Flutter przejmuje Snai od Playtech za 2.3 mld EUR!

Inwestycje i umowy
Wiktor Czerwiński 11:19 17/09/2024

Ostatnia aktualizacja: 18 września 2024

Flutter Entertainment (NYSE: FLUT; LSE: FLTR) ogłosił dzisiaj informację o przejęciu Snaitech S.p.A. („Snai”), jednego z wiodących włoskich operatorów wielokanałowych, od spółki zależnej Playtech plc, za gotówkę w oparciu o wartość przedsiębiorstwa wynoszącą 2,3 mld EUR.

Flutter oczekuje, że transakcja zostanie zamknięta do drugiego kwartału 2025 r. i że natychmiast wpłynie na wzrost zysku na akcję.

Peter Jackson, CEO Flutter, skomentował:

„Z przyjemnością ogłaszam przejęcie Snai, jednego z czołowych graczy we Włoszech, największym regulowanym rynku w Europie. Ta transakcja jest atrakcyjna strategicznie i finansowo. Idealnie wpisuje się w naszą strategię fuzji i przejęć, które tworzą wartość, i stwarza znaczącą okazję do przyspieszenia wzrostu Snai, zapewniając im dostęp do wiodących na rynku produktów i możliwości Flutter zarówno w USA, jak i na świecie.

Nie mogę się doczekać powitania zespołu Snai w Flutter Group i współpracy z nimi w celu zmaksymalizowania możliwości wzrostu dla naszych połączonych firm”.

Snai jest trzecim operatorem online na rynku włoskim z 9,9% udziałem w 2023 r. i średnią liczbą 291 000 graczy miesięcznie. Przychody online i skorygowane EBITDA wzrosły odpowiednio o 26% i 32% w ciągu czterech lat obrotowych do 2023 r. Jest to wspierane przez silną obecność detaliczną z ponad 2000 lokali, które zapewniają drugą pozycję w handlu detalicznym zarówno w zakładach bukmacherskich, jak i grach, wynoszącą 19%. Snai wygenerował 100% regulowanych przychodów w wysokości 947 mln euro (po odliczeniu opłat za gry) i skorygowane EBITDA w wysokości 256 mln euro w roku obrotowym 2023, z czego 50% wygenerowano online3.

Po zakończeniu przejęcia Flutter zajmie główną pozycję we Włoszech z ~30% udziałem online w połączeniu z istniejącym włoskim biznesem, co przyniesie korzyści w zakresie efektywności na kluczowym rynku dla Grupy. Obejmuje to Sisal, który zwiększył AMP i przychody ze stopą skumulowaną odpowiednio o 27% i 17% między Q2 2022 a Q2 2024, co zaowocowało 270-punktowym wzrostem udziału online. Ta doskonała wydajność odzwierciedla silne lokalne wykonanie w połączeniu z korzyściami Flutter Edge, skuteczną kombinację, którą spodziewamy się powtórzyć ze Snai. Oczekuje się, że transakcja przyniesie synergie kosztów operacyjnych wynoszące co najmniej 70 mln EUR wraz z dodatkowymi synergiami przychodów. Na podstawie synergii po kosztach transakcja ma podobnie atrakcyjną wielokrotność jak transakcja Sisal. Jest również wygodnie powyżej naszych wewnętrznych kryteriów zwrotów do drugiego roku.

Oczekuje się, że transakcja wygeneruje wartość dla akcjonariuszy w następujący sposób:

1. Zapewni lepszą pozycję konkurencyjną na szybko rozwijającym się, regulowanym rynku:

· Włochy są największym rynkiem hazardowym w Europie z szacowanym przychodem brutto z gier („GGR”) wynoszącym 21 mld euro w 2023 r.

· Penetracja online pozostaje niska, na poziomie 21% GGR rynku w 2023 r., w porównaniu do bardziej dojrzałych 8 rynków, takich jak Wielka Brytania i Australia, gdzie wskaźniki przekraczają 60%. Oczekuje się, że większa adopcja cyfrowa będzie napędzać wzrost rynku online ze stopą skumulowaną wynoszącą około 10% w ciągu najbliższych trzech lat

· Lokalne ograniczenia reklamowe i powszechność wpłat/wypłat online za pośrednictwem punktów sprzedaży detalicznej dają operatorom wielokanałowym możliwość maksymalizacji wzrostu

2. Wzmocni portfolio marek „lokalnych bohaterów” Flutter:

· Silna obecność detaliczna Snai ułatwia wysoką świadomość marki na poziomie 74%, trzecią najbardziej rozpoznawalną markę na rynku z ograniczoną reklamą. Uzupełnia to Sisal, jako najbardziej rozpoznawalną markę, a Flutter będzie nadal prowadzić strategię wielomarkową na rynku

· Klienci Snai, którzy korzystają zarówno z kanałów internetowych, jak i detalicznych, są bardziej lojalni, bardziej aktywni i generują większe przychody na gracza niż gracze wyłącznie online3

· Ta coraz bardziej zróżnicowana obecność detaliczna zapewni Flutter dostęp do zwiększonych możliwości pozyskiwania klientów wielokanałowych w celu wykorzystania wzrostu online

3. Stanowi przekonującą okazję do napędzania synergii kosztów i przychodów poprzez dostęp do Flutter Edge i dostarczania znaczącej wartości:

· Synergie kosztów operacyjnych mają wynieść co najmniej 70 mln EUR dzięki integracji technologii, treści i zakupów stron trzecich. Oczekuje się, że synergie zostaną osiągnięte w ciągu trzech lat po zakończeniu transakcji, przy czym 10% zostanie osiągnięte w roku pierwszym, a 50% w roku drugim. Oczekuje się, że koszt osiągnięcia tych synergii wyniesie 1,25x

· Synergie przychodów zostaną osiągnięte poprzez zapewnienie Snai dostępu do możliwości Flutter Edge w zakresie zarządzania cenami i ryzykiem, wewnętrznej zawartości kasyna i wykorzystania platform technologicznych Flutter, co istotnie poprawi doświadczenia klientów Snai

· Flutter konsekwentnie dostarczał istotne synergie przychodów przejętym przedsiębiorstwom, co potwierdzają złożone wskaźniki wzrostu przychodów wynoszące odpowiednio 17% i 19% dla Sisal i Tombola między II kw. 2022 r. a II kw. 2024 r.

· Synergie wydatków kapitałowych mają wynieść 10 mln EUR

Transakcja podlega zatwierdzeniu kontroli fuzji i innym zwyczajowym zatwierdzeniom regulacyjnym i oczekuje się, że zostanie zamknięta do II kw. 2025 r.

Transakcja jest zgodna ze strategią i jest kolejnym przykładem alokacji kapitału przez Flutter w celu zwiększenia wartości dla akcjonariuszy. Na dzień 30 czerwca 2024 r. wskaźnik dźwigni Flutter wynosił 2,6x przy 5,5 mld USD długu netto. Po zakończeniu transakcji do 2. kwartału 2025 r. Flutter spodziewa się wzrostu dźwigni finansowej, ale następnie jej gwałtownego spadku, biorąc pod uwagę bardzo widoczne możliwości rentownego wzrostu w całej Grupie. Firma nadal jest zaangażowana w średnioterminowy wskaźnik dźwigni finansowej wynoszący 2,0–2,5x, co daje jej elastyczność w dążeniu do przejęć tworzących wartość, takich jak Snai.

Dalsze informacje zostaną przekazane podczas naszego Dnia Inwestora 25 września.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL