Jak prawidłowo zorganizować loterię promocyjną

Prawo hazardowe
Bartosz 12:59 14/03/2014

Ostatnia aktualizacja: 27 czerwca 2024

Loterie, w których uczestniczy się, nabywając towar lub usługę, i których skutkiem jest wygrana pieniężna lub rzeczowa, są grami hazardowymi. Przed urządzeniem imprezy organizator musi uzyskać zezwolenie dyrektora izby celnej.

Urządzanie i prowadzenie działalności w zakresie gier losowych jest dozwolone wyłącznie na zasadach określonych w ustawie z 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych.

Ustal charakter imprezy promocyjnej

Zgodnie z ww. ustawą grami losowymi są gry o wygrane pieniężne lub rzeczowe, których wynik w szczególności zależy od przypadku, a warunki gry określa regulamin. Takimi grami są m.in. loterie promocyjne, w których uczestniczy się przez nabycie towaru, usługi lub innego dowodu udziału w grze i tym samym nieodpłatnie uczestniczy się w loterii, a podmiot urządzający loterię oferuje wygrane pieniężne lub rzeczowe (art. 2 ust. 1 pkt 10 ustawy o grach hazardowych).

Jak zwrócił uwagę Naczelny Sąd Administracyjny ?w Warszawie w wyroku z 11 czerwca 2013 r. (sygn. akt II GSK 849/11), w sytuacji, gdy wynik jakiegokolwiek etapu określanej mianem konkursu gry jest przypadkowy, a więc niezależny od woli (wiedzy, zręczności) uczestnika gry, to należy przyjąć, że ten etap ma wpływ na ostateczny wynik gry, co przesądza o jej losowym charakterze. Wprowadzenie do konkursu dodatkowego elementu wiedzy na etapie, gdzie każdemu uczestnikowi przypisana już jest po wyniku pierwszego etapu konkursu nagroda pieniężna lub rzeczowa, stwarza jedynie pozory braku losowego charakteru i nie może zmienić oceny, że mamy do czynienia z grą losową.

Czytaj całość na: prawo.rp.pl

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL