Ostatnia aktualizacja: 27 października 2024
Instytut ubezpieczeń społecznych, KELA, organ nadzorujący świadczenia z zabezpieczenia społecznego w Finlandii, ogłosił nową politykę dotyczącą hazardu dla odbiorców wsparcia państwowego. Twierdzi, że teraz będzie badał wydatki na hazard odbiorców świadczeń, a nie tylko wygrane.
Kela zaktualizowała wytyczne dotyczące sposobu postępowania z wygranymi z hazardu przy podejmowaniu decyzji o pomocy społecznej. Wynika to zarówno ze zmian na rynku hazardowym, jak i własnych obserwacji Kela. Jeśli wydaje się, że klient ma problem z hazardem, Kela powiadomi służby socjalne lub pomoże klientowi szukać pomocy w związku z jego problemem.
Do tej pory Kela brała pod uwagę tylko wygrane z hazardu przy podejmowaniu decyzji o pomocy społecznej. Teraz Kela będzie brać pod uwagę również pieniądze wykorzystane na hazard. W praktyce oznacza to, że specjaliści ds. ustalania roszczeń z Kela będą sprawdzać konta hazardowe klientów, aby obliczyć różnicę między stawkami a wygranymi.
Nowe wytyczne mają zapobiegać sytuacjom, w których odbiorcy pomocy społecznej są stawiani w nieuzasadnionej sytuacji z powodu wygranych z hazardu. Było to możliwe, ponieważ do tej pory wszystkie wygrane, bez względu na to, jak małe, były liczone jako dochód, który zmniejsza kwotę pomocy społecznej, nawet jeśli klient wykorzystał te wygrane do dalszej gry i od razu stracił wszystkie wygrane. Zgodnie z nowymi wytycznymi Kela zacznie rozpatrywać wygrane w dłuższym okresie czasu, a nie w pojedynczych transakcjach.
Podczas gdy głównym zadaniem specjalistów ds. ustalania roszczeń w Kela jest administrowanie świadczeniami, Kela ma również na celu zapobieganie trudnościom finansowym wśród osób otrzymujących pomoc społeczną i zapobieganie szkodom spowodowanym przez problemy z hazardem.
„My w Kela nie mówimy naszym klientom, jak powinni korzystać ze swojej pomocy społecznej, ale naturalnie martwimy się, jeśli osoby o niskich dochodach wydają swoje pieniądze na hazard. Pomoc społeczna jest ostateczną formą pomocy finansowej, która ma być wykorzystywana do opłacania codziennych wydatków, takich jak czynsz i żywność. Chcemy pomóc tym, których problemy finansowe pogłębiają się z powodu hazardu” — mówi Marja-Leena Valkonen, kierownik ds. świadczeń w Kela.
Często problemy z hazardem wychodzą na jaw dopiero wtedy, gdy osoba dotknięta problemem staje w obliczu kryzysu. Valkonen chce przypomnieć klientom, że istnieje pomoc dostępna dla osób z problemami z hazardem, na przykład za pośrednictwem Peluuri.
Około 5 procent odbiorców pomocy społecznej korzysta ze swojej pomocy społecznej na hazard. Kela może powiadomić służby socjalne w hrabstwie świadczącym usługi dobrostanu klienta o jego problemie z hazardem, ale tylko za zgodą klienta. Celem jest jak najszybsze uzyskanie pomocy w związku z problemem z hazardem.
Nowe wytyczne weszły w życie w październiku.
"jak sie nie sprzedaje trzeba promowac hahahah"
"LOTTO to już przeszłość wykończone będzie jak Poczta Polska, to oficjalne skubanie frajera. Kiedyś punkty lotto były dodatkowym dochodem np. dla kiosków "RUCH", a teraz opłaca się otwierać punkty samych gier lotto. Pamiętam jak dziadek wysyłał opieczętowany kupon i to było wiarygodne, a to co teraz? Odpowiedzmy sobie sami"
"Tu nie ma sprawiedliwości. Oszukuje się i uśmiecha w oczy. To gówniany system, zgnilizna. Nic nie ma wspólnego z starymi czasami. 28 lat gram z różną częstotliwością i nigdy mi nie oddało chociaż w to co włożyłem. Nawet 500 zł. Nic. Totalny złodziej ustawiony programem. I Julie z chipem namagnesowane. Wkurza co ma paść i kiedy. I te wpadki z losowaniem. Rembiszewski to dziad i oszust."
"Dziękuję za ten artykuł. Mimo że mistrzostwa już się skończyły, ona nadal będzie pomagać."
"Ktoś kto nigdy nie grał będzie sobie gadal brednie że oszustwa, a ja wam powiem, ze kumpel zawsze coś trafi w tym kasynie, mało tego nikt na nikogo nie patrzy z góry atmosfera jest super. Spróbujcie za nim się wypowiecie."