Ostatnia aktualizacja: 20 lipca 2024
Jak w każdym przypadku marketingu internetowego ogromne znaczenie ma to w jaki sposób informacja jest serwowana potencjalnemu klientowi. Jedną z podstawowych cech wpływających na wzbudzenie zainteresowania produktem lub usługą jest szata graficzna opierająca się na solidnych podstawach koncepcyjnych.
Oznacza to w przybliżeniu, że nie wystarczy użyć “ładnej i miłej dla oka” grafiki stosując najświeższe trendy designu żeby sprawić, aby nasz produkt stał się rozpoznawalny i pożądany. Istotne jest aby za pomocą odpowiednio dobranych środków graficznych wejść w relację z użytkownikiem i zaangażować go. Jak to osiągnąć? Postaram się krótko odpowiedzieć na to pytanie opierając się na doświadczeniach zebranych przed i w trakcie pracy dla ShadowBet.
Zabawa koncepcyjna i storytelling
To do czego przykładamy szczególną uwagę w studiu graficznym ShadowBet to wspomniane fundamenty koncepcyjne. Pracując zarówno nad pojedyńczą grafiką na potrzeby okazji czy też nową kampanią w pierwszej kolejności skupiamy się nad historią jaką chcielibyśmy opowiedzieć użytkownikowi. Tworzymy opowieść i osadzamy w odpowiedniej scenerii. Bawimy się konwencjami, szukamy atrybutów i symboli, żartujemy i łamiemy reguły. Staramy się unikać stereotypów zastanawiając się jak podejść do tematu w sposób nieszablonowy i indywidualny.
Kiedy wiemy już jaką krótką historię chcemy opowiedzieć odbiorcy i w jaki sposób mu ją przedstawić przechodzimy do doboru odpowiednich środków graficznych.
Świadomość w projektowaniu
Istotne jest aby śledzić i być świadomym wszelkich nowych trendów w designie. Obserwować jak kwestie promocji w sferze wizualnej rozwiązują zarówno brandy z branży gamingowej jak i te, których produkty i usługi osadzone są w przeróżnych, niezwiązanych ze sobą sektorach. Niezwykle przydatny jest nawyk analizy tego czym nas zaskakują i przykuwają naszą uwagę. Dobrze jest mieć tę wiedzę i być na bieżąco. Jeszcze lepiej jest połączyć tę wiedzę z umiejętnością świadomego doboru stylu i środków do konkretnej sytuacji aby bardziej podkreślić jej atmosferę i okoliczności. Mam tu na myśli nie tylko oddanie klimatu zdarzenia ale również uwzględnienie jego zakresu oddziaływania, czas trwania i stopień skomplikowania będący bezpośrednim czynnikiem wpływającym na termin realizacji.
Prostota kontra detal
Posługując się przykładem z życia codziennego studia ShadowBet, załóżmy, że zaczynamy pracę nad projektem, który oprócz aplikacji/gry w technologii responsywnej wymaga wielu dodatkowych materiałów w różnych wersjach językowych na potrzeby większości możliwych działań marketingu w sieci. To na czym się skupiamy to wizja wyglądu całości. Tworzymy Key Visual często powstający równolegle i w ścisłej interakcji z aplikacją. Określamy styl. Podejmujemy decyzję czy istotne są w naszej kreacji detale i efekty czy też jednak ogólny prosty przekaz nie zaburzający funkcjonalności. Często ważymy styl “flat” z “realistic” i podejmujemy decyzję o kierunku opierając się na korzyściach jakie dany styl oferuje i tym czy pozwoli nam utrzymać uwagę użytkownika, podsycić jego zainteresowanie i zaangażowanie. W przypadku rozbudowanej kampanii stawiamy na prostotę i łatwość odbioru. Nie oznacza to dla nas jednak, że prosta forma jest jedyną słuszną i należy jej hołdować.
Grafika oparta na fotografiach, bazująca na montażu jest równie wartościowa i równie skuteczna w pozyskiwaniu i utrzymaniu uwagi użytkownika. Istotny jest w tym przypadku jednak umiar i dobrze aby podczas tworzenia tego typu kreacji gdzieś z tyłu głowy pobrzmiewał dzwonek “Less is More”.
Design w Gamblingu
Oczywiście naczelną cechą gamblingu jest zabawa i ekscytacja. istotne jest aby oddać tę atmosferę w materiałach graficznych zachowując klimat naszego brandu. ShadowBet jest tajemniczym miejscem. Ukrytym ale dostępnym dla każdego kto poszukuje wrażeń, rozrywki i ma ochotę wejść do tego świata. Naszą personifikacją i twarzą jest Jack Pot – tajemnicza spowita cieniem postać, ekscentryk, podróżnik, kosmopolita. Osobnik intrygujący, nieprzewidywalny w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Jest też otwarty na różnorodność i nie znosi nudy. Ten klimat nas definiuje. Naszym celem jest przedstawić każdą możliwą sytuację mogącą zainteresować użytkownika przepuszczając ją przez pryzmat tajemniczego świata (…)
Przemek Napiórkowski – Art Director ShadowBet.com
"Hehe, kolejna potężna zmoka prok politycznego S, już pokazał ostatnio klasę w Olsztynie i ta sama 22 liczba oskarżonych uniewinniona… tak to jest jak Ziobro odpadł z obiegu, a to jego sprawa.. kolejne gigantyczne odszkodowania się szykują… Ale już pewnie prok polityczny będzie na emeryturze he he, przyjdzie czas i emerytury za to beknąć.."
"A takie niby legalne toto było :( Teraz wszyscy zmoczą jak we wcześniejszch sprawach a najbardziej po dupce dostaną ci co mieli z tego najmniej."
"Amerykanie odcięli kasę dla niektórych kandydatów na Urząd Prezydenta. Nie szkodzi, słychać echo na Wiertniczej, Lotto wesprze, a nasz kandydat znajdzie się…….? Aby nie znalazł się w ……., zaprzestańcie do piątego maja wspomagać tzw. Totalizatora Sportowego zakładami lotto, a w grobie Baron Pierre de Coubertin, pokaże fucka niektórym lewackim pasjonatom."
"A te karabiny maszynowe na jakąś Panią co tam siedzi w obsłudze ?"
"A te karabiny maszynowe na jakąś Panią co tam siedzi w obsłudze ? Czy strzelają do automatów . Co za kraj"