Ostatnia aktualizacja: 13 grudnia 2021
Przedsiębiorcy działający w sektorze rozrywkowym wystawili w październiku aż o 45 proc. więcej faktur niż rok temu. Firmy z szeroko rozumianej branży rozrywkowej stanowią istotną część polskiego mikrobiznesu.
Są to bardzo różne podmioty od twórców aplikacji i oprogramowania przez organizatorów koncertów i wystaw po spółki obsługujące eventy. Przedsiębiorcy, którzy bazują na zdalnych, online’owych formach działania, przez całą pandemię mieli się dobrze, a nawet rozwijali działalność, wielokrotnie dołączając do światowej czołówki.
Rynek rozrywkowy online rośnie.
Światowe zarobki z gier wykorzystujących wirtualną rzeczywistość wzrosły w 2020 r. aż o 25 proc. Gorzej w czasie pandemii miała się inna grupa firm – podmioty obsługujące koncerty, eventy czy mecze.
„Takie spółki przez wiele miesięcy miały ogromne kłopoty z płynnością finansową. Ich zleceniodawcy, czyli duże instytucje kulturalne, organizatorzy imprez czy kluby sportowe albo zawieszali działalność, albo opóźniali płatności. W tym roku w stosunku do ubiegłej jesieni widać jednak znaczącą poprawę – brak lockdownów pozwolił spółkom evento-wym działać. Ma to odzwierciedlenie w liczbie wystawianych faktur”.
– mówi Grzegorz Grodek, prezes Faktura.pl, platformy do wystawiania faktur.
W październiku przedsiębiorcy z branży eventowej wystawili za pośrednictwem Faktura.pl aż o 45 proc. faktur więcej niż rok temu. Najwięcej faktur wystawiły firmy prowadzące wesołe miasteczka i parki rozrywki, twórcy związani z kulturą i rozrywką, produkujący filmy, nagrania wideo oraz programy telewizyjne. Znaczący wzrost liczby faktur odnotowała także pozostała działalność rozrywkowa i rekreacyjna, związana z wystawianiem przedstawień artystycznych, a także grami losowymi i zakładami wzajemnymi.
Ekspert Faktura.pl zwraca także uwagę na kluby sportowe – piłkarskie, koszykarskie, siatkarskie i inne. Poza czołowymi zespołami, które mają duże i dosyć stabilne przychody, większość takich spółek z trudem zdobywa sponsorów i pieniądze na bieżące funkcjonowanie. Często mają też problem ze sponsorami, którzy nagminnie opóźniają przelewy wynegocjowanych rat sponsorskich.
„Kluby sportowe coraz częściej zgłaszają się do faktorów z fakturami opiewającymi na bardzo długie terminy” – mówi Mateusz Skowronek, dyrektor sprzedaży w firmie eFaktor.
Perspektywy długoterminowe dla firm obsługujących szeroko rozumiane eventy są mimo wszystko dobre. Badanie firmy PwC pokazuje, że na usługi medialne i rozrywkę w przyszłym roku Polacy wydadzą równowartość 10,5 mld USD, aż o 9,1 proc. więcej niż w 2021.
Źródło: pb.pl
"Poniedziałek 08.04.2024 nr 7,15,24,41,42 wtorek 09.04,2024 nr losowania 7,15,23,41,42 co to k...a ma być? Komuś coś gdzieś z rodziny nie wyszło?"
"Do Afryka. Bardzo dobrze powiedziane. Niech zmienią ustawę a nie co chwila inna interpretacja. Przepis należy traktować wprost a nie cwaniactwem jak to sądy robią."
"To może najwyższa pora zmienić zapisy UoGH zamiast wymyślać coraz to nowsze definicje losowości jak „perspektywa gracza” i sposoby żeby podpiąć na siłę logikę pod hazard. Dodatkowo zaprzestać zatrzymywanie urządzeń bez elementu losowego w kodzie źródłowym, jak również ludzi je stawiających do czasu zmiany Ustawy."
"Mieszają zwykle hazardówki z Finderami. Ostatnio rzuciło mi się w oczy że Findery mają opinie Polskiej Akademii Nauk o tym że deterministyczne nie ma nic wspólnego z losowością. I tu trzeba zgodzić się z tym, deterministyka nie ma nic wspólnego z losem. Charakter losowy tj. art2 ust 5 UoGH nie ma nic wspólnego z programem w którym są nagrody rzeczowe czy pieniężne. Finder czy inne tego typu wynalazki oparte na algorytmie deterministycznym należy oceniać czy czasami nie spełniają przesłanek z art. 2 ust 3 UoGH"
"Ciekawe co sobie tam nakleili na tych kartkach:)"