Jak wygląda trening boksu

Boks to jeden z najstarszych sportów walki na świecie. Trening bokserski ma duży wpływ na organizm, ponieważ wzmacnia ciało od stóp do głów, w tym zarówno układ sercowo-naczyniowy, jak i układ mięśniowy, z dużym naciskiem m.in. na ramiona, ręce, nogi i tułów. Boks niegdyś był uważany za branżę fitness przeznaczoną typowo dla twardzieli. W związku z tym często początkujące osoby zastanawiają się, czy boks jest bezpieczny oraz jak wygląda trening boksu. W tym artykule dowiesz się, czego możesz się spodziewać na sali treningowej, a także jak zacząć trenować boks w domu bez użycia profesjonalnego sprzętu.

 

Pierwsze zajęcia bokserskie

 

Jeśli podjąłeś już decyzję o poprawie swojego życia i kondycji oraz zaplanowałeś swoje pierwsze zajęcia bokserskie w konkretnym klubie to gratulację. Zawsze liczy się podjęcie pierwszego kroku, który często jest najtrudniejszy w całej przygodzie ze sportem. Boks to ekscytująca dyscyplina, która równocześnie jest sporym wyzwaniem. Osoby początkujące muszą się nastawić na to, że będą musiały przekraczać granice swojej wytrzymałości i przełamywać bariery. Należy pamiętać, że każdy miał swój pierwszy dzień i z pewnością podczas pierwszego treningu był lekko onieśmielony. Oto czego możesz się spodziewać po pierwszych zajęciach z boksu. W dniu pierwszych ćwiczeń bokserskich zaznasz zupełnych podstaw, jak wygląda trening boksu.

Na początek jednak nie spóźnij się na zajęcia i przybądź na salę treningową kilkadziesiąt minut wcześniej. We wszystkich klubach bokserskich i innych miejscach poświęconych nauce boksu musisz podpisać odpowiednie dokumenty i formularze odpowiedzialności, zanim będziesz mógł przystąpić do zajęć z trenerem. Ten wytłumaczy Ci, czy boks jest bezpieczny i oprowadzi po sali treningowej, abyś poczuł się bardziej komfortowo. Instruktorzy boksu zazwyczaj pokazują, gdzie znajdują się szafki, toalety, stacje nawadniające oraz przede wszystkim sprzęt bokserski.

Boks to dyscyplina sportowa, która bardzo często pojawia się wśród zakładów bukmacherskich. W Polsce popularność boksu wzrosła wraz z walkami Andrzeja Gołoty, Tomasza Adamka czy Krzysztofa Włodarczyka. W związku z tym każdy legalny bukmacher ma w swojej ofercie najważniejsze gale bokserskie, które odbywają się w naszym kraju i na świecie. Jednym z serwisów, który uzyskuje pozytywne opinie wśród graczy i posiada solidną ofertę bokserską, jest Fortuna. Bukmacher jest jednym z najstarszych na polskim rynku, a bonus fortuna dla nowych graczy składa się z promocji od depozytu, wysokiego zakładu bez ryzyka i freebetu, dzięki któremu nowa osoba może sprawdzić, jak działa strona internetowa i aplikacja mobilna!

 

Jak wygląda trening boksu – bieganie

 

Większość zajęć bokserskich trwa od 60 do 90 minut i zwykle składa się z trzech sesji treningowych, które obejmują rozgrzewkę cardio, boks z przerwami na ćwiczenia z masą ciała oraz podstawowe ćwiczenia na mięśnie tułowia z uwzględnieniem przede wszystkim brzucha i pleców. Wszystkie trzy rundy ćwiczeń są wymagające i na pewno podczas ich wykonywania mocno się napocisz. W rzeczywistości godzinna sesja treningu bokserskiego może spalić od 500 do nawet 1200 kalorii! Zanim przejdziesz do tego, jak wygląda typowy trening boksu, ważne jest, aby wiedzieć, jakie są niektóre ćwiczenia i do czego one służą. Na wstępie warto jest zadbać o dobrą kondycję, która pozwoli Ci na wytrzymanie nawet kilku rund. Około 90% bokserów biega codziennie na bieżni. W rzeczywistości bieganie jest często podstawą treningu bokserskiego z wielu powodów.

