Jak branża HoReCa radzi sobie z epidemią i jakie są zalecenia Ministerstwa?

Sytuacja nie wygląda wesoło, ale nie porzucamy nadziei na powstanie z kryzysu. Największe zmiany dotyczą zasad bezpieczeństwa (antycovid) i skutecznej dezynfekcji. W trzecim artykule z serii „Miesiąc bezpieczeństwa w firmie” przyjrzymy się sytuacji i zmianom w branży HoReCa.

Rząd po raz kolejny wprowadza lub znosi lockdown, a przedsiębiorcy robią wszystko, aby ich lokale i firmy nie upadły. Niektórzy postanawiają przeklasyfikować swoje bary na muzea (z różnym skutkiem), inni tymczasowo zajęli się świadczeniem usług cateringowych lub prowadzeniem lokali typu takeaway (z daniami na wynos i z dowozem).

Podobnie jak w innych branżach, również tutaj wprowadzono szereg zmian dotyczących standardów obsługi, m.in.: obowiązkowe noszenie maseczek (już nie przyłbic), rękawiczek, zachowanie dystansu między gośćmi i obsługą, zamontowanie w lokalach przesłon z pleksi, redukcja miejsc siedzących i stolików. W hotelach zamknięto baseny, pokoje zabaw oraz sale restauracyjne i dostarcza się posiłki do pokoju.(…)

Wprowadzone zostały specjalne procedury i zalecenia dotyczące hoteli, miejsc noclegowych i użytkowania wspólnych pomieszczeń.

Do obowiązków właściciela należy:

zapewnienie sprzętu i środków oraz monitorowanie codziennych prac porządkowych, ze szczególnym uwzględnieniem dezynfekowania powierzchni dotykowych – poręczy, klamek, włączników światła, uchwytów, poręczy krzeseł i powierzchni płaskich, w tym blatów w pomieszczeniach pracy i w pomieszczeniach do spożywania posiłków należy przestrzegać wymaganego dystansu przestrzennego między personelem a gośćmi (minimum 1,5 metra).

Wyłączenie z użytkowania pomieszczeń/ urządzeń takich jak: wspólne sale telewizyjne, pokoje/sale zabaw dla dzieci, sauny, solarium, salony masażu, kasyna oraz automaty do gier hazardowych, dyskoteki i kluby nocne oraz innych, w których mogą tworzyć się skupiska ludzi lub wprowadzenie ograniczeń w ich udostępnianiu.

Bieżące dezynfekowanie, nie rzadziej niż co godzinę, ogólnych toalet, wind, blatu recepcyjnego (po każdym gościu), klamek, poręczy, uchwytów, telefonów, klawiatury komputerów, urządzeń w pomieszczeniach socjalnych oraz innych, często dotykanych powierzchni. Precyzyjne dozowanie profesjonalnych środków myjących.

Po każdym kliencie zaleca się rutynowe sprzątnięcie pokoju i dezynfekcję wszystkich powierzchni dotykowych (w tym oparcia krzeseł), sprzętu (np. piloty) i łazienki oraz gruntowne wywietrzenie pomieszczenia, albo po sprzątnięciu pomieszczenia – dokonanie ozonowania/ zamgławiania/ dekontaminacji z użyciem innych dedykowanych technologii. (…)

Czytaj całość artykułu TUTAJ

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *