EGR US Power Ranking 2023

Artykuły Nagrody i wyróżnienia USA
Wiktor Czerwiński 15/04/2023

Ostatnia aktualizacja: 18 kwietnia 2023

EGR US Power Rankings 2023 to już piąte zestawienie najbardziej dominujących graczy w branży gier hazardowych online w Stanach Zjednoczonych.

Poniżej pełna lista tegorocznego zestawienia.

  1. Flutter Entertainment

Rynek w USA jest mocno zdominowany przez FanDuel należący do grupy. Flutter już po raz 4ty zajmuje czołową pozycję w tym zestawieniu. O dominacji FanDuel perły w koronie grupy niech świadczy fakt iż na nowo otwartym rynku w Ohio, FanDuel osiągnął prawie 50% przychodów z całego rynku. Podobny udział marka miała w całym zalegalizowanym amerykańskim rynku pod koniec 2022 roku.

Oprócz marki FanDuel do grupy należą także: Fox Bet, TVG(aktualnie już FanDuel TV), Pokerstars i Stardust.

2. Draft Kings

Powrót na drugie miejsce zestawienia. W 2022 roku udało się zanotować wzrost przychodów o 73%, do 2.2 mld dolarów. Strata EBIDTA wyniosła 722 mln dolarów. W 2022 roku firma przejęła Golden Nugget Online Gaming a kilka tygodni temu zadebiutowała z aplikacją DK Horse, aktualnie dostępną w 12 stanach.

3. BET MGM

Spadek z 2 pozycji względem zeszłorocznego zestawienia. W 2022 udało się osiągnąć przychody w wysokości 1.4 mld USD. Aktualnie BET MGM to joint venture 50/50 MGM Resorts z Entain. W 2022 roku udało się zadebiutować w 6 nowych stanach, a we wrześniu minionego roku za 604 mln dolarów przejęto LeoVegas.

4. Caesar’s Digital

Miniony rok to poprawa wyników finansowych względem roku 2021. Udało się zwiększyć przychód o 62% rok do roku do kwoty 548 mln dolarów, jednak wciąż zakończono go na stracie, gdyż wydatki osiągnęły 790 mln usd.

Ich detaliczne zakłady sportowe obsługiwane są pod marką William Hill.

5. PENN Entertainment

Miniony rok to duże zmiany dla PENN. Następuje zmiana z Penn National Gaming na PENN Entertainment, co pociąga za sobą zmianę operatora kasyna i bukmachera. W lipcu 2022 nastpuje przejście na Score Bet a następnie czeka jeszcze migracja Bartsool Sportsbook. Oznacza to wcześniejsze zakończenie umowy z Kambi z okresem przejściowym do 2024 roku.

Firma uruchomiła także operacje pod marką Score Bet w Ontario w Kanadzie.

6. PointsBet

PointsBet z siedzibą w Australii wskakuje do pierwszej szóstki Power Rankings, dzięki stabilnym wynikom finansowym oraz skoordynowanemu naciskowi na inwestycje i produkty.

W czerwcu PointsBet zostało wzmocnione dzięki strategicznej inwestycji w wysokości 94,2 mln dolarów australijskich (65,7 mln dolarów) w postaci firmy inwestycyjnej Sports Investments Corporation (SIG Sports) z siedzibą w Rotterdamie, która stała się największym udziałowcem PointsBet.

Udział PointsBet w USA wzrósł o 66% rok do roku do prawie 1,6 mld dolarów australijskich, przy czym wygrane netto zakładów sportowych wzrosły o 62% do 50,7 mln dolarów australijskich.
Ponieważ podobno PointsBet ma zrezygnować z rodzimej działalności w Australii, rola oddziałów w USA i Kanadzie niewątpliwie znajdzie się w centrum uwagi w 2023 r., gdy biznes przejdzie na model operacyjny skoncentrowany na Ameryce Północnej.

7. Rush Street Interactive

Na poziomie finansowym przychody RSI w 2022 r. wzrosły o 21% w stosunku do 2021 r. do 592,2 mln USD dzięki kolejnym kwartałom wzrostu. Skorygowana EBITDA i straty netto wzrosły jednak odpowiednio do ujemnych 91,8 mln USD i 134,4 mln USD, częściowo z powodu coraz bardziej konkurencyjnego rynku. Świetnie ukazuje to 16% wzrost wydatków na marketing.