Pierwszy choć zaskakujący, nie ma nic wspólnego z fizycznym aspektem boksu. Większość bokserów przyznaje, że walka jest w równym stopniu mentalna, co fizyczna. Bieganie pomaga budować wytrzymałość psychiczną. Kiedy ustalasz cel dotyczący liczby kilometrów, które chcesz przebiec, musisz się przeforsować, aby tego dokonać. Kolejną zaletą biegania jest wytrzymałość. Chociaż umysł jest ważny, Twoje ciało również musi być w stanie robić to, co umysł chce, aby robił. Nawet w przypadku gdy masz zapał i mentalną wytrzymałość, by toczyć długą walkę z rywalem, musisz upewnić się, że Twoje ciało jest wystarczająco wyćwiczone. Bieganie długich dystansów pomoże Ci w zbudowaniu mocniejszych nóg i wydajniejszych płuc.

 

Skakanka – jeden z elementów jak zacząć trenować boks w domu

 

Skakanka to klasyczne ćwiczenie bokserskie. Z całą pewnością możesz oczekiwać, że pojawi się ona już na pierwszych zajęciach boksu. Ten prosty sprzęt do ćwiczeń pomaga zawodnikom pozostać na swoim miejscu podczas walki i uczy ich zwinności oraz pracy nóg. Skakanka na pewno zmusi Cię do szybkiego utrzymywania równowagi na palcach, co w boksie jest koniecznością. Innym powodem do treningu na skakance jest po prostu dobra zabawa, a wraz z postępem w umiejętnościach używanie skakanki będzie dla Ciebie czymś, bez czego nie będziesz mógł żyć.

 

Walka z cieniem

 

Shadowboxing, bo tak fachowo nazywa się ten rodzaj treningu, polega na wprowadzeniu dobrych nawyków podczas walki bokserskiej. Jest kilka elementów, które powinieneś przyswoić podczas walki z cieniem, aby upewnić się, że uczysz się tych dobrych, a nie złych nawyków. Zawsze wyprowadzaj swoje najlepsze ciosy, jakie potrafisz. To oznacza, że Twoje ciosy powinny być solidne i szybkie, bez niechlujnych prób. Zbudujesz niewłaściwy rodzaj nawyków, jeśli nie będziesz za każdym razem wystawiać swojej najlepszej stopy do przodu. Podczas walki z cieniem, którą możesz trenować również w domu, staraj się poruszać głową i stopami. Skoncentruj się na wyprowadzaniu ciosów i równoczesnej pracy nóg i głowy. Na końcu każdej kombinacji ciosów zastanów się, czy to był Twój najmocniejszy i najszybszy cios, jaki możesz wykonać.

Jeśli wydaje Ci się, że nie, postaraj się w kolejnej serii zrobić to szybciej i jeszcze mocniej. Często początkujące osoby, które uczęszczają na treningi bokserskie, pytają swoich trenerów, jak zacząć trenować boks w domu, aby jeszcze bardziej udoskonalić swoje umiejętności. Shadowboxing jest podstawowym rodzajem ćwiczenia, które możesz bez problemu wykonywać w mieszkaniu. Wygospodaruj sobie pomieszczenie, w którym nie będzie zbędnych rzeczy mogących Ci przeszkadzać podczas treningu i do dzieła! Walka z cieniem pomoże Ci zbudować odpowiedni refleks i zachować koordynację podczas wyprowadzania ciosów.

 

Worek bokserski

 

Przeważnie osoby, które nie wiedzą, jak wygląda trening boksu od tej szczegółowej strony, wskazują worek bokserski jako najważniejszy element boksu. Przejście obok worka bokserskiego bez spróbowania chociaż jednego ciosu jest trudnym zadaniem, a pokusa zawsze jest ogromna. Uderzanie w worek bokserski jest najprawdopodobniej najlepszą zabawą podczas treningu bokserskiego. Poza wytrzymałością, koordynacją, szybkością i zasięgiem worek bokserski służy także do uzyskiwania większej mocy ciosów. Mając przed sobą worek bokserski, możesz rozładować swoje emocje i uderzać w niego tak mocno, jak to tylko możliwe, co jest idealną metodą na budowanie formy i zwiększania siły uderzenia. Podczas każdego treningu bokserskiego możesz oczekiwać, że będziesz pracować z ciężką, podwieszoną torbą w celu ćwiczenia kombinacji ciosów.

 

Materiał zewnętrzny

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.