Fortuna walczy o odnowienie czeskiej ligi

Branżowy marketing Bukmacherzy
Iwo 01/08/2022

Ostatnia aktualizacja: 6 stycznia 2024

Walka o prawa sponsorskie czeskiej ligi piłkarskiej nasiliła się, ponieważ główny sponsor Fortuna Entertainment sprzeciwia się interesom rywala z rynku – Tipsport.

Przed rozpoczęciem w ten weekend sezonu czeskiej ligi 2022/2023 Dušan Svoboda, prezes Czeskiego Związku Piłki Nożnej (LFA), ujawnił krajowym mediom, że Fortuna zagwarantuje 200 mln CZK (8 mln euro) oferty na przedłużenie dotychczasowego kontraktu .

Od sezonu 2018/2019 Fortuna jest sponsorem tytularnym czeskich lig 1 i 2, zabezpieczonych sześciosezonową umową, która wygaśnie w 2024 roku.

Jednak tego lata media krajowe donosiły o „nieformalnych dyskusjach” między przedstawicielami LFA a Tipsport, który zobowiązał się do gwarantowanego kontraktu na 150 mln CZK na sezon, aby przejąć rolę głównego sponsora Ligi.

Podobno Tipsport, który prowadzi największą agencję bukmacherską w Czechach, jeszcze bardziej zachęcał do zawarcia umowy, gwarantując LFA, że będzie dystrybuować 30 mln CZK (1,2 mln EUR) na sezon między zespołami Ligi, aby poprawić ich prawa medialne i możliwości komercyjne.

Jan Čumpelík, dyrektor marketingu Tipsport, potwierdził „nieformalne dyskusje” – ale podkreślił, że intencją Tipsport było zapewnienie, że LFA przeprowadzi proces przetargowy na prawa do Ligi.

„Naszym zdaniem jedynym przejrzystym rozwiązaniem jest ogłoszenie przetargu, do którego mogą ubiegać się podmioty inne niż bukmacherzy. Może się zdarzyć, że przetargu nie wygramy, ale piłka nożna na pewno by na nim nie przegrała. Być może uzyskana kwota wzrosłaby nawet wyżej niż kwota oferowana przez nas”, – powiedział Čumpelík mediom.

Inicjując transakcję transformacyjną, Tipsport stara się odświeżyć Ligę, replikując sponsorowanie tytularne czeskiej Extraliga, która jest uznawana za jedną z najsilniejszych lig hokejowych w Europie.

Świadoma zainteresowania Tipsport, Fortuna oświadczyła, że ​​ujawni znacznie ulepszoną ofertę odnowienia, gdy tylko Liga zakończy swój obecny sezon, a LFA ogłosi nowy przetarg.

Pojawiają się spekulacje na temat przyszłych opcji LFA, ponieważ w tym tygodniu czeski outlet sportowy iSport.CZ poinformował, że spółka zależna Kaizen Gaming Betano została celem, aby zostać sponsorem tytularnym Ligi

Podobno sponsoring tytularny Ligi ma kluczowe znaczenie dla planów Betano, aby agresywnie przejąć udział w rynku bukmacherów online w Czechach, który jest zdominowany przez Tipsport i Fortuna.

„To walka konkurencyjna między największymi krajowymi bukmacherami, sprowokowana zapowiedzią wejścia zagranicznego rywala, bukmachera Betano. Zarówno Fortuna, jak i Tipsport nie chcą osłabiać i tracić klientów na rodzimym rynku z powodu greckiego konkurenta z powiązaniami z Sazka Group”

– podał iSport.CZ.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL