Projekt federalnej ustawy ograniczającej reklamę zakładów sportowych

Artykuły Prawo hazardowe USA
Wiktor Czerwiński 10/02/2023

Ostatnia aktualizacja: 13 lutego 2023

Reprezentant Paul Tonko (D-NY) wprowadził ustawę która traktowałaby zakłady sportowe jak papierosy i zakazała wszelkich reklam na jakimkolwiek nośniku podlegającym jurysdykcji FCC, w tym w telewizji, radiu i Internecie.

W Stanach Zjednoczonych kongresman Paul D.Tonko przedstawił wczoraj ustawę „Betting on our Future Act”, nową ustawę, która zakazuje wszelkiej internetowej i elektronicznej reklamy hazardu sportowego w telewizji, radiu i Internecie. Projekt ustawy byłby wzorowany na „Federalnej ustawie o etykietowaniu i reklamie papierosów”, która zakazała reklam wyrobów tytoniowych.

Projekt został przedstawiony przez kongresmana Paula Tonko.

Jak zmieniłby się rynek reklamy zakładów sportowych w USA?

To drastycznie zmieniłoby branżę zakładów sportowych w USA, ponieważ reklamy ograniczałyby się głównie do poczty tradycyjnej, mediów drukowanych i billboardów.

Zgodnie z arkuszem informacyjnym rozpowszechnianym przez Tonko, bukmacherzy stosują „różne drapieżne taktyki”, w tym masowe promocje i zakłady „bez ryzyka” i „wysiłku” w celu pozyskania klientów.

W arkuszu informacyjnym wyszczególniono wydatki DraftKings na sprzedaż i marketing w wysokości 500 mln USD w 2020 r. i kolejne 400 mln USD w 1. połowie 2020 r. Stwierdza również, że dzieci i młodzież to najszybciej rosnąca grupa demograficzna graczy.

Czy taki zakaz byłby korzystny?

Ta ustawa będzie stanowić swego rodzaju znak ostrzegawczy dla branży, niezależnie od tego, czy ostatecznie zostanie uchwalona. Nie wydaje się, aby wpływ federalny był koniecznie głównym zagrożeniem w bliskiej perspektywie i zwracamy uwagę na różnych wpływowych interesariuszy (operatorów, lobbystów, firmy medialne), którzy będą sprzeciwiać się takim ograniczeniom.
W najgorszym przypadku całkowity zakaz reklamy byłby szkodliwy dla wzrostu rynku na wciąż rodzącym się rynku amerykańskim. Faworyzowałby większych operatorów, którzy już zbudowali wartość marki, a także byłby korzystny dla marż zysku. Ogólnie rzecz biorąc zakaz raczej miałby negatywny wpływ na krajobraz w branży i być może należy skoncentrować się na tym jak operatorzy wprowadzają ulepszenia w zakresie ochrony klientów, aby uniknąć pojawienia się takich pomysłów jak ten.

5 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

zx

16/02/2023

nie rozumiesz o czym napisalem, a nie chodzi tu o to co mi przeszkadza a co nie, tylko o dziwną polityke firmy - NIGDY nie było niusa tu, czy na lokalnych stronach, że ktoś trafił online w duzego lotka, czy eurojackpota. Wygląda to tak jakby nikt nie wygrywał wielkiej kasy, grając online.

x-men

16/02/2023

reklamy bukmacherów ci nie przeszkadzają?

zx

15/02/2023

tu, czy na portalach niusowych, często pojawia się tekst zachęcający do grania - że w punkcie X, w miejscowości Y padła taka i taka wygrania. OK, ale online nikt nie wygrywa wielkiej kasy? Czy tylko to ma zachęcić do chodzenia do tego punktu? Nie słyszałem, żeby ktoś wygrał dużą kasę, grając online na stronach totalizatora.

Li

11/02/2023

Totalizator Sportowy powinien być objęty bezwzględnym zakazem reklamy. Ludzie uzależniają się od hazardu, emeryci wydają ostatnie pieniądze na zdrapki a reklamy wylewają się co 5min z telewizora. To tragedie ludzi związane z uzależnieniem od totalizatora można tolerować bo to Państwowe??? Hipokryzja w czystej postaci.

Ireneusz

10/02/2023

Beznadziejny kraj policyjno-urzędniczy.
E-PLAY.PL