Wzrost wydatków marketingowych zaowocował 29% wzrostem liczby aktywnych użytkowników za prawdziwe pieniądze w 2022 r., przy czym RSI nadal koncentruje się na wysokiej jakości rekrutacji graczy poprzez poprawę obsługi klienta.

Operator z siedzibą w Chicago wszedł w zeszłym roku na kilka nowych rynków, w tym Zachodnią Wirginię i Ontario, a także rozszerzył swój zasięg w Ameryce Łacińskiej, otwierając dwa nowe, najnowocześniejsze biura w Kolumbii i uruchamiając zakłady online w Meksyku.

8. Wynn Interactive

Koncentracja na rentowności w Wynn Interactive przyniosła kolejne dwucyfrowe kwartalne spadki zarówno skorygowanych strat EBITDA, jak i strat operacyjnych w 2022 r. W lipcu marka zakładów społecznościowych Wynn, BetBull, zaprzestała działalności z powodu niewielkiej penetracji rynku brytyjskiego, na którym działała. Posunięcie to zakończyło pięcioletnie partnerstwo strategiczne, które rozpoczęło się od zakupu 22,5% udziałów w startupie w styczniu 2018 roku.

W Massachusetts, spółka zarządza nieruchomością Encore Boston Harbor i  w styczniu ubiegłego roku otrzymała licencję na zakłady sportowe od Massachusetts Gaming Commission. Dyrektor generalny Wynn Resorts zasugerował, że uruchomienie zarówno detalicznych, jak i internetowych zakładów sportowych w stanie okaże się „znaczącym katalizatorem” dla firmy wchodzącej w 2023 r.

9. Hard Rock Digital

Hard Rock Digital (HRD) awansuje o jedną pozycję po tym, jak należący do plemienia operator rozszerzył swój zasięg online w 2022 r.; jego aplikacje na iOS i Androida zostały wprowadzone w Indianie i Tennessee zeszłej jesieni, cztery miesiące po uruchomieniu Hard Rock Sportsbook w Wirginii.

Co ciekawe, HRD ogłosiło w marcu że firma z Hollywood na Florydzie zawarła „przełomowe partnerstwo strategiczne” z Playtech, z dostawcą inwestującym 85 mln USD w zamian za „niską jednocyfrową” procentowy udział mniejszościowy w HRD.

10. Bally’s Interactive

Ostatnie 12 miesięcy było dla firmy okresem burzliwym i pełnym wyzwań, co częściowo przyczyniło się do spadku o dwa miejsca w rankingu.

Po niezbyt imponującym pierwszym kwartale Bally’s został zmuszony do zainicjowania zmodyfikowanej „holenderskiej aukcji” swoich akcji po wysokich, a następnie niskich cenach, aż do znalezienia nabywców, aby powstrzymać przejęcie przez największego akcjonariusza, Standard General, prowadzonego przez prezesa Bally, Soo Kim.

Wolniejsze niż oczekiwano wdrażanie platformy „Bally Bet sports betting 2.0” również utrudniło postęp w USA w czwartym kwartale, przy czym Bally odnotował wzrost przychodów o zaledwie 5%, ale skok strat netto o ponad 300% r/r do wartości ujemnej 487,5 USD M. Starając się powstrzymać wpływ pogarszających się warunków makroekonomicznych w 2023 r., szefowie zobowiązali się do redukcji zatrudnienia o 15%.

11. Super Group

Spółka matka marki Betway która w sposób nieudolny i ślamazarny wraca obecnie na polski rynek.

Na początku roku media obiegła wiesć o pozyskaniu Digital Gamin Corporation, dzięki czemu firma zyskała dostęp do 13 stanów.

DGC obsługiwała markę Betway w ramach wyłącznej umowy licencyjnej w ośmiu z tych stanów, z których ostatni to Ohio. Betway zawarł także umowy partnerskie z ośmioma drużynami NBA i pięcioma z NHL.

