Fafabet (Taichi Tech Limited) otrzymało grzywnę w kwocie 170 tys. funtów od UKGC

Komunikaty
Adam Brzozowski 10:38 04/07/2025

Ostatnia aktualizacja: 4 lipca 2025

Brytyjska Komisja ds. Hazardu (UKGC) poinformowała w komunikacie z 3 lipca br, iż firma zajmująca się hazardem internetowym została ukarana grzywną w wysokości 170 000 funtów za nieprzestrzeganie przepisów, w tym stosowanie nieuczciwych warunków umowy.

Taichi Tech Limited – działająca pod nazwą Fafabet – będzie również musiała poddać się audytowi zewnętrznemu w celu zapewnienia skutecznego wdrażania polityki, procedur i kontroli w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy i bezpiecznego hazardu.

Dochodzenie Komisji ujawniło, że Taichi Tech Limited stwierdziła, iż: „Fafabet ma prawo według własnego uznania zamknąć konta lub przepadnąć wygrane” w ramach warunków bonusowych dla nowych promocji kasynowych.

Dochodzenie Komisji ds. Hazardu wykazało, że firma Taichi Tech Limited naruszyła uczciwe i otwarte warunki licencji, wprowadzając dowolny warunek pozwalający operatorowi na zamknięcie kont klientów lub przepadek wygranych bez wyraźnego uzasadnienia. Warunki takie są nieprzejrzyste i mogą prowadzić do nieuczciwych skutków dla konsumentów.

Ustawa o prawach konsumentów z 2015 r. (CRA) jest ogólnym aktem prawnym dotyczącym ochrony konsumentów i jest wyraźnie wymieniona w warunkach licencji i kodeksach postępowania (LCCP), których muszą przestrzegać firmy hazardowe. LCCP wymaga od licencjobiorców zapewnienia, że ich warunki i praktyki są uczciwe, jasne i nie naruszają przepisów dotyczących ochrony konsumentów. Operatorzy muszą zatem uwzględniać CRA w ramach swoich ogólnych obowiązków dotyczących zgodności z LCCP.

W wyniku dochodzenia stwierdzono również uchybienia związane z przeciwdziałaniem praniu pieniędzy i naruszeniami odpowiedzialności społecznej.

Przykłady obejmowały:

  • niektórzy klienci mogli obstawiać duże kwoty w krótkim czasie, mimo że operator dysponował ograniczonymi informacjami o klientach
  • w niektórych przypadkach osoby wykazujące potencjalne oznaki szkód — takie jak szybkie wydawanie pieniędzy w krótkim czasie — nie otrzymały wystarczającej interakcji ze strony operatora
  • w przypadku wysłania e-maili dotyczących bezpiecznego hazardu, które nie zostały potwierdzone przez klienta, a niepokojące zachowanie trwało nadal, operator nie podjął żadnych dalszych działań ani interwencji.

John Pierce, dyrektor ds. egzekwowania prawa i wywiadu w Komisji ds. Hazardu, powiedział:

„Oczekujemy, że wszyscy operatorzy — niezależnie od wielkości i bazy klientów — będą przestrzegać przepisów dotyczących ochrony konsumentów i zapewnią, że ich warunki użytkowania spełniają normy regulacyjne.

„Licencjonowani operatorzy muszą zapewnić, że ich warunki są jasne, uczciwe i przejrzyste, aby klienci w pełni rozumieli, czego mogą się spodziewać”.

Dodał, że ocena Komisji wykazała braki w zakresie odpowiedzialności społecznej operatora i kontroli przeciwdziałania praniu pieniędzy, w tym nieefektywne zarządzanie ryzykiem i wdrażanie odpowiednich środków ochrony konsumentów.

Operator przyznał, że wcześniej nie spełniał standardów oczekiwanych przez Komisję i od tego czasu podjął kroki w celu usunięcia tych niedociągnięć. W ramach wyniku regulacyjnego operator jest zobowiązany do zlecenia niezależnego audytu zewnętrznego w celu zapewnienia ciągłej zgodności ze wszystkimi odpowiednimi wymogami regulacyjnymi.

Źródło: UKGC

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL