Czy produkty CBD sprzedawane w automatach vendingowych są legalne?

Jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się segmentów rynku to branża produktów z konopii siewnych zawierających CBD. Od dwóch lat branża ta przeżywa swoisty boom.

Jest to zresztą trend ogólnoświatowy związany z zmianą regulacji dotyczących dopuszczenia do obrotu produktów zawierających w przeliczeniu na suchą masę do 0,2% THC (Polska). Rozwój rynku konopi będzie miał znaczący wpływ na zmianę całości funkcjonowania wielu branż FMCG (rynek łatwo dostępnych dóbr- red) takich jak sektor napojów bezalkoholowych, tytoniowy, medyczny, kosmetyczny i przede wszystkim rynek żywności.

,,Według prognoz Euromonitor International sektor cannabis urośnie gwałtownie w ciągu najbliższej dekady, zmieniając całkowicie branżę spożywczą, tytoniową, medyczną czy kosmetyczną.’’ – Buissnes Insider

W całej Europie produkty z CBD stają się coraz bardziej powszechne dzięki swoim szerokim zastosowaniom prowadzącym do poprawy jakości życia. Przewiduje się, że mnogość zalet produktów z CBD doprowadzi do tego, że staną się elementem wspierającym codzienne funkcjonowanie wielu osób. Według szacunków firmy Prohibition Partners, wielkość rynku medycznego bazującego na konopiach wyniesie 2 mld euro w 2028 r. Coraz więcej inwestorów dopatruję, w tym trendzie ogromną szansę na rozwój.

Jednym z podmiotów działającym w branży produktów z CBD jest firma oferująca interesujące rozwiązania również z perspektywy właściciela lokalu poszukującego dodatkowego źródła przychodu.

CBD Company, bo o niej mowa to dynamicznie rozwijający się zespół zwolenników popularyzacji produktów konopnych. Wychodząc naprzeciw trendowi rynkowemu oferuję interesujące rozwiązania zarówno dedykowane dla właściciela sklepu, lokalu gastronomicznego, jak i po prostu posiadacza atrakcyjnej lokalizacji pod automat Vendingowy.

 

Model biznesowy przewiduje działanie dwutorowe. Pierwszą opcja współpracy jest możliwość wstawienia ekspozytora produktów. Model ten jest dedykowany do miejsc o ograniczonym metrażu, atrakcyjność wizualna i ustawienie przy stanowisku kasowym mają decydujący wpływ na sprzedaż.

Zazwyczaj rozpoczęcie współpracy odbywa się poprzez wstawienie właśnie ekspozytora w celu weryfikacji rynku i sprawdzenie czy inwestycja w automat jest konieczna. Wiele miejsc wybiera właśnie taką formę sprzedaży z racji ograniczonej przestrzeni pod wstawienie urządzenia Vendingowego. Automat właśnie to możliwość druga.

W wersji zarówno wewnętrznej i zewnętrznej, dedykowany jest do miejsc o dużej rotacji osób i najbardziej atrakcyjnych lokalizacji. Pierwsze miejsca, w których ustawione są urządzenia to centra handlowe, lokale gastronomiczne, a także wewnątrz i na zewnątrz sklepów.

Kluczowa w wstawieniu urządzenia współpraca z właścicielem miejsca, bądź lokalu przewiduje wynagrodzenie stałe, bądź marże ze sprzedaży produktów i pełne wsparcie w zakresie obsługi urządzenia i jego promocji. Jako redakcja będziemy się bacznie przyglądać rozwojowi tego segmentu rynku, również z perspektywy interesującego pola do działania dla operatorów urządzeń.

Z pewnością jest to rozwiązanie, którego w dobie kryzysu poszukuje jako wsparcie zachwianego kryzysem budżetu wielu Polskich przedsiębiorstw.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *