Flutter Entertainment odnotowuje 27% wzrost przychodów w 2022

Finanse Bilanse USA
Wiktor Czerwiński 02/03/2023

Ostatnia aktualizacja: 2 marca 2023

Flutter Entertainment odnotował przychody w wysokości 7,69 mld GBP (9,21 mld USD) za rok zakończony 31 grudnia 2022 r., co stanowi wzrost o 27% w porównaniu z okresem poprzedniego roku. 

EBITDA również wzrosła o 27% rok do roku do 918 mln GBP.

Flutter odnotował stratę po opodatkowaniu w wysokości 305 mln GBP, po odliczeniu 608 mln GBP za amortyzację nabytych wartości niematerialnych i prawnych, podczas gdy skorygowany podstawowy zysk na akcję spadł z 252,7 pensów do 189,0 pensów, co było spowodowane wyższymi odsetkami i kosztami podatkowymi.

Dług netto na koniec okresu wyniósł 4,6 mld GBP, po przejęciu Sisal i loterii fantowej oraz wykupie Adjarabet.

Grupa podkreśliła w szczególności swoją działalność w USA, z 50% udziałem w rynku w czwartym kwartale oraz Maryland i Ohio reprezentującymi jej najbardziej udane premiery. Dodatnią EBITDA odnotowano również w II i IV kwartale, z wyłączeniem inwestycji w Maryland/Ohio. Co więcej, ulepszona oferta  doprowadziła do wzrostu udziału w rynku do 21% w czwartym kwartale.

„Flutter osiągnął dobre wyniki w 2022 roku, kontynuując realizację strategicznych priorytetów, które nakreśliliśmy w marcu zeszłego roku. Wzrost naszej bazy klientów rekreacyjnych zapewnił wzrost przychodów w 2022 roku o 27%, a zakończyliśmy rok z rekordową średnią miesięczną liczbą 12,1 mln graczy w czwartym kwartale.Mamy niezrównaną pozycję numer jeden w Stanach Zjednoczonych, gdzie nadal rośniemy w siłę. Połączona moc „FanDuel Advantage” i „Flutter Edge” zapewniła nam jak dotąd najbardziej udane premiery w Maryland i Ohio. Wykorzystując naszą markę numer jeden FanDuel, odnotowaliśmy rekordowy Super Bowl i pozyskaliśmy do tej pory ponad 1,2 mln klientów w 2023 roku.

-— powiedział Peter Jackson, dyrektor generalny Flutter Entertainment.

 

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL