Hiszpański GGR wzrósł o prawie jedną trzecią w trzecim kwartale

Finanse Bilanse Ze świata
Wiktor Czerwiński 05/01/2023

Ostatnia aktualizacja: 5 stycznia 2023

 Hiszpański regulator rynku gier odnotował przychody brutto z gier w wysokości 240,83 mln euro za Q3 2022.

Generalna Dyrekcja ds. Regulacji Hazardu w Hiszpanii poinformowała, że przychody brutto z gier hazardowych (GGR) osiągnęły 240,83 mln euro w trzecim kwartale 2022 r. To wzrost o 31,29 % rok do roku i 18,08 % kwartalnie.  

Wpłaty i wypłaty graczy wzrosły o 26,72 i 24,85% rok do roku i wahały się o +4,60% i -8,70% kwartalnie. Wydatki na marketing wzrosły o 7,79% w porównaniu z poprzednim kwartałem, a liczba nowych kont spadła o -4,01%.

Podział GGR ze względu na produkt

240,83 mln euro z GGR zostało rozdzielone w taki oto sposób: 89,04 mln euro na zakłady (36,97%), 3,68 mln euro w bingo (1,53 %); 127,95 mln euro w kasynie (53,13 %), 0,03 mln euro w konkursach (0,01 %) i 20,14 mln euro w pokerze (8,36 %).

 Segment zakładów odnotował wzrost o 46,20% kwartalnie i 48,61% rok do roku. Zakłady na wyścigi konne spadły o 33,27%.  Bingo odnotowało wzrost o 9,63% w porównaniu z poprzednim kwartałem i 4,64 % w porównaniu z tym samym kwartałem 2021 roku.

W branży kasyn pojawiły się zmiany, tj. nastąpił wzrost o 9,22% w porównaniu z drugim kwartałem 2022 r. i dodatnia roczna stopa zmiany na poziomie 27,55% Przychody z automatów wzrosły o 27,89 %  rok do roku, a ruletka na żywo o 37,79%. Przychody z pokera spadły o 10,64% kwartalnie, ale wzrosły o 2,83% w skali roku.

Istotnym powodem wzrostu przychodów z zakładów sportowych był wzrost marż bukmacherskich z 2,2% w II kwartale do 4,1% w III kwartale ubiegłego roku.

Wydatki marketingowe na rynku hiszpańskim

Wydatki na marketing wyniosły 96,31 mln euro, w podziale na wydatki afiliacyjne 10,34 mln euro; sponsoring w wysokości 1,78 mln euro; promocje o wartości 41,47 mln euro i reklama o wartości 42,73 mln euro. Reklama prezentuje dodatnie wskaźniki w porównaniu do kwartału i roku poprzedniego, odpowiednio 35,10% i 18,30%., a afiliacje wzrosły o 31,39%  i 19,31%. Wydatki na sponsoring wzrosły o 373,74% w porównaniu z poprzednim kwartałem, ale spadły o -12,43% rocznie.

Średnia miesięczna aktywnych kont graczy wyniosła 999 322, co oznacza spadek o -0,07 %w porównaniu z poprzednim kwartałem i dodatnią roczną zmianę o 9,18%. Średnia miesięczna nowych kont wynosi aż 109 312 użytkowników.

Aktualni i nowi operatorzy na rynku hiszpańskim

Obecnie na rynku hiszpańskim dostępnych jest  78 licencjonowanych operatorów, z czego 54 oferuje kasyno, 45 zakłady bukmacherskie, 9 poker, 3 bingo a 2 konkursy. 

W grudniu 2022 roku brytyjska grupa Stanleybet ogłosiła, że ​​uzyskała licencję na zakłady detaliczne i prawa do wejścia na hiszpański rynek zakładów detalicznych w Andaluzji, regionie położonym w południowej części Hiszpanii.  Firma planuje otworzyć swój pierwszy punkt bukmacherski w Maladze w I kwartale 2023 roku.

Tymczasem belgijskie Starcasino zostanie uruchomione w Hiszpanii, oferując zarówno zakłady sportowe, jak i możliwość korzystania z kasyno online. Będzie korzystać z systemu zarządzania kontami graczy Gaming Innovation Group (GiG) i bukmachera Sportnco.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL