Ostatnia aktualizacja: 21 października 2020
Regulator Kansspelautoriteit (KSA) rozpoczął konsultacje w sprawie nowych zasad ochrony graczy, które będą oznaczać, że operatorzy będą musieli przeprowadzić niezależną analizę ryzyka we wszystkich grach a także zakaz bonusów czasowych.
Zasady muszą jasno określać czynniki ryzyka gry w oparciu o analizę naukową. Obejmuje to dostarczanie informacji o grze, takich jak wielkość jackpotów, stopy zwrotu dla gracza, zmienność, projekt wizualny i poziom dostępności. Zasady obejmują również zakaz wszelkiego rodzaju bonusów, które są ograniczone czasowo, takich jak „happy hours” lub bonusy reklamowane jako ważne tylko przez jeden dzień. Zakaz ma na celu ograniczenie impulsywnej zabawy.
Nowe środki obejmują również nowe zasady dotyczące przekazów marketingowych, które wyjaśniają, że reklama nie może sugerować korzyści finansowych ani wzrostu akceptacji społecznej lub szczęścia wynikających z hazardu.
Nie mogą sugerować, że hazard może być rozwiązaniem problemów finansowych, ani bagatelizować jego negatywnych konsekwencji, ani sugerować, że gracz może mieć jakikolwiek wpływ na wyniki gier losowych lub w jakikolwiek sposób poprawić ich wyniki. Należy również unikać kierowania reklam do młodych lub wrażliwych osób, zarówno bezpośrednio, jak i poprzez umieszczanie ich w programach, kanałach lub witrynach internetowych przeznaczonych dla młodszych odbiorców.
Ponieważ holenderski regulowany rynek gier hazardowych ma zostać uruchomiony w przyszłym roku, przepisy stanowią również, że licencjobiorcy nie mogą wykorzystywać swojego statusu licencji jako narzędzia reklamowego innego niż składanie neutralnego oświadczenia, że posiadacz licencji ma zezwolenie zgodnie z prawem.
Zainteresowane strony mają czas do 9 listopada na udzielenie odpowiedzi na konsultacje.
"Trochę szukanie dziury w całym biorąc pod uwagę natłok hazardowych reklam dosłownie wszędzie..."
"To chyba konkurencja forebtu opłaca te teksty redakcji e-play... Co to za bzdurna informacja, w czasach, gdy dzieciaki oglądają reklamy sts skierowane tematycznie do dzieci i mlodziezy, dziadki kupują wnuczkom zdrapki "nie hazardowego" lotalizatora, a superbet niemal wyskakuje z lodówki i nie patrzy na wiek konsumenta. Wstyd e-play"
"Jakieś kompy znaleźli i jaka akcja? Oni już naprawdę nie mają kogo łapać i statystyki robią. Takie służby zaangażowane w proceder paru komputerów i opłakanych lokali. Marnują pieniądze podatników"
"Mnie to wkurza te obstawianie państwowego totalizatora: stoję w Żabce a przede mną emeryt podaje jakieś cyfry, kupuje losy, czas zabiera… w saloniku prasowym chce kupić gazetę a to był jakiś tam dzień kumulacji i ludzie poje@@ni stoją w kolejce i obstawiają liczby. To jest hazard. Hazard też jest w radio RMF „wyślij sms a już teraz każdy sms mnożymy x70” więc jak każdemu mnożą to co to za bonus? Może trzeba zacząć od ograniczenia tych konkursów SMS i zdrapek/obstawiania liczb na stacji w sklepie i kiosku?"
"Reklamy Totalizatora powinny być zabronione. To namawianie ludzi do hazardu. Emeryci wydają całe emerytury na zdrapki. W czasie losowania gadają że jeden trafił milion a że reszta przegrała 10 mln tego już nie powiedzą. Zakazać tych praktyk."