Brytyjski organ nadzorujący reklamy podtrzymuje skargi na Bonus Accumulator

Bonus Accumulator

Advertising Standards Authority (ASA) podtrzymał trzy skargi, które twierdziły, że reklama Bonus Accumulator była społecznie nieodpowiedzialna. Reklamy pojawiły się w sponsorowanym poście na Facebooku i na stronie Bonus Accumulator w czerwcu.

Jeden z nich zawierał film z lektorem czytającym opinie klientów, w tym taki, który brzmiał: „To mój 45 dzień izolacji… te pieniądze są mile widziane, ponieważ nie zarobiłem nic od sześciu tygodni…” Reklama zakończyła się stwierdzeniem lektora, które brzmiało: „Jest prawie statystycznie pewne, że osiągniesz zysk, jeśli złożysz wystarczającą liczbę ofert”. Skarżący powiedział, że sugeruje to, że „polowanie na bonusy w kasynie może być sposobem na osiągnięcie bezpieczeństwa finansowego”.

Druga reklama zawierała stwierdzenie: „bonusy w kasynie nie są hazardem, ponieważ podobnie jak zakłady dopasowane, dajemy Ci przewagę, która pozwala Ci pokonać bukmacherów…” Ponownie twierdzi się, że „jest prawie statystycznie pewne, że osiągniesz zysk”.

Skarżący powiedział, że było to społecznie nieodpowiedzialne, wprowadzające w błąd i wątpił, czy twierdzenia mogą być uzasadnione.

Profit Accumulator, który prowadzi Bonus Accumulator, argumentował, że „polowanie na bonusy kasynowe” to system, który umożliwia konsumentom wykorzystywanie bonusów kasynowych, gdy istnieje statystyczna przewaga, umożliwiając członkom korzystanie z bezpłatnych bonusów i promocji w kasynie online.

Argumentował, że w kontekście wcześniejszych wypowiedzi w reklamach, w tym sformułowania „Nie mogę obiecać, że zarobisz pieniądze”, stwierdzenie nie może zostać uznane za nieodpowiedzialne.

Jednak ASA uwzględnił skargi. Napisał: „Nie widzieliśmy żadnych dowodów na to, że użytkownicy systemu odnieśli sukces i osiągnęli zyski w wyniku korzystania z systemu. W związku z tym doszliśmy do wniosku, że sukces i rentowność systemu nie zostały potwierdzone, a więc stwierdzenie „Jest prawie statystycznie pewne, że osiągniesz zysk”, prawdopodobnie wprowadza w błąd.”

Reklamy nie mogą pojawiać się ponownie w tej samej formie, a przyszłe komunikaty nie mogą „przedstawiać hazardu jako alternatywy dla zatrudnienia lub sposobu na zapewnienie bezpieczeństwa finansowego” ani „nieodpowiedzialnie bagatelizować ryzyka związanego z hazardem”.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *