Genius Sports rozszerza i przedłuża strategiczną współpracę z NFL

Inwestycje i umowy
Adam Brzozowski 16:30 11/06/2025

Ostatnia aktualizacja: 11 czerwca 2025

National Football League (NFL) oraz Genius Sports Limited (NYSE: GENI) ogłosiły przedłużenie i rozszerzenie dotychczasowego, wieloletniego partnerstwa technologicznego. Nowa umowa obowiązywać będzie do końca sezonu NFL 2029 i ma na celu dalszy rozwój doświadczeń fanów NFL poprzez oficjalną dystrybucję danych i materiałów wideo.

Na mocy porozumienia Genius Sports pozostaje wyłącznym globalnym dystrybutorem oficjalnych danych NFL w czasie rzeczywistym, statystyk play-by-play, danych Next Gen Stats (NGS) oraz oficjalnych danych wykorzystywanych przez media i operatorów zakładów sportowych.

– W obszarach danych, transmisji wideo, reklamy i integralności Genius Sports okazał się istotnym partnerem strategicznym podczas pierwszych czterech sezonów naszej współpracy – powiedział Brent Lawton, wiceprezes ds. rozwoju biznesu i inwestycji strategicznych NFL. – Cieszymy się z przedłużenia i rozszerzenia tego partnerstwa oraz dalszego wspólnego poszukiwania innowacyjnych sposobów dostarczania treści fanom NFL.

Genius Sports będzie kontynuować dostarczanie transmisji na żywo z meczów NFL w formule „watch & bet” z niskim opóźnieniem, dostępnych wyłącznie dla międzynarodowych operatorów zakładów sportowych. Firma przejmie również wyłączną reprezentację powierzchni reklamowej emitowanej podczas tych transmisji. Ponadto Genius Sports pozostaje oficjalnym sprzedawcą międzynarodowych zasobów reklamowych NFL, a także legalnych reklam związanych z zakładami sportowymi w USA, korzystając przy tym z autorskiej platformy FANHub.

– NFL to znakomita platforma przyspieszająca rozwój naszego biznesu i jesteśmy dumni z możliwości kontynuowania i pogłębiania naszej współpracy – skomentował Mark Locke, CEO Genius Sports. – Rozszerzone partnerstwo z NFL dodatkowo umacnia naszą pozycję lidera w ekosystemie technologii sportowej i stanowi ważny krok w rozwoju FANHub, wyznaczając nowy standard immersyjnych doświadczeń dla fanów, nadawców, drużyn, operatorów zakładów, marek i sponsorów.

W ramach rozszerzenia współpracy obie strony planują kolejne inicjatywy aktywizujące użytkowników FANHub. Partnerstwo umożliwi także dalszy rozwój innowacji w ekosystemie NFL. Przykładem jest uruchomiony w 2023 roku produkt BetVision – pierwsze na świecie immersyjne rozwiązanie do zakładów sportowych, integrujące transmisje meczów NFL na żywo (z niskim opóźnieniem) na urządzeniach mobilnych w USA. W 2024 roku zadebiutował także EA SPORTS Madden NFL Cast – pierwsza w swoim rodzaju, w pełni markowa transmisja na żywo.

Platforma GeniusIQ, opracowana przez Genius Sports, nadal będzie dostarczać zaawansowane rozwiązania z zakresu danych sportowych i sztucznej inteligencji w obszarach zakładów, reklamy, transmisji i interakcji z fanami.

Integralność rozgrywek pozostaje kluczowa dla NFL w kontekście zakładów sportowych. Genius Sports w dalszym ciągu będzie zapewniać kompleksowe usługi w zakresie monitoringu integralności podczas wszystkich spotkań i kluczowych wydarzeń ligi.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL