Hiszpania wprowadza nowe przepisy dotyczące reklamy hazardu

Ze świata
Bartosz 04/11/2020

Ostatnia aktualizacja: 4 listopada 2020

Krajowa Rada Ministrów jednogłośnie zatwierdziła hiszpański dekret królewski w sprawie reklamy, wprowadzający nowe, surowe zasady dotyczące reklam hazardu, podobne do tych, które obowiązują we Włoszech.

Prawo federalne ograniczy wszystkie reklamy hazardu w telewizji i radiu, z wyjątkiem loterii ONCE i SELAE, do okienka nocnego między godziną 1:00 a 5:00.

Reklamy cyfrowe i w mediach społecznościowych muszą zawierać filtry wiekowe, które zostaną zatwierdzone przed wyświetleniem. W promocjach i treściach związanych z hazardem zabronione będzie również przedstawianie aktywnych lub emerytowanych sportowców lub innych znanych osób. Bonusy powitalne będą ograniczone do jednej oferty o wartości do 100 €.

Jak wcześniej ujawniono, kluby piłkarskie będą mogły kontynuować istniejące umowy sponsorskie z operatorami gier hazardowych do końca bieżącego sezonu.

Nowe przepisy zostały zatwierdzone przez rząd na początku roku, ale ich wprowadzenie zostało opóźnione z powodu poprawek dodanych przez Alberto Garzóna, hiszpańskiego ministra ds. konsumentów. Garzón napisał do klubów, które mają umowy sponsorskie z firmami bukmacherskimi, wyjaśnienie, że umowy te muszą wygasnąć pod koniec sezonu w czerwcu.

Europejskie Stowarzyszenie Gier i Zakładów (EGBA) argumentowało, że nowy dekret jest sprzeczny z europejskimi przepisami dotyczącymi uczciwej konkurencji ze względu na wyjątki wprowadzone dla państwowych loterii ONCE i SELAE.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL