Dugher odpowiada na „kłamliwe” twierdzenia przeciwników hazardu

BGC

Dyrektor generalny organizacji branżowej, Betting and Gaming Council (BGC) zaatakował zwolenników zakazu hazardu i potwierdził zaangażowanie operatorów w ochronę nieletnich, gdy Wielka Brytania zaczyna przeglądać przepisy dotyczące hazardu.

W artykule opinii dla PoliticsHome, Michael Dugher skrytykował lobby anty-hazardowe za próby wywołania „histerii” wokół problematycznego hazardu, gdy Wielka Brytania rozpoczyna przegląd ustawy hazardowej z 2005 roku.

Ministrowie wyjaśnili, że odsetek osób problemowo grających w Wielkiej Brytanii wynosi około 0,5 procent dorosłej populacji – i jest stosunkowo niski według wielu międzynarodowych standardów – i że odsetek ten utrzymuje się zasadniczo na stałym poziomie około lub poniżej 1 procenta od ostatnich 20 lat. Niestety, w ten sam sposób, w jaki prawdą jest, że zakłady regulowane zatrudniają 100 000 osób i płacą około 3 miliardy funtów podatku, żaden z tych dowodów nie pasuje do lobby anty-hazardowego. Histeria, którą próbują wywołać, opiera się na ich zapewnieniu, że nastąpiła„ eksplozja ”problematycznego hazardu – napisał Dugher.

Zaatakował działaczy anty-hazardowych za używanie wprowadzających w błąd wyrażeń i powiedział, że licencjonowani operatorzy są zobowiązani do ochrony nieletnich.

Ostatnio osoby zaangażowane w lobby antyhazardowe niestety zdecydowały się rozpowszechniać w mediach społecznościowych zdjęcia dzieci noszących stroje piłkarskie z imitacjami logo firm bukmacherskich, otwierających drzwi swoim ulubionym graczom. Dzieci mogą wtedy postawić zakład na mecz piłki nożnej. Może to budzić emocje, ale jest też kłamliwe i nieodpowiedzialne  – powiedział.

Reklama hazardu w sporcie

Odnosząc się do kwestii reklamy hazardu w sporcie, która ma znaleźć się pod lupą podczas przeglądu w Wielkiej Brytanii, Dugher powiedział: „Przegląd niewątpliwie skupi się na reklamach zakładów sportowych w sporcie. Zakłady były częścią sportów takich jak wyścigi konne i piłka nożna od niepamiętnych czasów – ale warto zauważyć, że nasz kodeks branżowy reklamy odpowiedzialnej społecznie zawiera wymóg, zgodnie z którym logo operatorów zakładów nie może pojawiać się na produktach dla dzieci, w tym replikach strojów piłkarskich. Członkowie Rady Zakładów i Gier (BGC), którzy są objęci regulacjami prawnymi, nie próbują zachęcać dzieci do hazardu.”

Dugher dodał, że BGC od dawna prowadzi kampanię na rzecz podniesienia limitu wieku dla produktów National Lottery do 18 lat, co ma zostać ostatecznie wprowadzone w tym roku.

Ostrzegł również, że ograniczenia wiekowe są po prostu ignorowane przez nielicencjonowanych operatorów, którzy nie przeprowadzają takich samych rygorystycznych kontroli tożsamości i wieku jak sektor regulowany.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *