z gier wykorzystujących wirtualną rzeczywistość wzrosły w 2020 r. aż o 25 proc. Gorzej w czasie pandemii miała się inna grupa firm – podmioty obsługujące koncerty, eventy czy mecze.

„Takie spółki przez wiele miesięcy miały ogromne kłopoty z płynnością finansową. Ich zleceniodawcy, czyli duże instytucje kulturalne, organizatorzy imprez czy kluby sportowe albo zawieszali działalność, albo opóźniali płatności. W tym roku w stosunku do ubiegłej jesieni widać jednak znaczącą poprawę – brak lockdownów pozwolił spółkom evento-wym działać. Ma to odzwierciedlenie w liczbie wystawianych faktur”.

– mówi Grzegorz Grodek, prezes Faktura.pl, platformy do wystawiania faktur.

W październiku przedsiębiorcy z branży eventowej wystawili za pośrednictwem Faktura.pl aż o 45 proc. faktur więcej niż rok temu. Najwięcej faktur wystawiły firmy prowadzące wesołe miasteczka i parki rozrywki, twórcy związani z kulturą i rozrywką, produkujący filmy, nagrania wideo oraz programy telewizyjne. Znaczący wzrost liczby faktur odnotowała także pozostała działalność rozrywkowa i rekreacyjna, związana z wystawianiem przedstawień artystycznych, a także grami losowymi i zakładami wzajemnymi.

Ekspert Faktura.pl zwraca także uwagę na kluby sportowe – piłkarskie, koszykarskie, siatkarskie i inne. Poza czołowymi zespołami, które mają duże i dosyć stabilne przychody, większość takich spółek z trudem zdobywa sponsorów i pieniądze na bieżące funkcjonowanie. Często mają też problem ze sponsorami, którzy nagminnie opóźniają przelewy wynegocjowanych rat sponsorskich.

„Kluby sportowe coraz częściej zgłaszają się do faktorów z fakturami opiewającymi na bardzo długie terminy” – mówi Mateusz Skowronek, dyrektor sprzedaży w firmie eFaktor.

Perspektywy długoterminowe dla firm obsługujących szeroko rozumiane eventy są mimo wszystko dobre. Badanie firmy PwC pokazuje, że na usługi medialne i rozrywkę w przyszłym roku Polacy wydadzą równowartość 10,5 mld USD, aż o 9,1 proc. więcej niż w 2021.

Źródło: pb.pl

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL