Francuski regulator dokona przeglądu umów z mediami

Francuski regulator hazardu l’Autorité Nationale des Jeux (ANJ) ogłosił, że nowa grupa robocza będzie kontrolować umowy medialne operatorów zakładów w ramach przeglądu standardów reklamowych.

„Grupa robocza ekspertów” będzie sprawdzać planowane kampanie marketingowe bukmacherów w celu zapobiegania nadmiernej reklamie oraz ochrony nieletnich i wrażliwych odbiorców. Zapewni również wytyczne dotyczące najlepszych praktyk dla operatorów i właścicieli mediów.

Ten ruch stanowi część skupienia się ANJ na reklamie po tym, jak ostrzegł operatorów przed „przesyceniem” marketingu podczas Mistrzostw UEFA Euro 2020. Operatorzy zostali poinstruowani, aby przedłożyć sześciomiesięczne raporty zawierające szczegółowe informacje na temat planowanych kampanii marketingowych do zatwierdzenia przez ANJ.

Grupa robocza ma teraz za zadanie nadzorować partnerstwa medialne i umowy sponsorskie przed kilkoma ważnymi wydarzeniami, takimi jak Mistrzostwa Świata FIFA 2022, Mistrzostwa Świata w Rugby, które odbędą się we Francji w przyszłym roku, a następnie Igrzyska Olimpijskie w Paryżu 2024.

ANJ poinformował publicznie:

„Głównym celem grupy roboczej jest wprowadzenie jasnych zasad dotyczących umów partnerskich i sponsorskich z operatorami gier hazardowych przed rozpoczęciem Mistrzostw Świata FIFA w listopadzie. Musimy zobaczyć ogromną poprawę w reklamie podczas Mistrzostw Świata 2022”,  wyniki te mogą wpłynąć na stanowisko, jakie przyjmie reklama w przyszłości.”

ANJ zatwierdza strategię marketingową Winamax

Tymczasem ANJ zatwierdziła strategię marketingową Winamax na 2022 r. po odrzuceniu poprzednich wniosków operatora gier hazardowych. Winamax po raz pierwszy przedstawił swoją strategię w styczniu, a następnie ponownie w marcu, kiedy to ANJ poprosiła o wycofanie wniosku z powodu reklamy, która pokazała, że ​​hazard poprawia życie mężczyzny i jego matki. Był to jedyny operator, którego kampania została odrzucona.

ANJ powiedział, że kampania wykazała nieodpowiedzialne zachowanie hazardowe. Winamax przedstawił nową strategię w kwietniu, porzucając oryginalne hasło „Tout pour la Daronne” („wszystko dla mamy”). Zmniejszył też budżet na reklamę.

O Autorze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.