Ostatnia aktualizacja: 4 stycznia 2023
Europejskie Stowarzyszenie Gier i Zakładów (EGBA) nakreśliło szereg niezbędnych środków, które firmy hazardowe powinny rygorystycznie stosować do ochrony swoich klientów.
EGBA stwierdziło, że publikuje wytyczne mające na celu podniesienie standardów branży w czasie, gdy kraje europejskie stoją w obliczu drugiej fali ograniczeń spowodowanej pandemią Covid-19.
Sekretarz generalny Maarten Haijer powiedział: Ponowne wprowadzenie ograniczeń dotyczących koronawirusa stanowi poważne wyzwanie dla społeczeństwa europejskiego. Niniejsze wytyczne mają na celu pomóc współobywatelom i dają firmom hazardowym możliwość wykazania chęci wzięcia odpowiedzialności w tych trudnych czasach. Są to proste, ale niezbędne środki, które wszystkie firmy hazardowe powinny zastosować, aby chronić swoich klientów, zwiększyć wysiłki związane z odpowiedzialnością społeczną i zapewnić, że ich reklamy są prowadzone w etyczny i odpowiedzialny sposób. Wzywamy wszystkie firmy oferujące gry hazardowe online do ich przestrzegania.
EGBA ogłosiło następujące wytyczne:
- Reklamy nie powinny odnosić się do koronawirusa, oświadczeń dotyczących zdrowia publicznego związanych z koronawirusem ani żadnych innych wydarzeń związanych z koronawirusem.
- Reklamy nie powinny przedstawiać hazardu jako rozwiązania problemu nudy lub problemów społecznych, osobistych lub finansowych.
- Reklamy i strony internetowe powinny zawierać jasne i widoczne informacje o minimalnych ograniczeniach wiekowych, krajowych telefonicznych liniach zaufania i rejestrach samowykluczenia, jeśli to możliwe.
- Strony internetowe powinny zawierać solidne i rygorystycznie egzekwowane środki weryfikacji tożsamości w celu weryfikacji tożsamości nowych klientów i zapobiegania hazardowi nieletnich.
- Witryny internetowe powinny zawierać wyraźnie oznaczone bezpieczniejsze narzędzia hazardowe – takie jak limity wpłat, limity czasu i narzędzia samowykluczenia – których klienci mogą używać do zarządzania swoją aktywnością hazardową.
- Klienci powinni być ściśle monitorowani pod kątem problematycznych zachowań związanych z hazardem, a firmy w razie potrzeby podejmują bezpośrednie interwencje dotyczące bezpieczniejszego hazardu u swoich klientów.
- Nowi klienci powinni być należycie poinformowani o bezpieczniejszych narzędziach hazardowych podczas rejestracji.
"Reklamy Totalizatora powinny być zabronione. To namawianie ludzi do hazardu. Emeryci wydają całe emerytury na zdrapki. W czasie losowania gadają że jeden trafił milion a że reszta przegrała 10 mln tego już nie powiedzą. Zakazać tych praktyk."
"a czy Totalizator Sportowy nie łamie ustawy ??? Oczywiście , że tak . Wynika jasno z reklamy w TV , wakacje , szczęście nie ma końca i te kulki tzn. lecą w kulki z klientami , etc."
"do Afryka Ale i tak na końcu wszyscy dostają wyroki za różne wynalazki."
"Jeśli chodzi o rośnięcie saloników jak grzyby po deszczu to nie mam zdania. Jednak w zakresie prania pieniędzy to brak losowości równa się brakowi zarzutu prania pieniędzy i grupy. To przestępstwa wtórne, które przy braku 107 nie mogą występować. Dlatego urzędy celne i prokuratury na siłę wymyślają nowe definicje losowości i interpretacje UoGH. Tylko z 258 i 299 zarzut 107 jest jakkolwiek trochę poważny!"
"A to dlatego saloniki z finderami rosną jak grzyby po deszczu. Niezła luka w prawie, niby nie element losowości ale jednak ktoś te pieniądze musi wyprać."