EGBA określa podstawowe wytyczne dla operatorów gier

EGBA

Europejskie Stowarzyszenie Gier i Zakładów (EGBA) nakreśliło szereg niezbędnych środków, które firmy hazardowe powinny rygorystycznie stosować do ochrony swoich klientów.

EGBA stwierdziło, że publikuje wytyczne mające na celu podniesienie standardów branży w czasie, gdy kraje europejskie stoją w obliczu drugiej fali ograniczeń spowodowanej pandemią Covid-19.

Sekretarz generalny Maarten Haijer powiedział: Ponowne wprowadzenie ograniczeń dotyczących koronawirusa stanowi poważne wyzwanie dla społeczeństwa europejskiego. Niniejsze wytyczne mają na celu pomóc współobywatelom i dają firmom hazardowym możliwość wykazania chęci wzięcia odpowiedzialności w tych trudnych czasach. Są to proste, ale niezbędne środki, które wszystkie firmy hazardowe powinny zastosować, aby chronić swoich klientów, zwiększyć wysiłki związane z odpowiedzialnością społeczną i zapewnić, że ich reklamy są prowadzone w etyczny i odpowiedzialny sposób. Wzywamy wszystkie firmy oferujące gry hazardowe online do ich przestrzegania.

EGBA ogłosiło następujące wytyczne:

  • Reklamy nie powinny odnosić się do koronawirusa, oświadczeń dotyczących zdrowia publicznego związanych z koronawirusem ani żadnych innych wydarzeń związanych z koronawirusem.
  • Reklamy nie powinny przedstawiać hazardu jako rozwiązania problemu nudy lub problemów społecznych, osobistych lub finansowych.
  • Reklamy i strony internetowe powinny zawierać jasne i widoczne informacje o minimalnych ograniczeniach wiekowych, krajowych telefonicznych liniach zaufania i rejestrach samowykluczenia, jeśli to możliwe.
  • Strony internetowe powinny zawierać solidne i rygorystycznie egzekwowane środki weryfikacji tożsamości w celu weryfikacji tożsamości nowych klientów i zapobiegania hazardowi nieletnich.
  • Witryny internetowe powinny zawierać wyraźnie oznaczone bezpieczniejsze narzędzia hazardowe – takie jak limity wpłat, limity czasu i narzędzia samowykluczenia – których klienci mogą używać do zarządzania swoją aktywnością hazardową.
  • Klienci powinni być ściśle monitorowani pod kątem problematycznych zachowań związanych z hazardem, a firmy w razie potrzeby podejmują bezpośrednie interwencje dotyczące bezpieczniejszego hazardu u swoich klientów.
  • Nowi klienci powinni być należycie poinformowani o bezpieczniejszych narzędziach hazardowych podczas rejestracji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *