Ostatnia aktualizacja: 26 sierpnia 2024
Europejskie Stowarzyszenie Gier i Zakładów (EGBA) z zadowoleniem przyjęło spadek reklam hazardowych na stronach internetowych, które naruszają prawa własności intelektualnej (IPR), choć stwierdziło, że „jest jeszcze wiele do zrobienia”.
Według badania przeprowadzonego przez Urząd UE ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) reklamy największych marek hazardowych na stronach internetowych „naruszających prawa własności intelektualnej” spadły o 55% w 2021 r., pomimo ogólnego wzrostu o 26% we wszystkich sektorach.
W badaniu przeanalizowano ilość i rodzaj reklam internetowych znalezionych w witrynach i aplikacjach naruszających prawa własności intelektualnej w Unii Europejskiej, takich jak witryny z transmisją strumieniową dla sportu, filmów lub programów telewizyjnych.
Na przedmiotowych stronach EUIPO wykrył znaczny spadek reklam hazardowych głównych marek, z 18% w pierwszym kwartale do zaledwie 8% w czwartym kwartale. Oznacza to przyspieszenie od 2020 roku, kiedy reklamy na stronach naruszających prawa własności intelektualnej spadły o 20%.
EGBA była zadowolona z tego spadku, ale dalej nalegała, aby firmy robiły więcej, twierdząc, że hazard stanowi 25% wszystkich wyświetleń reklam w witrynach naruszających prawa własności intelektualnej.
Dodał, że w ostatnich latach EGBA współpracowało z Komisją Europejską i różnymi „interesariuszami z różnych branż”, aby ograniczyć reklamę internetową naruszającą prawa własności intelektualnej.
„Cieszę się, że z roku na rok widzę stały i znaczący postęp największych europejskich marek hazardowych, w tym naszych członków, w ograniczaniu umieszczania reklam w witrynach i aplikacjach naruszających prawa własności intelektualnej”
– powiedział sekretarz generalny EGBA, Maarten Haijer.
„Ale jest jeszcze więcej do zrobienia i zachęcamy europejskich operatorów gier hazardowych i ich podmioty stowarzyszone w zakresie reklamy do odegrania swojej roli poprzez zapewnienie, że ich reklamy i ich umieszczanie są prowadzone w odpowiedzialny sposób. Z niecierpliwością czekamy na dalszą współpracę z Komisją Europejską i innymi zainteresowanymi stronami na poziomie UE w celu ograniczenia reklam internetowych naruszających prawa własności intelektualnej”.
"Te salony TS to porażka. Pomieszczenia z dykty 3x2 metry, 4 maszyny, śmiech na sali. Nikt tam nie chodzi. Byłem dwa razy chyba 3 lata temu. Ktoś powinien za tę parodie odpowiedzieć."
"Rozliczyć ich za zakup automatów w Niemczech (Mercury , etc. ) Pośrednik wziął w łapę 8.000.000 PLN , cena zakupu 50% wyższa niż rynkowa w Niemczech . To jest przekręt !!!! Ile wyniosły koszty produkcji własnego programu i automatu ? Czy ktoś to policzył ? Tu , znowu przekręt 100 - lecia !!!!!!!!!! Za wszystko płacili 50% więcej niż cena rynkowa . Pytanie , kto brał różnicę ??????????????"
"Nie pieprz głupot , byłam i polecam z czystym sumieniem."
"Będziemy wspierać Betclic tak jak i pozostałe legalnie działające podmioty na polskim rynku, jak tylko rozliczy się on z Polską, czyli nami wszystkimi którzy tutaj mieszkamy i płacimy podatki, za ten okres kiedy z pełną świadomością wybrał działalność w szarej strefie. Reszty nie trzeba tłumaczyć, jest zawarta w publikacji."
"Czytam i nie wierzę, po prostu jestem w szoku że również e-play w jakiś sposób wspiera posła zamiast wspierać Betclic, który jako jedyny bukmacher w Polsce daje możliwość grać bez podatku. Firma ta tak naprawdę zastępuje polityków, którzy nie są w stanie zamienić podatek obrotowy na tzw. GGR. Panie Witoldzie zmieńcie swoje podejście w tym temacie i naciskajcie obecny rząd aby zmienił ten szkodliwy podatek."