12. Betfred USA Sports

Doświdczony na rynku brytyjskim Betfred próbując zbudować świadomość marki na bardzo konkurencyjnym rynku amerykańskim natrafił na pewno na duże wyzwanie. Mimo to rok 2022 można uznać za marki za udany, gdyż prowadziła ona rozsądne działania marketingowe „szyte na miarę”.

Ohio stanowiło klucz do sukcesu, a dzięki partnerstwo z Cincinnati Bengals ogłoszonemu w lipcu, Betfred był w stanie uzyskać dostęp do tego rynku i mógł zacząć budować świadomość marki wśród fanów ligi NFL.

Betfred wykorzystał drugą połowę roku, aby przygotować się do uruchomienia Ohio, kontynuując ekspansję w USA od wybrzeża do wybrzeża. Operator po raz pierwszy uzyskał dostęp do rynku w Maryland, najpierw współprcując z współpracując z bukmacherem Long Shot’s w Frederick a następnie na początku 2023 roku Betfred został 8. operatorem w stanie.

13. Bet365

bet365 jak dotąd ostrożnie wchodził na amerykański rynek, jednak ostatnie miesiący przyniosły rozwój operacji co zaowocowało awansem w zestawieniu. Od debiutu w stanie New Jersey w 2019 roku minęło 3 lata nim we wrzesniu minionego roku bukmacher zadebiutował w stanie Kolorado. 1 stycznia 2023 roku firma zadebiutowała w stanie Ohio podpisując umowę partnerską z zespołem MLB Cleveland Guardians.

Aktualnie po debiucie pod koniec styczniq w stanie Virginia Bet365 dostępny jest już w 4 starnach. Warto zauważyć iż firma zdecydowała się zrezygnować z licencji w Massachusetts. Na początku roku zawarto umowę z Churchill Downs, aby uzyskać dostęp do stanu Pensylwania.

14. Kindred Group – Unibet

Grupa Kindred pod marką Unibet zadebiutowała w USA w 2019 roku. Operuje aktualnie w pięciu stanach (AZ, IN, NJ, PA, VA) oraz w kanadyjskim Ontario. Unibet opuścił Iowa tuż przed Bożym Narodzeniem ze względu na brak rentowności. Dodatkowo Kindred ma dostęp do czterech stanów (CA, WA, OH, IL), jednak strategiczny nacisk kładziony jest na te stany, w których są zakłady sportowe i kasyno.

Kindred nie spodziewa się wyjść na zero w Ameryce Północnej do 2026 roku. Cele dotyczące rentowności ucierpiały, gdy w listopadzie zeszłego roku Unibet rozstrzygnął największy zakład w historii grupy.  Zakład za nieco ponad 1 milion dolarów na zwycięstwo Astros w World Series, zaowocował wypłatą w wysokości 6,3 miliona dolarów.

15. 888 Holding

Miniony rok przyniósł sporą zmianę w rozwoju firmy na amerykańskim rynku po przejęciu Sports Illustrated. Dzięku temu udało się uruchomić operacje pod marką SI Sportsbook kolejno w stanach Kolorado, Virginia oraz Michigan.

Pomimo dekady obecności na rynku amerykańskim, operacje 888 w USA stanowią zaledwie 1% ogólnych przychodów grupy z hazardu brutto (GGR), wynosząc zaledwie 23,7 miliona funtów. W zeszły roku grupa przeszła pewne turbulencje co zaowocowało odejściem CEO Itai Pazner, zwolnieniami w Izraelu oraz potencjalnym śledztwem związanym z obsługą graczy VIP na Bliskim Wschodzie.

16. Tipico

Największy operator zakładów sportowych w Niemczech działa w New Jersey i Kolorado odpowiednio od 2020 i 2021 roku. Do tej pory działania marketingowe były ograniczone do współpracy z największym wydawcą medialnym w USA Gannett. W minionym roku marka poszerzyła te działania o współpracę z zespołem MLS Columbus Crew.

17. Mohegan Sun

18. Circa

Inne firmy działające na rynku amerykańskim to Betr, Sporttrade, PrizePicks, PLaystar, Underdog Fantasy, Fanatics Sportsbook.

 

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL